برخی از نکات کاربردی برای داشتن و حفظ پوستی سالم شامل موارد زیر است: صورت خود را تمیز نگه دارید، پوست خود را مرطوب نگه دارید، لایه برداری کنید، ویتامین C مصرف کنید، آجیل مخلوط مانند گردو، بادام به رژیم غذایی خود اضافه کنید، کرم ضد آفتاب استفاده کنید، کار های مربوط به زیبایی و سلامتی پوست را ب طور منظم انجام دهید، آب به مقدار کافی مصرف کنید، پیاده روی کنید و به اندازه کافی بخوابید. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی راهکارهایی برای داشتن پوستی سالم می پردازیم.

11 نکته برای داشتن پوستی سالم

داشتن پوستی بی نقص یکی از آرزو های هر روزه دختران است. شما می توانید از طریق انتخاب رژیم متناسب با حفظ پوست سالم به این نقطه عطف دست پیدا کنید. برای داشتن پوست سالم و برنزه نیاز است که تغییراتی در شیوه زندگی خود ایجاد کنید. هیچ شکی نیست که رژیم غذایی که شما مصرف می کنید در صورت شما تاثیر می گذارد. متخصصان زیبایی پیشنهاد می کنند که مصرف بیش از حد غذا های فرآوری شده و همچنین نوشیدنی های شیرین و الکل را محدود کنید.

داشتن پوستی سالم با این راهکارهای ساده ولی موثر

سیگار کشیدن پوست شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد، حتی اگر گاه گداری به سراغ آن بروید. این عوامل باعث تخریب سلول های پوست شما می شود که در نهایت موجب چین و چروک های زود رس، ایجاد خطوط ظریف و شل شدن پوست می شود.

به غیر از این، فعالیت فیزیکی همچنین نقش مهمی در حفظ و نگهداری پوست ایفا می کند. شایان ذکر است که مدل ها و بازیگران برای داشتن پوستی عالی زمان زیادی را صرف رسیدگی و مراقبت از پوست خود می کنند.

شما باید حداقل روزی یک ساعت را صرف کارهای مراقبت از پوست کنید. به این ترتیب بدن شما اکسیژن را به سلول های پوست منتقل می کند و اندام های حیاتی آن به طور موثری درخشندگی در پوست را ایجاذ می کند.

علاوه بر این، شما همچنین باید راهنمایی های کاربردی را در روال کار های روزانه خود قرار دهید تا پوست سالمی داشته باشید. تلاش های کوچک روزمره شما نتایج دلخواه شما را برای جلوگیری از آسیب های پوستی و مشکلات جدی آن ایجاد می کند.

شایان ذکر است که برای حفظ جوانی پوست نیاز به محصولات گران قیمت ندارید، در واقع سازگاری پوست شماست که در این مورد اهمیت دارد.

داشتن پوستی سالم با این راهکارهای ساده ولی موثر

11 نکته برای داشتن پوستی سالم

1. صورت خود را تمیز نگه دارید

تمیز کردن صورت مهم است چرا که ذرات آلودگی و چربی های اضافی را بر طرف می کند. هر دو عامل باعث ایجاد آکنه می شود که مقابله با آن مشکل است.

ممکن است شنیده باشید که کارشناسان زیبایی به تمیز نگه داشتن صورت تاکید کرده اند چرا که زمانی که شما آرایش می کنید یا سایر محصولات مراقبتی را به پوست خود می زنید آنها به عنوان یک ماسک محکم بر روی پوست عمل می کنند و منافذ پوست را می پوشانند.

به خاطر همین است که شما باید با توجه به نوع پوستتان 2 بار در روز صورت خود را تمیز کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که قبل از خواب تمام مواد آرایشی از صورت شما پاک شده است این کار برای جلوگیری از تولید ذرات بر سلول های پوستی است و اجازه می دهید که پوست تنفس کند.

2. مرطوب نگهداشتن پوست برای داشتن پوستی سالم

متخصصان زیبایی پیشنهاد کرده اند که پوست خود را مرطوب نگه دارید. استفاده از مرطوب کننده بعد از شستن صورت را برای خود یک عادت کنید که باعث به تاخیر انداختن ایجاد خطوط و چین و چروک می شود. قبل از خرید یک محصول با کیفیت خوب همیشه با یک متخصص پوست مشورت کنید. زیرا هر مرطوب کننده ای برای هر نوع پوست مفید نیست.

همچنین اگر پوست خشک دارید، حداقل یکبار در هفته از مرطوب کننده ب قوی برای پوست خود استفاده کنید. این کار کمک می کند که ذرات زبر، قرمزی و سوزش پوست از بین برود.

داشتن پوستی سالم با این راهکارهای ساده ولی موثر

3. لایه برداری کنید

اسکراب صورت یک راه اثبات شده برای حفظ سلامت پوست است. زمانی که لایه برداری می کنید سلول های مرده ای که منافذ پوست را مسدود کرده بودند از بین می روند. همچنین با اسکراب پوست از شر جوش های سر سیاه خلاص می شوید. از اسکراب ملایم استفاده کنید. هفته ای دو بار به طور منظم از اسکراب استفاده کنید تا پوستی لطیف و درخشان داشته باشید. بسیاری از کارشناسان لایه برداری را برای روشن سازی پوست های برنزه پیشنهاد می کنند. با این حال، شما باید از انجام بیش از حد لایه برداری خودداری کنید. زیرا باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می شود و باعث خارش آن می شود.

4. استفاده از ویتامین C برای داشتن پوستی سالم

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که برای جلوگیری از آسیب های پوستی عمل می کند. همچنین لازم است که کلاژن که باعث استحکام پوست می شود، تولید شود. رژیم غذایی غنی از ویتامین C در به تاخیر انداختن پیری موثر است. همچنین منابع غذایی مانند توت فرنگی، فلفل قرمز و کلم بروکلی سرشار از ویتامین C هستند. مصرف ویتامین از طریق منابع ارگانیک به دلیل نداشتن مکترمل های شیمیایی بسیار توصیه می شود.

5. آجیل مخلوط

ترکیب مقداری از میوه های خشک مخلوط می تواند منبع عالی اسید های چرب امگا3 باشد. آجیل ها باعث تسریع کشش پوست و صافی و نرمی آن می شوند. تحقیقات نشان می دهد که خوردن مقدار کافی آجیل می تواند از عوامل ایجاد کننده سرطان جلوگیری کند.

علاو بر این، متخصصان تغذیه در انتخاب یک رژیم غذایی متعادل به منابع غذایی طبیعی شامل آجیل ها تاکید می کنند چراکه تاثیر مثبتی بر سلامتی کلی بدن نشان دارد.

داشتن پوستی سالم با این راهکارهای ساده ولی موثر

6. کرم ضدآفتاب بزنید

قرار گرفتن پوست در برابر نور خورشید منجر به خارش، سوزش، پیری زودرس و یا بدتر از این ها باعث سرطان می شود که متخصصان زیبایی به استفاده از کرم ضدآفتاب برای خانم ها تاکید کرده اند. استفاده از پوشش ضد آفتاب می تواند پوست شما را ئر مقابل اشعه های UV خورشید محافظت کند. کرم ضد آفتاب را حتی زمانیکه ابر است استفاده کنید.

7. درمان های خانگی برای داشتن پوستی سالم

یک روش معمول مراقبت از پوست بدون درمان های خانگی کامل نیست. شکی نیست که قرار گرفتن پوست در معرض درمان های طبیعی در فرآیندی طولانی تر می تواند به نفع پوست باشد. نتیجه روش ها سنتی ثابت اما غیر قابل باور است. از این رو باید ماسک های صورت خود را با ماست، عسل، موز، آرد نخود و… بر اساس نوع پوست خود امتحان کنید.

8. کارهای مراقبتی و زیبایی منظم

کارشناسان زیبایی بر مراقب های پوستی ماهانه تاکید کرده اند که این روش یکی از پیشنهادات اثبات شده برای رسیدن به نتیجه دلخواه است. مراقبت های پوستی یک روش پاکسازی دقیق است که شامل پاکسازی عمقی پوست است. در این روش از ماساژ پوست استفاده می شود که باعث گردش خون و رسیدن اکسیژن به سلول های پوست می شود. مراقبت های پوستی به صورت تخصصی هر ماه یک راه عاقلان برای داشتن پوستی سالم و لطیف است.

داشتن پوستی سالم با این راهکارهای ساده ولی موثر

9. 8 ساعت در روز بخوابید

آیا تعجب نکرده اید که چرا کارشناسان سلامتی از خواب با عنوان “خواب کافی عامل زیباییست” یاد کرده اند؟ به این دلیل است که پوست هم همانند بدن خسته می شود و عدم استراحت کافی باعث پف چشم می شود. به همین دلیل است که باید روزانه 7-8 ساعت بخوابید تا پوست تجدید حیات کند.

10. پیاده روی و داشتن پوستی سالم

ممکن است باور نکنید اما برنامه پرمشغله شما بر روی پوست شما تاثیر می گذارد. استراحت نکردن باعث ایجاد استرس می شود که نتیجه آن ایجاد جوش و آکنه است.

11. آب زیاد بنوشید

نوشیدن حداقل یک لیتر آب در روز برای داشتن پوستی سالم و بی عیب نیاز است. آب به بدن شما اجازه می دهد که مواد شیمیایی، سموم و نمک های اضافی را که موجب آسیب به پوست می شود از بین ببرد.

کلام آخر

داشتن پوستی سالم ، لطیف و شفاف غیر قابل دست یابی به نظر می رسد، اما با تمرکز و اراده، در مدت چند هفته به این هدف می رسید.