کاهش تصادفات مهمترین دستور کار شورای فرهنگ عمومی باشد


کاهش تصادفات مهمترین دستور کار شورای فرهنگ عمومی باشد

اصفهان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی و تصویب راهکارها کاهش تصادفات مهمترین دستور کار شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها باشد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل ابوترابی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی تیران و کرون افزود : رفع مشکلات داخلی و ناهنجاری ها باید در شورای فرهنگ عمومی بررسی و راهکارهای اجرایی آن برای هر منطقه و یا بررسی در شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد شود.
وی بیان کرد: کاهش تصادفات یکی از نیازهای مهم کشور ایران با وجود حجم بالای تصادفات است که اگر راهکارهای مهم اجرایی و ارتقای فرهنگ عمومی به ثمر برسد بسیاری از این آمارها کاهش خواهد یافت.
وی فرهنگ کار و تولید را یکی دیگر از نیازهای جامعه و دستور کارهای این شورا بیان و تصریح کرد: برای افزایش کیفیت کار و ارتقای ساعت کار مفید در ایران باید فرهنگ سازی و از سرمایه انسانی کشور بهترین استفاده برده شود.
نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی اصلاح قوانین را در کنار ارتقای فرهنگ عمومی جامعه مهم بیان کرد و گفت: در حوزه اشتغال و تولید 11 مانع در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مشخص شد که قانون چک، تعطیلات متعدد، نظام بانکی ناکارآمد، تامین اجتماعی و قانون کار از جمله این موانع است.
وی ادامه داد: بانک در زمان حاضر با وضعیت پرداخت سود بانکی و سخت گیری در اعطای تسهیلات از مهمترین موانع پیش روی تولید است که باید ساختار فعالیتی آن ها اصلاح و بهبود پیدا کند.
وی اضافه کرد: پرداخت سود بانکی زیاد به سپرده گذاران باعث تشویق عمومی مردم برای این کار و جلوگیری از سرمایه گذاری در صنعت است.
ابوترابی چنین وضعی در کشور را مغایر با شعار رونق تولید بیان کرد و اظهارداشت: دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بانکی کشور باید برنامه داشته باشند که یکی از نمایندگان مجلس پیشنهاد و طرحی برای این موضوع به مجلس ارائه داده که پس از بررسی در کمسیون های تخصصی در صحن علنی بررسی خواهد شد.
آمار جانباختگان تصادفات به نزدیک به 20 هزار نفر در سال می رسد که عوامل انسانی در کاهش این آمار نقش مهمی دارد.
جاده های کشور روزانه جان حدود 43 نفر را می گیرد و 900 نفر را مصدوم می کند، در حالی شاهد 43 نفر کشته به صورت روزانه آن هم به دلیل تصادفات جاده ای در کشور هستیم که 94 درصد از حمل و نقل کشور به صورت زمینی و جاده ای انجام می شود.
7131/6026/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!