شرکت 62 هزار نفر در طرح ملی حفظ «جزء سی» قرآن در مازندران


شرکت 62 هزار نفر در طرح ملی حفظ «جزء سی» قرآن در مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز گفت: طبق آخرین آمار 62 هزار نفر در طرح ملی حفظ «جزء سی» قرآن در استان شرکت کردن

شرکت 62 هزار نفر در طرح ملی حفظ «جزء سی» قرآن در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران محمد شعبانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران، امروز 26 اردیبهشت ماه در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک سرمایه اجتماعی، به لحاظ پرداختن به نیروی انسانی که نیروی مولد برای توسعه کشور محسوب می‌شود همیشه مورد توجه است و از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در تربیت صحیح دانش آموزان بسیارکلیدی است، افزود: در آخرین بررسی‌های صورت گرفته از سوی مراکز پژوهشی کشور، مدارس بهترین و معتمدترین مراکز برای تربیت معرفی شدند که این امر نشان می‌دهد وظیفه ما در دستگاه تعلیم تربیت بسیار حساس، مهم و کلیدی است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه طبق آخرین آمار 62 هزار نفر در طرح ملی حفظ «جزء سی» قرآن در استان شرکت کردند، اظهار کزد: در سطح استان 900 گروه سرود منسجم و شناسنامه‌دار مشغول فعالیت هستند که از این تعداد، 500 گروه به بخش استانی راه پیدا کردند و در جشنواره‌ «هنرهای آوایی» با هم به رقابت پرداختند.
وی با بیان اینکه نخستین مولفه ترویج نماز در بین دانش‌آموزان، ایجاد بستر مناسب در مدارس برای اقامه این فریضه است، افزود: از راه‌کارهای جذب دانش‌آموزان می‌توان به ارائه اطلاعات به آنها در ارتباط با ضرورت و اهمیت نماز، معرفی آثار نماز، توجه ویژه به دبیران همه دروس به تربیت ابعاد اعتقادی دانش آموزان و تاکید بر اقامه نماز اشاره کرد.
شعبانی با اشاره به اینکه در بحث نماز باید طرحی را دنبال کنیم که مبتنی بر عناصر تشویقی باشد، گفت: یکی از موارد بسیار مهم، تجهیز نمازخانه‌هاست که در سال جاری تحصیلی با همکاری اداره کل نوسازی مدارس 4 هزار متر فرش سجاده‌ای در سطح مدارس توزیع شد و همچنان پیگیر تجهیز نمازخانه‌ها هستیم.
این مسئول یکی از اهداف تشکیل شورای اقامه نماز را نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در راستای ایمان و ارتقای دانش آموزان و فراگیر شدن اشتیاق عملی به اقامه نماز دانست و بیان کرد: حرکت داوطلبانه و خودجوش دانش آموزان در امر نماز باید تقویت شود و این امر، مستلزم گسترش فرهنگ خودانگیختگی در دانش آموزان است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه از روحانیون سرشناس برای حضور در مدارس دعوت به عمل آید، اظهار کرد: مکان مناسب می‌تواند دانش آموز را به شرکت در مراسم نماز مدرسه ترغیب کند بنابر این لازم است، نمازخانه مدرسه را همواره تمیز و خوشبو نگه داریم و از رنگ‌های آرامش بخش استفاده کنیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان