نامه عربستان به سازمان ملل درباره حمله پهپادی یمن و اتهام به ایران


نامه عربستان به سازمان ملل درباره حمله پهپادی یمن و اتهام به ایران

رژیم عربستان سعودی در نامه ای به شورای امنیت مدعی شد که «مسئولیت کامل» حمله پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی این کشور، بر عهده انصارالله یمن و ایران است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی روز چهارشنبه نامه‌ای را به سازمان ملل متحد تسلیم کرد که در آن، ایران و جنبش انصارالله (حوثی‌های) یمن را در هدف قرار دادن تأسیسات نفتی خود در روز سه‌شنبه متهم کرده است.

به گزارش القدس العربی، این نامه را عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل تحویل سازمان ملل داده است.

در این نامه عربستان مسئولیت کامل حمله روز سه شنبه به تاسیسات نفتی خود را متوجه ایران و گروه الحوثی یمن کرده و در آن آمده است که «مسئولیت کامل حمله روز سه‌شنبه به تاسیسات نفتی عربستان سعودی بر عهده ایران و شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران است».

در حادثه فجیره نیز که یک روز قبل از آن رخ داد و امارات اعلام کرد که چهار نفتکش در ساحل امارت فجیره «در اقدامی خرابکارانه» آسیب دیدند، عربستان سعودی اعلام کرد که دو نفتکش آسیب دیده، متعلق به ریاض است.

در همین ارتباط، عربستان سعودی و امارات عربی متحده نامه مشترکی به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش در مورد حادثه فجیره ارائه کردند.

ارتش یمن در پاسخ به حملات عربستان سعودی، سه‌شنبه هفته جاری طی عملیاتی پهپادی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را هدف قرار داد (+) و پمپاژ نفت این کشور از شرق و به غرب سعودی برای ساعاتی متوقف شد.

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج