روز جهانی موزه فرصتی برای آشتی با موزه هاست


روز جهانی موزه فرصتی برای آشتی با موزه هاست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: روز جهانی موزه و گرامیداشت هفته میراث فرهنگی فرصتی مناسب برای جلب توجه مردم و افکار عمومی نسبت به اهمیت و جایگاه موزه هاست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، مرتضی آبدار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت موزه‌ها به ‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی تاثیر گذار در جامعه افزود: این اداره کل به مناسبت هفته میراث فرهنگی برنامه های متفاوتی مانند افتتاح نمایشگاه اسناد نزهه الدوله در موزه قاجار، بازگشایی موزه ادب و عرفان در اهر و نمایشگاه عملکرد میراث فرهنگی استان در محوطه مسجد کبود تدارک دیده است.
وی اظهار داشت: به همین مناسبت نشست های تخصصی حوزه میراث فرهنگی با موضوع بازآفرینی مجموعه صاحب آباد تبریز، مستند سازی و بازسازی کالبدی روستای دستکند حیله ور، تبیین مفهوم خانه موزه و معرفی خانه موزه های استان و باستان شناسی کودک در سایت موزه عصر آهن با حضور متخصصان و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی و باستان شناسی برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: بازدید عموم مردم از موزه های تحت پوشش این اداره کل به ‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌ فرهنگی در روز شنبه ۲۸ اردیبهشت رایگان است.
آبدار ادامه داد: در این هفته عملیات مرمت خانه سرخه ای تبریز و امیر ارشد ورزقان توسط بخش خصوصی آغاز و چندین نشست تخصصی در حوزه مرمت های انجام شده در خانه ها، جداره های تاریخی تبریز، اماکن تاریخی مانند برج خلعت پوشان و ابنیه تاریخی کلیبر و نشست های تخصصی گزارش های مطالعات باستان شناسی در سایت های مختلف استان برگزار می شود.
وی یادآوری کرد: انجمن های میراث فرهنگی استان نیز در این هفته در راستای بزرگداشت هفته میراث فرهنگی، نشست های تخصصی، بازدید از کارگاه های مرمتی و آیین پاک سازی و نظافت مجموعه تاریخی ربع رشیدی برگزار می کند.
آبدار از بازگشایی و کلنگ زنی برخی از پروژه های میراث فرهنگی و زیرساختی در هفته میراث فرهنگی خبر داد و افزود: در این هفته مسجد جامع کوزه کنان، موزه مردم شناسی بناب و امامزاده کلیبر و برج آس بازگشایی و کلنگ احداث مجتمع بین راهی تنباکولو و لیقوان به زمین زده می شود.

46

کد خبر 1260723

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی