پادگان تیپ 40 ارتش در اردبیل به فضای سبز تبدیل می‌شود


پول‌نیوز - با انتقال پادگان تیپ ۴۰ نیروی زمینی ارتش به خارج از شهر اردبیل، زمین این مرکز نظامی به فضای سبز و طرح‌های گردشگری، فرهنگی، تجاری و... تبدیل می‌شود.

طرح جامع گردشگری زمین پادگان ارتش در اردبیل عصر پنجشنبه با حضور استاندار اردبیل، برخی از اعضا شورای شهر و شهردار اردبیل، فرماندهان ارتش و مدیران دستگاه‌های مرتبط بررسی شد.

استاندار اردبیل در این جلسه هم اندیشی و هماهنگی طی سخنانی خواستار بهره برداری از فضای این پادگان در راستای توسعه مکان‌های گردشگری و فرهنگی شد.

اکبر بهنام جو افزود: طرح جامع گردشگری زمین پادگان ارتش با کاربری‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، تجاری و با حفظ اولویت احیای فضای سبز و ایجاد میدان شهری آماده شده است.

وی تاکید کرد که این طرح پس از اتمام توافقات فیمابین با ارتش و انتقال پادگان به خارج از شهر اردبیل و با انجام اصلاحات لازم، توسط شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی خواهد شد.

استاندار اردبیل در خصوص انتقال این پادگان متذکر شد: برنامه مکان یابی و انتقال پادگان تیپ ۴۰ ارتش واقع در مرکز شهر اردبیل به خارج از شهر در راستای عمل به مفاد «قانون انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهرها» انجام خواهد شد.

گفتنی است پادگان تیپ ۴۰ ارتش مستقر در اردبیل بیش از ۲۸ هکتار مساحت داشته و از چند دهه گذشته تاکنون در مرکز شهر اردبیل و در چهارراه ایستگاه سرعین قرار داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!