نقض جدید آتش‌بس «الحدیده» با دو حمله هوایی ائتلاف سعودی


نقض جدید آتش‌بس «الحدیده» با دو حمله هوایی ائتلاف سعودی

ائتلاف سعودی اماراتی علیه یمن، با انجام دو حمله هوایی به مواضع ارتش یمن در استان «الحدیده»، توافق آتش‌بس استکهلم را دوباره نقض کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «الجزیره» به نقل از منابع محلی اعلام کرد، ائتلاف سعودی امروز (پنجشنبه) دو حمله هوایی علیه مواضع ارتش یمن در شمال شرق شهر «الحدیده» انجام داده است.

هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت دولت مستعفی یمن اواسط آذر ماه گذشته (1397)، پس از دو سال توقف مذاکرات، سرانجام گفت‌و‌گوها با هدف رسیدن به صلح را در استکهلم سوئد آغاز کردند و به توافق رسیدند. در جریان این مذاکرات قرار بود، نیروهای طرفین در هفتم ژانویه گذشته از الحدیده خارج شوند تا حمله‌ای به بندرگاه الحدیده صورت نگیرد و زمینه برای ادامه مذاکرات و در نتیجه پایان دادن به جنگ چهار ساله یمن فراهم شود.

اما در نتیجه نقض مکرر آتش‌بس الحدیده توسط ائتلاف سعودی، این توافق اجرایی نشد،‌نهایتا انصارالله هفته جاری به صورت یکجانبه نیروهای خود را از الحدیده خارج کرد (جزئیات بیشتر).

در همین راستا روزنامه انگلیسی «گاردین» امروز در گزارشی از فروپاشی توافق آتش‌بس الحدیده خبر داد.

این روزنامه در گزارش خود با عنوان «یمن؛ فروپاشی آتش‌بس و ازسرگیری جنگ در الحدیده» نوشت، تحولات کنونی باعث شد «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن در هشداری تند اعلام کند از سرگیری جنگ در این منطقه، طرح صلح را به صورت کامل نابود می‌کند.

گاردین ادامه داد، این تنش دو روز پس از حمله «حوثی‌‌ها» به تأسیسات نفتی عربستان با استفاده از پهپاد اتفاق افتاده است (جزئیات بیشتر).

ائتلاف سعودی امروز نقاط مسکونی پایتخت یمن را هم هدف حملات هوایی مکرر قرار داد (+) و تاکنون حدود 60 نفر کشته یا مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!