استاندار تهران: مقررات دست و پاگیر در مسیر تولید را حذف کنید


استاندار تهران: مقررات دست و پاگیر در مسیر تولید را حذف کنید

تهران- ایرنا- استاندار تهران از مسئولان استان خواست تا ضوابط و مقررات دست و پاگیر در مسیر تولید را حذف کنند و مسیر را برای توسعه فعالیت های اقتصادی هموار نمایند.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در فرمانداری پاکدشت برگزار شد، اظهار داشت: برای برون رفت از بحران های اقتصادی کشور، ابتدا باید اقتصاد کشور را مردم نهاد کرد و از ظرفیت های مردمی در بخش خصوصی و تعاونی به درستی استفاده کرد.
وی افزود: مسئولان موظفند تا در شرایطی که کشور در صادرات نفت با مشکل مواجه است با کمک به فعالان بخش اقتصادی در تأمین زیر ساخت ها و توسعه مراودات با کشورهای همجوار شرایط توسعه صادرات غیر نفتی را فراهم کنند.
محسنی بند پی گفت: یکی از راهبردهای استانداری تهران، شناسایی واحدهای تولیدی است که با ظرفیتی کمتر از پروانه مشغول به فعالیت هستند تا با حمایت مسئولان، ظرفیت حداکثری تولید در آن ها ایجاد شود.
وی اظهار داشت: شناسایی واحدهای راکد و فعال سازی این واحدها با حفظ اشتغال موجود و گسترش و نوسازی واحدهای قدیمی دیگر اولویتی است که در دستور کار استانداری تهران قرار دارد.
استاندار تهران بیان کرد: رونق تولید، فقط محدود به وزارت صنعت نیست، بلکه امری فرابخشی است که باید بین تمامی دستگاه ها تقسیم کار شود.
وی با تأکید بر حمایت از استارت آپ ها گفت: مسئولان موظفند تا به منظور حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی، بروکراسی اداری مزاحم و دست و پا گیر را حذف کرده و شرایط را برای فعالیت بیشتر تولید کنندگان فراهم کنند.
استاندار تهران با اشاره به سهم 50 درصدی اشتغال در حوزه صنعت گفت: با توجه به این که 44 درصد از بخش کشاورزی استان تهران در چهار شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت مستقر می باشد، لازم است تا حوزه کشاورزی نیز برای توسعه اشتغال مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
وی با اشاره به اعتراض تولید کنندگان به قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: مالیات بر ارزش افزوده صنعت را زمین گیر کرده و برای تحقق عدالت لازم است تا این قانون به جای اخذ از تولید به مصرف برسد.
تهرام/7254/6003

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل