سرخ‌پوست، شبی که ماه کامل شد، ما همه با هم هستیم


سرخ‌پوست، شبی که ماه کامل شد، ما همه با هم هستیم

سرخ‌پوست سینماست و شاید مخاطب امروزی با چنین فیلمی در سینمای ایران کمی نا آشنا باشد اما قطعا با دیدن آن تجربه دلنشینی را از سر خواهد گذراند.

عصر ایران ؛ نهال موسوی - با توجه به اکران موفق فیلم «متری شیش و نیم» سعید روستایی در ابتدای سال، فیلم‌های دیگری در انتظار اکران هستند که احتمال موفقیت آنها هم بسیار زیاد است و با توجه به جذابیت‌های خاص هر کدام این اتفاق خارج از دسترس نیست.

فیلم‌های «سرخ‌پوست» ، «شبی که ماه کامل شد» و «ما همه با هم هستیم» برای اکران عید فطر در نظر گرفته شده‌اند، نگاهی به این 3 فیلم که قرار است در سینماهای کشور اکران شوند:


سرخ‌پوست (نیما جاویدی): فیلم تحسین شده منتقدان و مخاطبان در جشنواره فیلم فجر سال گذشته است. قصه فیلم در دهه 40 روایت می‌شود و داستان زندانبانی که روزی که ترفیع درجه گرفته یکی از زندانیانش گم شده و به دنبال پیدا کردن اوست.

فضایی که کارگردان خلق کرده بر اساس ژانر معمایی است و مخاطب مدام با پرسش‌هایی درباره زندانی گم شده روبرو می‌شود. بازی بازیگران اصلی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار بسیار خوب و قابل قبول است. محمدزاده در نقش یک مامور دولتی سخت‌گیر و عاشق‌پیشه یک وجه دیگر از بازیگری او را به تصویر کشیده است. قطعا حضور محمدزاده به عنوان پرفروشترین بازیگر غیر کمدی سینمای ایران بر گیشه سرخ‌پوست تاثیرگذار خواهد بود. طراحی صحنه و فیلمبرداری فیلم هم چشمگیر است.

فیلم جاویدی از آن دست فیلم‌هایی است که با مرور زمان جای خود را در میان مخاطبان پیدا خواهد کرد و به نوعی می‌توان گفت این فیلم تا حدی خارج از عادت این سالهای سینمای ایران است که یا به فضاهای تلخ اجتماعی تعلق دارند یا کمدی هستند. سرخ‌پوست سینماست و شاید مخاطب امروزی با چنین فیلمی در سینمای ایران کمی نا آشنا باشد اما قطعا با دیدن آن تجربه دلنشینی را از سر خواهد گذراند.

سرخ‌پوست، شبی که ماه کامل شد، ما همه با هم هستیم

شبی که ماه کامل شد (نرگس آبیار): زندگی عبدالحمید ریگی (برادر عبدالمالک ریگی سرکرده گروه تروریستی جندالله) و داستان عاشقانه او دستمایه فیلم است. ریسکی بزرگ که آبیار به خوبی از عهده آن برآمده است، داستان عشقی که دچار استحاله شده و از محبت به خشونتی وحشیانه منجر می‌شود.

بازیگران اصلی فیلم، هوتن شکیبا و الناز شاکر دوست هر دو از جشنواره فجر برای ایفای نقش در این فیلم سیمرغ گرفتند و هر 2 در نقش‌هایشان درخشیدند. فرشته صدر عرفایی در نقش مادر ریگی و شبنم مقدمی هم در نقش مادر همسر عبدالحمید ریگی هم از دیگر برگ‌های برنده فیلم است.

فضا سازی فیلم و کارگردانی آن برای نرگس آبیار واقعا گامی رو به جلو است و بعد از نمایش آن در جشنواره فجر باعث تمجید و تحسین‌های فروانی شد، هم سیمرغ بهترین فیلم و هم سیمرغ بهترین کارگردانی را هم به دیگر جوایزش اضافه کرد.

آبیار برای مخاطب سینمای ایران اسم آشنایی است، با توجه به قصه بکر و پارامترهایی چون بازیگران، طراحی صحنه، موسیقی و ... احتمال فروش بالای فیلم وجود دارد.

سرخ‌پوست، شبی که ماه کامل شد، ما همه با هم هستیم

ما همه با هم هستیم (کمال تبریزی): تبریزی دوباره سراغ یک سوژه کمدی رفته و هشتمین فیلم کمدی کارنامه 20 فیلمی‌اش را ساخته است. اولین و مهمترین اطلاعاتی که در باره این فیلم وجود دارد این است که یکی از پربازیگرترین فیلم‌های سالهای اخیر سینمای ایران است.

بازیگرانی چون محمدرضا گلزار، مهران مدیری، مهناز افشار، لیلا حاتمی، جواد عزتی، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان، نادر فلاح، و سیروس گرجستانی در آن حضور دارند.

با نگاهی به اسامی بازیگران واقعا می‌توان گفت این فیلم در نوع خود یک استثنا است و تنها اطلاعی که از قصه آن وجود دارد این است که فیلم با سقوط یک هواپیما شروع می‌شود.

نکته جالب توجه دیگر حضور رضا میرکریمی در سمت تهیه کننده فیلم است و درباره منابع مالی فیلم شایعاتی به گوش رسید که انگار چندان جدی نبوده است، با توجه به چنین ترکیبی احتمال فروش بالای فیلم و رسیدن به رکورد پرفروشترین فیلم سال هیچ بعید نیست.

سرخ‌پوست، شبی که ماه کامل شد، ما همه با هم هستیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان