ارائه اعتبارنامه نماینده ایران به مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی OPCW


ارائه اعتبارنامه نماینده ایران به مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی OPCW

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، اعتبارنامه خود را به مدیر کل سازمان منع سلاحهای شیمیایی OPCW ارائه کرد.

ارائه اعتبارنامه نماینده ایران به مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی OPCW

علیرضا کاظمی ابدی با حضور در مقر این سازمان در لاهه اعتبارنامه خود را به فرناندو آریاس مدیرکل این سازمان تقدیم کرد.

در این دیدار دو طرف بر اهمیت موضوع ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی، حفظ دست آوردهای سازمان و نقش دبیرخانه در این زمینه تاکید کردند.
سفیر کشورمان در هلند یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با بیش از هفتاد هزار مصدوم و قربانی سلاح‌های شیمیایی، برای این سازمان و هدف غایی آن یعنی ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی اهمیت خاصی قائل است، چرا که هر نوع استفاده از سلاح‌های شیمیایی اعم از تروریستی یا نظامی و یا توسط دولت‌ها یا بازیگران غیردولتی صورت گرفته باشد، جنایت علیه همه انسان‌ها و نه فقط قربانیان آن سلاح‌ها محسوب می‌شود.

کاظمی ابدی پس از قدردانی از تلاش‌های دبیرخانه فنی در اجرای وظایف سازمانی بر اساس کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، بر لزوم حفظ ماهیت تخصصی سازمان و عدم سیاسی شدن فضای حاکم بر آن تاکید ورزید.

مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نیز به حضور فعال هیأت کشورمان در اجلاس‌های منعقده در سازمان اشاره و بر بی‌طرفی اعضای دبیرخانه در همه امور تاکید کرد.

وی همچنین به سفر دو سال قبل خود به ایران و دیدار با برخی قربانیان سلاح‌های شیمیایی اشاره کرد.

سفیر و نماینده دائم و سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه به مدت یک سال به عنوان معاون شورای اجرایی سازمان تعیین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی