حضور بیش از هزار رزمنده گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر/ پیروزی در عین مظلومیت


حضور بیش از هزار رزمنده گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر/ پیروزی در عین مظلومیت

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه نقش گیلانیان در عملیت‌های بزرگ دوران دفاع مقدس برجسته و ویژه است، یادآور شد:‌ بیش از یک‌هزار رزمنده گیلانی در قالب 6 یگان در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند

حضور بیش از هزار رزمنده گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر/ پیروزی در عین مظلومیت

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ سرهنگ عباس بایرامی،‌ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز،‌ 26 اردیبهشت‌ماه در آیین رونمایی از طرح دیوارنگاره پویش «ما پیروزیم» که ویژه گرامیداشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، با اشاره به نامگذاری زیبا و بجای سوم خرداد تحت عنوان «روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی»، اظهار کرد:‌ نیاز داریم حماسه سوم خرداد را به همه ادوار زندگی امروزمان پیوند بزنیم.

وی با بیان اینکه نسل‌های امروز و فردا جامعه باید با حماسه‌های دوران دفاع مقدس آشنا شوند، گفت:‌ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، امروز دشمن آشکاتر و شفاف‌تر به صحنه مقابله با اسلام و انقلاب آمده و چنگ و دندان نشان داده است لذا باید الگوهای عملی روزهای مقاومت و ایثار و پیروزی را بازسازی کنیم به جامعه نشان دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه خرمشهرهای زیادی پیش روی ماست، تصریح کرد: در دوران فتح و پیروزی به سر می‌بریم و باید بتوانیم روزهای درخشان و نورانی دفاع مقدس را زنده نگه داریم. خرمشهر در حالی از زیر چکمه‌های دشمن تا بن دندان مسلح بعثی آزاد شد که 16 هزار کشته بر دست عراق گذاشتیم و 19 هزار سرباز را اسیر گرفتیم.

بایرامی با اشاره به آزادسازی بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک کشور به دنبال عملیات «الی‌بیت‌المقدس»، تصریح کرد:‌ وجود شخصیتی منافق و نفوذی مانند بنی‌صدر در راس کشور باعث انشقاق و جدایی در بین نیروها شد و روزهای آغازین جنگ را با مرارت طی کردیم، اما فرمان امام خمینی(ره) فصل‌الخطاب رزمندگان قرار گرفت و با اتحاد و انسجام و همدلی همه اقشار ملت تحت لوای ولایت فقیه و حاکمیت اسلام و انقلاب آن کار بزرگ انجام شد.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر در عین مظلومیت رزمندگان اسلام محقق شد، خاطرنشان کرد:‌ براساس گزارش‌هایی که در آکادمی‌های نظامی و مراکز استراتژیک دنیا وجود دارد، بسیاری از ابزار و تجهیزات نظامی ایران در جریان جنگ هشت‌ساله از دست رفت، اما عدوات نظامی دشمن بعثی در پایان جنگ چندین برابر شده بود که نشان می‌دهد همه ابرقدرت‌های شرق و غرب پشت سر صدام ایستاده بودند، در حالی که ما پیروز شدیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان حماسه فتح خرمشهر را مرهون ایمان، تقوا، صبر، استقامت و هوشیاری ملت ایران و به ویژه رزمندگان اسلام دانست و عنوان کرد:‌ عملیات «الی‌بیت‌المقدس» موازنه منطقه‌ای خلیج فارس را به نفع ایران رقم زد و امروز در دنیا سربلند هستیم.

وی با بیان اینکه نقش گیلانیان در عملیت‌های بزرگ دوران دفاع مقدس برجسته و ویژه است، یادآور شد:‌ بیش از یک‌هزار رزمنده گیلانی در قالب 6 یگان در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند و 60 شهید و 70 جانباز تقدیم ارزش‌های انقلاب و نظام کردیم.

بایرامی به حضور گیلانیان غیور در جبهه‌های حق علیه باطل در آغازین روزهای جنگ اشاره کرد و ادامه داد:‌ امسال شعار سالروز آزادسازی خرمشهر «ما پیروزیم» است که بر اتحاد و انسجام همه آحاد ملت تاکید دارد. باید عملیات «الی‌بیت‌المقدس» را برای شرایط روز کشور شبیه‌سازی کنیم لذا تقارن سوم خرداد با لیالی قدر و شهادت حضرت امیرالمومنین علی(ع)‌ نویدبخش بهره‌مندی جامعه از معویت ایام است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان رمز عملیات آزادسازی خرمشهر را «یا علی این ابی طالب» دانست و اظهار کرد:‌ دیوارنگاره پویش «ما پیروزیم» یک کار ابتکاری است که توسط جوانان مومن، متعهد، خلاق و هنرمند جبهه فرهنگی گیلان و با هدف ایجاد پیوند بین نسل دفاع مقدس با نسل‌های آینده ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ابعاد و زوایای مختلف هشت‌سال دفاع مقدس مغفول مانده است، گفت:‌ تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته، اما وسعت این اقیانوس بی‌کران بسیار زیاد است لذا دغدغه داریم درخصوص نقش پررنگ رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس که کمتر به آن پرداخته شده، کار کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس