پادگان تیپ 40 ارتش در اردبیل به فضای سبز تبدیل می‌شود


با انتقال پادگان تیپ ۴۰ نیروی زمینی ارتش به خارج از شهر اردبیل، زمین این مرکز نظامی به فضای سبز و...

پادگان تیپ 40 ارتش در اردبیل به فضای سبز تبدیل می‌شود

با انتقال پادگان تیپ ۴۰ نیروی زمینی ارتش به خارج از شهر اردبیل، زمین این مرکز نظامی به فضای سبز و طرح‌های گردشگری، فرهنگی، تجاری و... تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح جامع گردشگری زمین پادگان ارتش در اردبیل عصر پنجشنبه با حضور استاندار اردبیل، برخی از اعضا شورای شهر و شهردار اردبیل، فرماندهان ارتش و مدیران دستگاه‌های مرتبط بررسی شد.

استاندار اردبیل در این جلسه هم اندیشی و هماهنگی طی سخنانی خواستار بهره برداری از فضای این پادگان در راستای توسعه مکان‌های گردشگری و فرهنگی شد.

اکبر بهنام جو افزود: طرح جامع گردشگری زمین پادگان ارتش با کاربری‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، تجاری و با حفظ اولویت احیای فضای سبز و ایجاد میدان شهری آماده شده است.

وی تاکید کرد که این طرح پس از اتمام توافقات فیمابین با ارتش و انتقال پادگان به خارج از شهر اردبیل و با انجام اصلاحات لازم، توسط شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی خواهد شد.

استاندار اردبیل در خصوص انتقال این پادگان متذکر شد: برنامه مکان یابی و انتقال پادگان تیپ ۴۰ ارتش واقع در مرکز شهر اردبیل به خارج از شهر در راستای عمل به مفاد «قانون انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهرها» انجام خواهد شد.

گفتنی است پادگان تیپ ۴۰ ارتش مستقر در اردبیل بیش از ۲۸ هکتار مساحت داشته و از چند دهه گذشته تاکنون در مرکز شهر اردبیل و در چهارراه ایستگاه سرعین قرار داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت