3200 میلیارد تومان برای تکمیل طرح های تهران نیاز است


3200 میلیارد تومان برای تکمیل طرح های تهران نیاز است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: سه هزار و 200 میلیارد تومان برای تکمیل و راه اندازی 260 طرح نیمه تمام استان نیاز است.

به گزارش ایرنا، یدالله صادقی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان تهران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار تهران به میزبانی شهرستان پاکدشت برگزار شد، اظهارداشت: هم اکنون مجوز راه اندازی یکهزار و 898 طرح در استان تهران صادر شده است.
وی عنوان کرد: از این تعداد مجوز صادرشده، 800 واحد بین 2 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.
صادقی اولویت را تکیمل پروژه های با 60 درصد پیشرفت فیزیکی عنوان کرد و افزود: هم اکنون 260 پروژه با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در استان تهران وجود دارد که اعتبار این طرح ها از محل تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه تأمین می شود.
وی گفت: برای سایر پروژه های نیمه تمام 140 میلیارد تومان، برای بازسازی و نوسازی 261 میلیارد تومان و برای سرمایه در گردش واحدهای نیمه تمام و راکد استان تهران 980 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی میزان نیاز سهم یارانه واحدهای نیمه تمام را 11 میلیارد تومان، واحدهای نیاز به بازسازی و نوسازی 20 میلیارد تومان و میزان نیاز یارانه تأمین سرمایه گردش واحدها را 15 میلیارد تومان اعلام کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: تاکنون سهم صنعت استان تهران از یارانه 47 میلیارد تومان است که سهم استان چهار درصد از کل کشور است.
وی تأکید کرد: تهران، استان برخورداری نیست و بیشترین طرح های نیمه تمام در شهرستان های این استان مستقر است و همه موظفند تا با توسعه مناطق کم برخوردار زمینه پیشرفت های اقتصادی و رفع موانع تولید را فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه انوشیروان محسنی بند پی امروز پنجشنبه برای افتتاح چند طرح صنعتی به شهرستان ورامین و پاکدشت سفر کرد.
تهرام/7254/6003

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها