ادعای پالیتیکو؛ گفت‌وگوی تلفنی ظریف و یک سناتور آمریکایی/ ظریف امکان گفت‌وگو با آمریکا را رد کرد


ادعای پالیتیکو؛ گفت‌وگوی تلفنی ظریف و یک سناتور آمریکایی/ ظریف امکان گفت‌وگو با آمریکا را رد کرد

خبرگزاری آریا- ادعای پالیتیکو درباره احتمال گفت‌وگوی تلفنی سناتور آمریکایی و ظریف در حالی مطرح می شود که وزیر امور خارجه ایران امکان گفت‌وگو با آمریکا را رد کرد.

ادعای پالیتیکو؛ گفت‌وگوی تلفنی ظریف و یک سناتور آمریکایی/ ظریف امکان گفت‌وگو با آمریکا را رد کرد
خبرگزاری آریا- ادعای پالیتیکو درباره احتمال گفت‌وگوی تلفنی سناتور آمریکایی و ظریف در حالی مطرح می شود که وزیر امور خارجه ایران امکان گفت‌وگو با آمریکا را رد کرد.
به گزارش سرویس سیاست خارجی خبرگزاری آریا، نشریه «پالیتیکو» با استناد به مشاهده شماره تلفن ظریف روی صفحه تلفن همراه یک سناتور ارشد دموکرات، درباره احتمال گفت‌وگوی تلفنی این دو نفر گمانه‌زنی کرده است.
نشریه «پالیتیکو» روز پنج‌شنبه به نقل از شاهدان احتمال مکالمه تلفنی «دایان فینشتاین» سناتور ارشد دموکرات با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران را مطرح کرده است.
به ادعای این نشریه، شب گذشته در حالی که فینشتاین در کنگره راه می‌رفته، خبرنگاران دیده‌اند صفحه شماره تماس و نام ظریف در گوشی او باز است.
«تام منتزر» سخنگوی این سناتور ارشد آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا فینشتاین تلفنی با ظریف صحبت کرده است، گفت: «نمی‌توانم درباره اینکه سناتور با چه کسی صحبت و با چه کسی صحبت نکرده است، اظهار نظر کنم.»
نشریه پالیتیکو صرفا با استناد به همین مشاهدات گمانه احتمال گفت‌وگوی فینشتاین و ظریف را مطرح کرد، اما تاکنون هیچ منبعی این گمانه‌زنی را تایید نکرده است.
فینشتاین از سناتورهای بانفوذ و از منتقدان اصلی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌آید و در روزهای گذشته هم چند بار از سیاست‌های تنش‌زای واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده است.
وی روز چهارشنبه با انتقاد از سیاست‌های جنگ‌طلبانه برخی اعضای دولت ترامپ، به «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا توصیه کرد با ظریف که «خواهان درگیری با ایالات متحده نیست»، تماس بگیرد.

ظریف امکان گفت‌وگو با آمریکا را رد کرد
ظریف گفت: ایران تمایلی به مذاکره در مورد یک توافق هسته ای جدید با آمریکا ندارد.
به گزارش خبرگزاری کیودو، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد این کشور تمایلی به مذاکره در مورد یک توافق هسته ای جدید با آمریکا ندارد.
وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با رسانه‌های ژاپنی گفت ایران به دنبال گفت‌وگو با آمریکا و انعقاد توافقی تازه نیست.
خبرگزاری «کیودو» ژاپن گزارش داد «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با چند رسانه ژاپنی، امکان گفت‌وگو با دولت آمریکا را رد کرد و گفت ایران به دنبال یک توافق هسته‌ای تازه نیست.
موضوع علل مذاکره نکردن ایران با آمریکا طی روزهای گذشته از سوی مقام های ایرانی و در دیدار مهم رهبر معظم انقلاب با مسئولان و کارگزاران نظام پاسخ داده شده است.

عملکرد جایی برای اعتماد و مذاکره باقی نگذاشته است
سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در نشستی با حضور مسئولان برخی اندیشکده‌های مهم فرانسه، در پاسخ به سؤالی درباره اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران تأکید کرد: عملکرد ترامپ در خروج از برجام و تحمیل انواع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران جایی برای اعتماد و مذاکره باقی نگذاشته است و دعوت‌های ترامپ به مذاکره با هدف سوءاستفاده تبلیغی انجام می‌گیرد که قابل‌اعتنا نیست.

چه تضمینی هست که آمریکا مجددا میز مذاکره را ترک نکند؟
مجید تخت روانچی در گفت وگو با شبکه خبری ام اس ان بی سی آمریکا در پاسخ به اینکه ترامپ گفته است که ایرانی ها با من تماس بگیرند و در میز مذاکره بنشینند، گفت: نخستین سوالی که او باید جواب دهد این است که چرا از میز مذاکره خارج شد. ما که با همه طرف های این توافق از جمله آمریکا در چارچوب کمیسیون مشترک در حال مذاکره بودیم.
وی افزود: ترامپ بود که به طور ناگهانی تصمیم گرفت از میز مذاکره خارج شود. چرا او به این سوال پاسخ نداده است؟ او سابقه پاره کردن توافق هسته ای که نه فقط بین ایران و آمریکا بلکه بین ایران و قدرت های دیگر جهانی بود را دارد.
این مقام وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برجام، توافقی است مورد تایید شورای امنیت قرار دارد و بخشی از قانون بین المللی شده است اما ناگهان ترامپ گفت که این توافق را نمی خواهد و بیایید بنشینیم و دوباره مذاکره کنیم. چه تضمینی وجود دارد که او بار دیگر نخواهد مذاکره آتی ایران و آمریکا را تکرار کند؟

رهبر معظم انقلاب: مذاکره با آمریکا سمّ است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در تبیین علل مذاکره نکردن با آمریکا فرمودند: جنگی به وقوع نمی ‌پیوندد و گزینه قطعی ملت ایران مقاومت است.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز سه‌شنبه در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با اشاره به اقدامات خبیثانه امریکا برای «تغییر محاسبات و تسلیم شدن مسئولان» و نیز «فاصله گرفتن مردم از نظام» افزودند: گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه هاست، چرا که مذاکره با دولت کنونی امریکا سمّ مضاعف است، البته جنگی نخواهد شد بلکه برخورد، برخورد اراده هاست و در این زمینه، اراده ملت ایران و نظام اسلامی قوی تر از دشمن است و به فضل الهی این بار هم پیروز خواهیم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟