عضو شورای شهر اهواز: وزارت کشور گزینه تصدی شهرداری اهواز را تأیید نمی‌کند


عضو شورای شهر اهواز گفت: وزارت کشور گزینه شورای شهر اهواز برای تصدی شهرداری اهواز را تأیید...

عضو شورای شهر اهواز: وزارت کشور گزینه تصدی شهرداری اهواز را تأیید نمی‌کند

عضو شورای شهر اهواز گفت: وزارت کشور گزینه شورای شهر اهواز برای تصدی شهرداری اهواز را تأیید نمی‌کند.

به گزارش مهر، حسین حیدری ظهر امروز پنجشنبه در هفتاد و نهمین نشست علنی شورای شهر اهواز با دستور کار استیضاح شهردار و تعیین سرپرست برای شهرداری اظهار کرد: انتظار داشتم این جلسه بر اساس قاعده برای تقدیر و تشکر از کتانباف و مجموعه مدیران شهرداری، عوامل اجرایی و کارکنان شهرداری در جریان خدمات ارائه شده در سیل اخیر برگزار شود اما گویا این زحمات فراموش شد و به جای آن، استیضاح شهرداری را خواهیم داشت.

وی به عنوان مخالف استیضاح شهردار اهواز با بیان اینکه از منظر تلاش و کوشش مردم به عملکرد شهردار اهواز نمره قبولی می‌دهند، افزود: نباید بر مبنای منافع شخصی برخی از اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار اهواز تن دهیم زیرا پشت این استیضاح هیچ استدلالی وجود ندارد.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه اگر قصد برکناری شهردار را داریم باید گزینه قوی‌تری مطرح شود، تصریح کرد: اگر به این نکته توجه نشود، در آینده با چالش‌های بسیاری مواجه خواهد شد.

حیدری بیان کرد: در این یک سال و هشت ماه از عمر شورای پنجم و تصدی مدیریت کتانباف، با شرایط اقتصادی سخت حاکم بر جامعه، کارهای بزرگی در این شهر انجام گرفت و با تلاش وی و دیگر مدیران، زیر مجموعه پروژه‌های خوب عمرانی اجرایی شد و برخی پروژه‌ها نیز در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: در این مدت حدود ۳۱ طرح و پروژه همانند افتتاح پل ولایت، تقاطع غیر همسطح چهار شیر، اجرای یک و نیم میلیون متر مکعب نهضت آسفالت، بازسازی فرهنگسرای نجوم، برگزاری سمپوزیوم‌های بین المللی مجسمه سازی، خرید ۵۲ دستگاه و بازسازی ۴۲ دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است.

حیدری با تأکید بر اینکه سرنوشت یک کلانشهر را به تصمیمات شخصی گره نزنیم، گفت: از برگزاری جلسه استیضاح پیشین تاکنون حدود دو ماه می‌گذرد برخی که آن زمان مخالف استیضاح بودند در حال حاضر در خط مقدم عزل شهردار قرار دارند باید دید که در این مدت چه اتفاقاتی افتاده است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: سوالی که مطرح می‌شود این است که کدام یک از اعضای شورای شهر در سیاست گذاری و برنامه ریزی به شهردار اهواز کمک کرده‌اند؟ شهرداری با کمک دانشگاه شهید چمران برنامه توسعه پنج ساله شهر را تدوین کرده بود اما بیش از یک سال به دلیل ایرادهای غیر کارشناسانه برخی از اعضا در شورای شهر باقی ماند.

وی تصریح کرد: یکی از ایرادهای وارده از سوی برخی اعضای شورای شهر به شهردار اهواز، عدم توانایی در جذب سرمایه گذار بود در حالی که تمام استان با چالش عدم رغبت سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی مواجه است، شهرداری در همین مدت تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه گذار انجام داد.

حیدری با اشاره به گزینه موسی شاعری به عنوان شهردار اهواز، گفت: وی صلاحیت شهردار شدن را ندارد چرا که شهردار کلانشهر باید ۹ سال سابقه مدیریت ارشد داشته باشد. چرا چنین کاری انجام می‌دهیم در حالی که می‌دانیم وزارت کشور شاعری را تأیید نمی‌کند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام