رویکرد آستان قدس رضوی صرفه جویی و پرهیز از اسراف است


رویکرد آستان قدس رضوی صرفه جویی و پرهیز از اسراف است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: در حوزه‌ های مختلف این آستان مقدس، صرفه جویی در هزینه ها و پرهیز از اسراف را پیگیری می کنیم.

به گزارش روز پنجشنبه آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در نشست شورای مشورتی مدیران استان خراسان رضوی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مدیران این استان افزود: همچنین موضوع اشتغال زایی را نیز به صورت جدی دنبال می ‌کنیم.
وی اظهار داشت: سیاست ما در شیوه هزینه باید باید مبتنی بر اصل اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی لازم به معنای پرهیز از مخارج بی رویه، خارج از محل و مصرف بهینه منابع باشد.
وی گفت: درآمد حاصل از صرفه ‌جویی‌ در بخش‌ های مختلف آستان قدس رضوی، در حوزه ‌های محرومیت‌ زدایی و اشتغال زایی جوانان صرف خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی با اشاره به مراسم احیای شب‌ های قدر در حرم مطهر رضوی، افزود: زائران باید برای برگزاری این مراسم در آسایش باشند و برای تحقق این مهم فراهم آوردن امکانات و تسهیلات شهری مناسب توسط شهرداری ضروری است.
وی اظهار داشت: به تمام دستگاه ‌ها و نهادهای دخیل در برگزاری مراسم شب‌ های قدر پیشنهاد می‌ کنم، بازرسانی برای بررسی حسن انجام کار بخش ‌های زیر مجموعه خود و شناسایی کاستی‌ های احتمالی داشته باشند.
وی همچنین بر ضرورت آمادگی بخش‌ های مختلف حرم مطهر رضوی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم احیای شب‌ های قدر تأکید کرد و گفت: فضاهای مسقف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) باید آمادگی پذیرش زائران را در صورت بارندگی و تغییرات آب و هوایی داشته باشند.
تولیت آستان قدس رضوی به اهمیت به ‌روز بودن سخنرانی ‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، شرایط روز جامعه و ایجاد روحیه مقاومت، از موضوعاتی است که باید مجموعه‌ های فرهنگی مورد توجه قرار دهند و به سخنرانان مراسم مذهبی نسبت به صحبت پیرامون این موضوعات پیشنهادات لازم را ارائه دهند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی نیز در این نشست، آستان قدس رضوی را نهاد دارای برکات بسیار دانست و گفت: با انتخاب شایسته حجت الاسلام والمسلمین مروی از سوی رهبر معظم انقلاب و با توجه به حسن تدبیر و تجربه عظیم و قابل توجه ایشان در حوزه ‌های مختلف مدیریتی به ویژه در خصوص حوزه‌ های علمیه آینده درخشانی را برای این آستان مقدس شاهد خواهیم بود.
آیت الله سید احمد علم الهدی بر ضرورت حفظ آرامش و آسایش زائران به ویژه در شب ‌های قدر تأکید کرد و افزود: در شب‌ های قدر باید طرحی اجرا شود که مردم و زائران در رفت و آمد‌ها و تشرف به حرم مطهر رضوی با زحمت روبرو نشوند.
وی اظهار داشت: از چند سال پیش اتفاق مبارکی آغاز شده که در شب‌ های قدر درهای حرم مطهر رضوی بسته نمی ‌شود و باز بودن در‌های حرم مطهر ضروری است و نباید اسباب زحمت زائران و مؤمنان فراهم شود.
7489 / 6053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان