ایاد علاوی مدعی استقرار موشک‌های بالستیک ایران در 3 کشور عربی شد


ایاد علاوی مدعی استقرار موشک‌های بالستیک ایران در 3 کشور عربی شد

شفقنا- نخست وزیر اسبق عراق مدعی شد که ایران در جنوب این کشور، سوریه و نوار غزه سکوهای پرتاب موشک های بالستیک مستقر کرده است. به گزارش سرویس ترجمه به نقل از شبکه خبری «الجزیره» قطر، «ایاد علاوی»، نخست وزیر اسبق عراق و رهبر ائتلاف «الوطنیه» در مصاحبه با شبکه ماهواره ای «الشرقیه» این کشور ادعا کرد که سرویس های […]

ایاد علاوی مدعی استقرار موشک‌های بالستیک ایران در 3 کشور عربی شد

شفقنا- نخست وزیر اسبق عراق مدعی شد که ایران در جنوب این کشور، سوریه و نوار غزه سکوهای پرتاب موشک های بالستیک مستقر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه به نقل از شبکه خبری «الجزیره» قطر، «ایاد علاوی»، نخست وزیر اسبق عراق و رهبر ائتلاف «الوطنیه» در مصاحبه با شبکه ماهواره ای «الشرقیه» این کشور ادعا کرد که سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی تصاویری در اختیار آمریکا قرار داده که سکوهای پرتاب موشک های بالستیک ایران در نوار غزه، خاک سوریه و استان ساحلی بصره در جنوب عراق را نشان می دهند که به سمت کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و سرزمین های اشغالی نشانه رفته اند.

علاوی در این باره مدعی شد که در اردن با یک مسئول آمریکایی دیدار داشته و این مسئول به وی اطلاع داده که همین مسئله باعث شد «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا طی مدت اخیر سفر خود به آلمان را لغو کند و به جای آن راهی شهر بغداد، پایتخت عراق شود تا به تحقیق درباره سکوهای پرتاب موشک بپردازد و در این رابطه نیز با مسئولان عراقی گفت و گو کند.

نخست وزیر اسبق عراق در ادامه ادعاهای خود نیز گفت که مسئولان رسمی در واشنگتن در گفت و گو با وی تاکید کردند که سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی نه تنها از طریق ماهواره بلکه به وسیله تجهیزات پیشرفته تصویربرداری و کنترل روی زمین نیز سامانه های موشک های بالستیک ایران را زیر نظر دارند.

بنا بر ادعای علاوی، مسئولان ارشد سرویس های اطلاعاتی آمریکا به وی اطلاع دادند که سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی، تجهیزات پیشرفته زمینی مذکور را برای تصویربرداری و نظارت بر سامانه های موشک های بالستیک ایران در استان بصره به کار می گیرند.

در حالی که تاکنون دولت عراق در رابطه با ادعاهای اخیر رهبر ائتلاف الوطنیه اظهار نظر نکرده، «صلاح البردویل»، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در محکومیت ادعاهای علاوی از ضرب المثل «یک عمر سکوت کرد و هنگامی که به سخن آمد، رسوایی برای خود به باور آورد» استفاده کرده و وی را یک سیاهی لشکر شکست خورده خواند که آن چه یک کارگردان صهیونیست در رابطه با موشک های حماس به سوی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بر وی دیکته کرده را تکرار می کند.

البردویل در این باره افزود: چه بر سر سرسپردگان عرب آمده است؟ شاید هم پلیدی و پستی (آنها) راکد بوده و باد فتنه آن را به حرکت درآورده تا خداوند سره را از ناسره برای ما آشکار سازد؛ علاوی ما سلاح های خود را به سمت سینه های خویش (کشورهای عربی) نشانه نمی گیریم.

خبر اصلی را در الجزیره ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !