سطح هشدار امنیتی برای دیپلمات‌ها و نیروهای انگلیسی در عراق افزایش یافت


سطح هشدار امنیتی برای دیپلمات‌ها و نیروهای انگلیسی در عراق افزایش یافت

انگلیس در پی انتشار اخباری در خصوص تصمیم آمریکا برای خارج کردن کارکنان غیرضروری خود در عراق، سطح هشدار امنیتی را برای دیپلمات‌ها و نیروهای انگلیسی در عراق افزایش داد....

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی انتشار بیانیه وزارت خارجه آمریکا در خصوص لزوم خروج کارکنان «غیرضروری» سفارت این کشور در بغداد و کنسولگری آمرکا در اربیل، انگلیس سطح هشدار امنیتی را برای نیروهای نظامی و دیپلمات‌های خود در عراق افزایش داد.

شبکه «اسکای‌نیوز» مدعی شده است که بریتانیا به واسطه افزایش خطرات امنیتی از سوی ایران، سطح هشدار امنیتی را برای کارکنان نظامی و دیپلمات‌های خود افزایش داده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که «کریستوفر گیکا» ژنرال ارشد انگلیس در ائتلاف ضدداعش در جلسه‌ای با پنتاگون گفته است که هیچ افزایش تهدیدی در منطقه از سوی ایران وجود ندارد.

طبق این گزارش، انگلیس کارکنان و خانواده‌های آنها در عربستان سعودی، کویت و قطر را نیز در وضعیت هشدار قرار داده است.

روز گذشته در بخشی از بیانیه وزارت خارجه آمریکا که در پایگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه منتشر شده، آمده بود: «وزارت خارجه ایالات متحده دستور داده کارمندان غیرضروری حکومت ایالات متحده، چه در سفارت در بغداد و چه در کنسولگری در اربیل، عراق را ترک کنند.»

با اینحال، یکی از کارکنان خارجی سفارت آمریکا در بغداد به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت که نمی‌داند در سفارت چه اتفاقی افتاده است.

وی همچنین اعلام کرد که «از رسانه‌ها می‌شنویم که چه اتفاقی رخ داده است و هیچ دستور العمل یا ابلاغیه‌ای در خصوص هیچ چیزی به ما نرسیده است». (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز، ارتش آلمان برنامه آموزش نیروهای عراقی را به دلیل آنچه که متشنج شدن اوضاع منطقه اعلام شده بود، متوقف کرد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه عراق این هفته در سفری از پیش اعلام‌نشده راهی بغداد شد و با مقام‌های عراقی دیدار کرد. به ادعای خبرگزاری «رویترز»، پامپئو در این سفر فشار بیشتر به نیروهای بسیج مردمی عراق را خواستار شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر