خواص گل محمدی برای زنان، چیست؟


خواص گل محمدی برای زنان، چیست؟

اسانس گل سرخ برای بسیاری از مشکلات زنانه مفید است.

یکی از علل تأثیر اسانس رز به عنوان ضدافسردگی و ازدیاد فعالیت‌های جنسی، افزایش فعالیت‌های مغزی است.

گل محمدی
اسانس گل سرخ برای بسیاری از مشکلات زنانه مفید است این اسانس مقوی عضلات رحمی به خصوص در کسانی است که رحم‌های آنها افتادگی دارد و همچنین در مورد زنانی که آمادگی سقط کردن به دلیل ضعف رحم در آنها ایجاد می‌شود. همچنین در مورد تسکین مشکلات قاعدگی افسردگی و تنش‌های عصبی دارای آثار ارزشمندی است. اسانس رز می‌تواند مانند ویتامین‌های گروه B به عنوان پرکورسور هورمون‌ها در بدن قرار گیرد و به نظر می‌رسد تولید منی را نیز افزایش دهد.
یکی از علل تأثیر اسانس رز به عنوان ضدافسردگی و ازدیاد فعالیت‌های جنسی، افزایش فعالیت‌های مغزی است. یکی دیگر از استفاده‌های مهم اسانس رز در فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مربوط به بهداشت و سلامت پوست می‌باشد. اسانس رز برای همه نوع پوست، بخصوص پوست‌های حساس و خشک و پوست افراد مسن بسیار مناسب است. اسانس رز می‌تواند مقاومت جدار مویرگ‌های زیر پوست را که به صورت خطوطی قرمزرنگ دیده می‌شوند، افزایش دهد و این مشکل را تا حد زیادی درمان کند. البته در این موارد گاه لازم است ماه‌ها اسانس مورد استفاده قرار گیرد.

خواص گل محمدی برای زنان، چیست؟
طریقه و میزان مصرف

با توجه به اینکه میزان اسانس گلاب‌ها متغیر و اصولاً مقدار اسانس موجود در آن ها بسیار کم می‌باشد، عدد معینی از نظر حجم و یا وزنی برای مصرف خوراکی و دارویی آن ارائه نشده است.
گلبرگ: مقدار 1 تا 2 گرم گلبرگ را می‌توان در یک استکان آب ریخته و تا روزی سه نوبت (3 تا 6 گرم) به صورت خوراکی مصرف کرد.
اسانس: هیچ اسانسی را نباید به طور مستقیم به صورت خوراکی و یا موضعی مصرف نمود. اسانس‌ها باید به وسیله روغن‌های مایع گیاهی رقیق شوند. اکثر اسانس‌ها باید حداقل به نسبت 1 بر 20 رقیق شوند تا عوارض جانبی نداشته باشند.
سمیت: گلبرگ، گلاب و اسانس گل سرخ در حد مصرف دارویی و خوراکی دارای عارضه جانبی نمی‌باشد.

مهم ترین اثرات گلبرگ و اسانس
ضد اسهال، ضد التهاب، افزایش‌دهنده‌ میل جنسی، ضدکرم آسکاریس، قابض، ضدنفخ، مقوی قلب، خلط‌آور، ملین، مسهل، مقوی معده، مقوی اعصاب، ضدکرم، ضدزخم و اشتهاآور است.گلاب یکی از بهترین محصولات جایگزین اسانس رز است که با تقطیر گلبرگ‌های انواع گل سرخ به همراه آب به دست می‌آید. این ماده جهت سلامت و بهداشت پوست و ضدعفونی کردن چشم بسیار سودمند می‌باشد. البته نوعی گلاب وجود دارد که سه بار تقطیر می‌شود و به نام «تری پل روزواتر» معروف است که ضدعفونی‌کننده و مقوی بسیار خوبی برای پوست می‌باشد. همچنین ضدعفونی‌کننده‌ای قوی و مناسب برای چشم است.
گلاب ضدالتهاب، خنک‌کننده و نرم‌کننده پوست می‌باشد. همچنین دارای خاصیت ضدمیکروب و تا حدی قابض است؛ به همین دلیل از قدیم در فرآورده‌های مربوط به پوست از گلاب استفاده می‌شده است. اسانس رز را نیز با روغن‌های طبیعی یا مخلوط با الکل‌ها و یا اسانس‌های دیگر گیاهان به عنوان فرآورده‌های پوستی استفاده می‌کنند. با وجودی که همیشه در مورد نزدیک شدن و تماس اسانس‌ها با چشم هشدار داده می‌شود، گلاب به عنوان شستشوی چشم و رفع خستگی و تازگی آن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مهم‌ترین اثرات گلاب
ضد درد، ضد اسهال، ضد اکسیدان، ملین، ادرارآور، کاهش‌دهنده‌ قند خون، مسهل، مهارکننده‌ لیپوکسی‌ژناز، مقوی اعصاب، و ضد کرم است.
مهم ترین مطالب در این‌باره:
گل محمدی یا گل رز از گل های خوش عطر و پرخاصیت است که بومی ایران بوده و در طب سنتی ایرانی و آیورودا جایگاه ویژه ای دارد.گل محمدی به شکل های مختلف از جمله چای و دمنوش گل محمدی، روغن گل محمدی و گلاب نیز استفاده می شود.طبع گل محمدی معتدل است.در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین خواص چای گل محمدی، گلبرگ و غنچه گل محمدی خشک و تازه آشنا کرده و درباره طرز تهیه، روش مصرف و مضرات چای گل محمدی بیشتر بدانیم. با پرشین استار همراه شوید.
خواص گل محمدی برای زنان، چیست؟
خواص دارویی و فواید چای گل محمدی
1. لاغری: اگرچه چای گل محمدی در کاهش وزن و چربی سوزی معجزه نمی کند اما نوشیدنی سالم و بدون کالری است که می تواند جایگزین خوبی برای نوشیدنی های چاق کننده ماننده قهوه خامه ای و کافئین دار باشد و در طولانی مدت تاثیر خوبی در لاغری به جا می گذارد.نوشیدن 1 فنجان چای گل محمدی بین وعده های غذایی اشتها را کاهش داده و باعث افزایش هضم چربی و کلسترول بدن می شود.

خواص گل محمدی برای زنان، چیست؟
2. بارداری:
چای گل محمدی از نوشیدنی های سالم و مفید برای دوران بارداری محسوب می شود زیرا سرشار از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن زنان باردار کمک کرده و تولید کلاژن در بدن مادر و جنین را افزایش می دهد.ویتامین C موجود در چای گل محمدی باعث جذب بهتر آهن و کلسیم در بدن نیز می شود که برای رشد جنین ضروری می باشند.چای گل محمدی دارای ویتامین E، سلنیوم، منیزیم، ویتامین های ب کامپلکس، منگنز و پتاسیم می باشد که همگی با تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین از ابتلا به انواع بیماری ها پیشگیری می کنند.هشدار: با وجود موارد ذکر شده، تاکنون تحقیقات کافی در این زمینه انجام نشده و زنان باردار و مادران شیرده لازم است قبل از مصرف چای گل محمدی با پزشک مشورت کنند.

3. معده و یبوست: چای گل محمدی از نوشیدنی های مفید برای معده و گوارش شناخته شده زیرا با افزایش تولید صفرا به هضم بهتر چربی ها کمک کرده، باعث رشد باکتری های خوب روده می شود و به عنوان درمان خانگی موثر برای درمان یبوست به شمار می رود.چای گل محمدی از دیرباز برای درمان اسهال و اسهال خونی، گرفتگی های معده و نفخ نیز استفاده می شده است.

4. سرماخوردگی
چای گل محمدی دارای ویتامین C فراوان است که با انواع عفونت مبارزه کرده و به درمان و تسکین گلو درد و علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک می کند.چای گل محمدی به دفع خلط سینه و گلو کمک کرده و برای بهبود بیماری های تنفسی مفید است.محققان توصیه می کنند برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا در اوایل بهار و پاییز روزی 3 تا 4 فنجان چای گل محمدی بنوشید.

5. عفونت
چای گل محمدی منبع خوب ویتامین های B1، B2 و K، بتاکاروتن، بیوفلاونوئیدها، تانن ها و پکتین می باشد که با عفونت ها مقابله کرده و التهاب را کاهش می دهد.

6. قاعدگی و پریود
چای گل محمدی به کاهش علائم قاعدگی از جمله گرفتگی های دردناک، نفخ و درد کمک می کند و برای تنظیم قاعدگی و شدت آن و بهبود خلق و خو مفید است.تحقیقات نشان داده دخترانی که یک هفته قبل از دوره خود هر روز 2 فنجان چای گل محمدی می نوشند نسبت به سایرین، علائم قاعدگی خفیف تری را تجربه خواهند کرد.نوشیدن 2 فنجان چای گل محمدی گرم به همراه پودر فلفل سیاه و عسل نیز برای خانم هایی که قاعدگی شدید دارند توصیه می شود.

7. استرس و اضطراب
چای گل محمدی به کاهش استرس و اضطراب و بهبود علائم افسردگی کمک می کند و عطر آن برای آرام سازی ذهن و بدن مفید است در حالی که عوارض جانبی داروهای شیمیایی را نیز به دنبال نخواهد داشت.

8. عفونت دستگاه ادراری
چای گل محمدی به دلیل خاصیت دیورتیک، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی به درمان موثر عفونت دستگاه ادراری، کاهش التهاب مثانه و تسکین درد آن کمک می کند.محققان توصیه می کنند برای درمان بیماری های عفونی دستگاه ادراری هر روز 3 یا 4 فنجان چای گل محمدی بنوشید.

خواص گل محمدی برای زنان، چیست؟
9. کلیه و سنگ کلیه
مصرف منظم چای گل محمدی به دلیل خاصیت دیورتیک باعث افزایش حجم ادرار شده، به سلامت کلیه کمک می کند و از بروز سنگ کلیه پیشگیری می کند.

10. کبد
چای گل محمدی برای افرادی که از ناراحتی های کبدی رنج می برند مفید است و به سم زدایی بدن و کبد کمک می کند.

11. آرتریت
چای گل محمدی به تسکین درد ناشی از بیماری های التهابی همچون آرتریت کمک کرده و خاصیت دیورتیک طبیعی آن باعث تخلیه آب انباشته درون بافتی می شود.جالب است بدانید اثر ضد التهابی چای گل محمدی با اثر داروهای NSAID برابری می کند.محققان توصیه می کنند برای درمان التهاب و درد ناشی از بیماری آرتریت روزانه 2 فنجان چای گل محمدی بنوشید.

12. سرطان
چای گل محمدی سرشار از آنتوسیانین ها است که از جهش های ژنتیکی جلوگیری و آنتی اکسیدان ها، کاتچین ها و پلی فنل های موجود در آن از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.چای گل محمدی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی قوی باعث از بین رفتن سلول های سرطانی شده بدون این که به سلول های سالم بدن آسیب برساند.

خواص گل محمدی برای زنان، چیست؟
13. بی خوابی
اگر از بی خوابی یا سایر مشکلات خواب رنج می برد قبل از خواب چای گل محمدی بنوشید زیرا این نوشیدنی فاقد کافئین است و به کاهش استرس، آرام سازی اعصاب و تنظیم هورمون مرتبط با ریتم قلبی و الگوهای خواب کمک کرده و بی خوابی را درمان می کند.

14. بیماری های مزمن
یکی از دلایل اصلی ابتلا به بیماری های مزمن همچون سرطان و بیماری های قلبی عروقی، اثر منفی استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد روی سلول های سالم بدن است.چای گل محمدی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی قوی با رادیکال های آزاد مقابله کرده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

15. خواص گل محمدی برای سلامتی
گل محمدی کالری کمی دارد و از چاقی و اضافه وزن پیشگیری می کند.در طب سنتی چینی از گل محمدی برای درمان اختلالات گوارشی، تسکین درد ناشی از جراحات و بی نظمی قاعدگی استفاده می کنند.گل محمدی به دلیل خاصیت ضد باکتری، ضد ویروسی قوی به درمان سریع زخم ها کمک می کند، کافیست چند گلبرگ گل محمدی تازه روی جای زخم بگذارید.

16. پاک کننده پوست
گل محمدی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی با رادیکال های آزاد، حساسیت های پوستی، چربی اضافه پوست و میکروب ها مقابله کرده و گرد و غبار و آلودگی پوست را پاکسازی می کند.

17. مرطوب کننده پوست
گلبرگ های گل محمدی دارای روغن های طبیعی هستند که رطوبت سلول های پوست را حفظ کرده و برای هیدراتاسیون و رفع خشکی پوست مفید می باشد.

18. لایه برداری پوست
غنچه یا گلبرگ های گل محمدی سلول های مرده پوست را از بین برده، چربی پوست را کاهش می دهند و به لایه برداری ملایم پوست کمک می کند.

19. آکنه و جوش
برای درمان و کاهش التهاب ناشی از آکنه و جوش صورت، کافیست مقداری پودر گلبرگ گل محمدی (یا روغن گل محمدی یا گلاب) را روی ناحیه مورد نظر اعمال کنید.

20. سلامت و تقویت مو
برای داشتن موهای نرم و ابریشمی، افزایش رشد مو و کنترل چربی پوست سر کافیست از ماسک گل محمدی و روغن نارگیل استفاده کنید.

عوارض جانبی و مضرات گل محمدی
گل محمدی و دمنوش یا چای گل محمدی معمولا بی ضرر است اما مصرف میوه گل محمدی یا رز هیپ ممکن است باعث عوارضی همچون حالت تهوع و استفراغ، اسهال، یبوست، سوزش سر دل، خستگی، بیخوابی، سردرد، گرفتگی معده و واکنش های آلرژیک در فرد شود.مصرف بیش از حد گل محمدی به دلیل ویتامین C فراوان موجود در آن ممکن است خطر بروز سنگ کلیه را افزایش دهد.ویتامین C فراوان موجود در گل محمدی جذب آهن را تا حد زیادی افزایش می دهد و برای بیماران مبتلا به تالاسمی مضر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر