پسرزایی در زنان، کی اقدام کنم؟


پسرزایی در زنان، کی اقدام کنم؟

سیکل تقریبا 30 روزه دارم چگونه می توانم پسر‌دار بشم؟

سوال مخاطب نی نی بان: من روز 14پریودی سونو دادم و اندازه فولیکول 17 بوده و سیکل تقریبا 30روزه دارم. برای پسرزایی باید چه موقع اقدام کنم؟

پاسخ دکتر الهام هاشمیان نائینی، جراح و متخصص زنان و زایمان:
هیچ کدام از روش هایی که برای تعیین جنسیت جنین توصیه می شوند صد در صد نیستند و همیشه جواب نمی دهند. اگر می خواهید صد در صد جنین تان پسر باشد باید از روش های آزمایشگاهی مانند آی وی اف استفاده کنید که اگر جواب بدهد و باردار شوید جنین تان به همان جنسیتی خواهد بود که خودتان می خواهید. اما در مورد روش های خانگی می توانید از چند ماه قبل از بارداری هم خودتان و هم همسرتان از خوردن لبنیات و ترشی جات بپرهیزید. در شب‌هایی که احتمال تخمک گذاری بیشتر است مقاربت داشته باشید که معمولا ۱۴ روز مانده به زمان پریود بعدی است. البته محاسبه روز تخمک گذاری سخت است. این عدد برای خانم هایی است که پریود منظم و ۲۸ روزه دارند. از کیت تخمک گذاری هم می توانید استفاده کنید. کیت تخمک گذاری وسیله ای شبیه بی بی چک است که باید از داروخانه تهیه کنید و در ادرار بگذارید. وقتی ۲ خط قرمز روی آن ایجاد شد یعنی زمان تخمک گذاری نزدیک است و تا ۲۴ الی ۳۶ ساعت دیگر اتفاق می افتد. در این زمان ها مقاربت داشته باشید، این هم قطعی نیست ولی تا حدودی به شما کمک می کند. می توانید پیش از مقاربت محیط واژن را با محلول آب و جوش شیرین قلیایی کنید، یعنی یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب بریزید و با سرنگ ۵ سی سی بدون سوزن ۵-۴ بار این محلول را به داخل واژن خود تزریق کنید. با این کارها شانس پسر شدن جنین بالا می رود، ولی باز هم می گویم هیچ روش خانگی ۱۰۰ صد در صد نیست.

پسرزایی در زنان، کی اقدام کنم؟

مهم ترین مطالب در این باره:

به طور کلی امروزه با صرف مبالغ بسیار بالا و با روش های مختلف تکنولوژی جدید می توانید ناباروری را درمان کنید و یا اینکه کیفیت اسپرم ها را افزایش داده و شانس بیشتری برای بارداری داشته باشید. اما آیا جنسیت جنین را می توانید خودتان تعیین کرده و در زمان تخمک گذاری، در پسر یا دختر شدن جنین نقش داشته باشید؟!البته این موضوع روشن است که شما می توانید با پیگیری روش های سنتی و خانگی هم به این هدف نزدیک تر شوید. به این ترتیب، باید گفت که شما می توانید نقش زیادی در تعیین جنسیت خود داشته باشید. پزشکان به طور کلی به زنان توصیه می کنند، تا قبل از بارداری و هنگام تلاش برای بارداری، وزن اضافی نداشته باشند.احتمال به دنیا آوردن نوزاد پسر در مادرانی که خوردن وعده صبحانه را فراموش نمی‌کنند بسیار بالاست. در علم پزشکی به این موضوع پی برده‌اند که مصرف صبحانه باعث بالا رفتن میزان گلوکز در خون مادران شده که افزایش گلوکزشانس پسرزایی را بالا می‌برد. همچنین مصرف ویتامین B12 و E و C نیز در تحقیقات پزشکان عامل پسرزایی به شمار میروندو به طور کلیمادرانی که در هنگام بارداری و یا پیش از آن از این ویتامین‌ها استفاده نمودند صاحب پسرشده‌اند. حال که پزشکان به اهمیت این وعده‌ی غذایی پی برده‌اند چه بهتر است که در این وعده مهم، از مواد غذایی استفاده شود که برای پسرزایی مفید است.

پسرزایی در زنان، کی اقدام کنم؟
چه مواد غذایی برای پسردار شدن در وعده صبحانه مصرف شوند؟
برای پسر دار شدن صبحانه چی بخوریم ؟ برای پسردار شدن موادهای غذایی زیر را در وعده صبحانه و دیگر وعده های غذایی میل نمایید.
میوه‌های دارای طبع گرم: خوردن میوه‌هایی با طبع گرم به مادران توصیه می‌شود،می‌توانند با صبحانه خرما و کشمش ویا انگورو موز میل کنند.
مواد غذایی شیرین: مصرف غذاهای شیرین و بدون کافئین همچون عسل نیز توصیه شده است.
مواد غذایی دارای طبع گرم : گرمی جات و مواد غذایی که دارای طبع گرم هستند احتمال پسر زایی را بالامی‌برند بهتر است در وعده صبحانه حلیم با گوشت بزغاله همراه با ادویه‌های گرم مثل دارچین و خولنجان و زنجبیل مصرف شود.
تخم مرغ: خوردن زرده تخم مرغ عسلی از دیگر موارد مفید برای پسرزایی به شمار می‌رود.
مربا: به جای هر نوع مربا در صبحانه می‌توانند مادران از مربای زردک میل کنند که توصیه شده است.
مصرف دمنوش به جای مصرف چای :در وعده صبحانه به جای چای از دم نوش قاصدک استفاده کنند که به قلیایی شدن بدن مادر کمک می‌کند و شانس پسر زایی را بالا می‌برد.
مصرف زیاد نمک:نمک شامل مقدار زیادی سدیم و پتاسیم است و این دو برای پسر شدن جنین توصیه شده است، مادران می‌توانند در وعده صبحانه ازپنیرو یا بیسکویت‌های شور مثل کراکر استفاده کنند.
غلات غنی شده: از آنجا که اسپرم مردان بسیار ظریف است و برای زنده ماندن طولانی در بدن زنان نیاز به مصرف عناصر ورژیم غذایی غنی از مواد مغذی توسط مادران دارد، بههمین دلیل می‌توانند در وعده‌های صبحانه خود مصرف غلات غنی شده را اضافه کنند. مواد غذایی دارای غلات غنی مانند نان سبوس داراز جمله (نان سنگک و یا نان تست سبوس دار) می‌توانند جایگزین نان‌های صبحانه شوند.غلات آماده بسته بندی شده در بازار هم می‌توانند جایگزین خوبی در وعده‌های صبحانه باشند که داخل شیر ریخته می‌شود و میل می‌کنند.

پسرزایی در زنان، کی اقدام کنم؟
روغن‌های گیاهی (مواد غذایی پرکالری):
به صورت کلی مواد پر انرژی و پر کالری تأثیر بسزایی در پسرزایی دارد،روغن‌های گیاهی جزواین دسته از مواد غذایی به حساب می‌آیند، روغن زیتون بهترین روغن گیاهی توصیه شده است که مادران عزیز می‌توانند برای درست کردن تخم مرغ در صبحانه از روغن زیتون استفاده کنند.
خوردن شکلات (مواد غذایی پرکالری): خوردن شکلات نیز جزو غذاهای پر کالری به شمار می‌آید وخانم ها در وعده صبحانه از شکلات صبحانه می‌توانند میل کنند.
مرکبات: طی تحقیقات پزشکان مادرانی که هنگام بارداری و پیش از آن، مواد حاوی ویتامین c مصرف نمودند صاحب فرزند پسر شده‌اند، مرکبات سرشار از ویتامین c می‌باشند.آب پرتقال و گریبفروت و لیمو شیرین از جمله این مرکبات‌اند.خانم‌ها می‌توانند آب پرتقال را در صبحانه میل کنند.

ممنوعیت اجرای رژیم غذایی برای پسردار شدن
ابتدا باید مطمئن باشیم که ممنوعیت برای اجرای رژیم غذایی وجود نداشته باشد. ممنوعیت رژیم غذایی برای پسردار شدن در موارد زیر است و افراد مبتلا به بیماری‌های ذیل نباید این رژیم غذایی را رعایت کنند
- فشار خون بالا
- ناراحتی‌های قلبی و عروقی
- نارسایی‌های کلیوی
- پس از اثبات بارداری، زن باردار رژیم غذایی متعادل و مناسب دوران بارداری معمولی را ادامه می‌دهد و نیاز به رعایت محدودیت‌های رژیم پیش از بارداری نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها