بیش از 60 درصد مردم سلماس زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند


بیش از 60 درصد مردم سلماس زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند

ارومیه- ایرنا- رئیس اداره بیمه سلامت سلماس گفت: 130 هزار و 184 نفر شامل بیش از 60 درصد جمعیت این شهرستان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

علیرضا حاجی حسینلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: 30 هزار و 776 نفر از بیمه شدگان شهری و 99 هزار و 408 نفر روستایی هستند و 182 بیمار خاص از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره می برند.
وی بیان کرد: بیمه سلامت ماهانه برای تامین هزینه دارو و درمان بیماران خاص 12 میلیون ریال پرداخت می کند و بیشتر آنان بیماران دیالیزی هستند.
وی ادامه داد: با توجه به رویکرد سلامت محور دولت تدبیر و امید، در اجرای ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، آحاد مردم از مزایای بیمه سلامت بهره مند شده اند.
«حاجی حسینلو» از روستائیان فاقد بیمه خواست با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و پرداخت 2 هزار ریال بابت صدور هر جلد دفترچه به پوشش بیمه خود اقدام کنند.
وی گفت: 86 موسسه تشخیصی - درمانی و پزشکی، دندانپزشکی، داروخانه و رادیولوژی و فیزیوتراپی با اداره بیمه سلامت سلماس قرارداد دارد.
رئیس اداره بیمه سلامت سلماس افزود: کارکنان بیمه سلامت و شبکه بهداشت و درمان از 6 مرکز بهداشتی درمانی این شهرستان بازدید می کنند و کمبود پزشک خانواده از مشکلات اصلی مراکز بهداشتی است.
به گزارش ایرنا سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده و دارای 6 مرکز بهداشتی درمانی، 25 خانه بهداشت و یک بیمارستان 220 تختخوابی است.
7156/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق