کشف بیش از 7 تن خرمای غیربهداشتی


کشف بیش از 7 تن خرمای غیربهداشتی

گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران بیش از 7 تن خرمای غیربهداشتی با نشان «دیمیت» در منطقه صالح آباد کشف کرد

کشف بیش از 7 تن خرمای غیربهداشتیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در حین گشت زنی با انباری در منطقه صالح آباد در جنوب تهران مواجه شد که بیش از ۷ تن خرمای غیربهداشتی با نشان دیمیت بسته بندی می‌شد.
در این انبار که براساس اظهارنظر کارشناس بهداشت به هیچ وجه برای بسته بندی خرما مناسب نبود، تعدادی از زنان کارگر که نه روپوشی بر تن داشتند و نه دستکش، اقدام به بسته بندی این خرما‌های فله‌ای بدون هویت می‌کردند.
کنار دست برخی از این زنان سطل آبی بود که دستشان را به آب آغشته می‌کردند و از این طریق به اصطلاح خودشان خرما‌ها شفاف می‌شد.
بعد از فرآیند به اصطلاح شفاف سازی، مرحله جاسازی این خرما‌ها به صورت مرتب در کارتن‌های کوچک به وزن ۱ کیلوگرمی بود و بعد از جاسازی، مقادیری شیره خرما روی این بسته بندی ریخته می‌شد تا اینگونه جلوه دهند خرما کاملاً بهداشتی و تازه است.
بر روی این کارتن‌های خرما نشان دیمیت و با زیرنویس خرمای صادراتی درج شده بود که در این همین ارتباط رئیس مرکز گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در مصاحبه با خبرنگار ما گفت:​ این نشان کاملاً جعلی است و متهم این پرونده کارتن‌ها را با این نشان سفارش چاپ داده است و مردم مراقب باشند خرما با نشان دیمیت به هیچ وجه مصرف نکنند.
حسین ایزدی افزود: از آنجا که کارشناسان بهداشت روند بسته بندی در این انبار را به هیچ وجه تأیید نکردند و آن را کاملاً غیربهداشتی دانستند با نظر دادستانی مقرر شد این مکان پلمب و مالک آن دستگیر شود.
یکی از قضات تعزیرات هم که ما را در این گشت مشترک همراهی می‌کرد در مصاحبه با خبرنگار ما از جریمه ۳۰ میلیون تومانی مالک این کارگاه خبر داد و گفت: هیچ کدام از کارگران این کارگاه بسته بندی کارت بهداشت ندارند و این کارگاه هم مجوز بسته بندی ندارد.
بهروز طالبیان افزود:​ براساس قانون نظام صنفی این جریمه تا ۵ برابر تشدید می‌شود.
البته مالک این کارگاه هم در مصاحبه با خبرنگار ما غیربهداشتی بودن خرما‌ها را نپذیرفت و گفت: خرما هم مانند دیگر میوه‌ها باید قبل از مصرف شسته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی