امام جمعه ابرکوه: شهید صدوقی مجاهدی شجاع بود


امام جمعه ابرکوه: شهید صدوقی مجاهدی شجاع بود

یزد - ایرنا - امام جمعه ابرکوه از شهید آیت الله محمد صدوقی به عنوان نماد ایثار و تلاش در تمام صحنه های قبل و بعد از پیروزی انقلاب در سال 1357 یاد کرد و گفت: آن شهید بزرگوار، شخصیتی مردمدار، فقیهی دین پرور و مجاهدی شجاع برای اسلام و انقلاب بود.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز پنجشنبه به مناسبت سی و هشتمین سالگرد شهادت نماینده سابق امام خمینی (ره) و امام جمعه فقید شهر یزد به ایرنا افزود: سومین شهید محراب تمام وجود خود را وقف اسلام و انقلاب کرد و برای تعالی اسلام ناب محمدی (ص) از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد.
وی با بیان اینکه این شهید در ولایتمداری و ولایت پذیری ممتاز بود، اظهار داشت: شهید محراب بازویی قوی برای امام راحل (ره)، انقلاب و استان یزد بود که با نثار خون پاک خود بر عزت و پایداری نظام افزود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به نقش شهید صدوقی و فرزندش فقیدش حجت الاسلام محمدعلی صدوقی در بخش فرهنگی تصریح کرد: تقابل با جبهه فرهنگی دشمن یکی از ضرورت ها و بایدهایی است که هرگز نباید تحت شعاع هیچ عاملی قرار گیرد.
امام جمعه ابرکوه همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم صدوقی امام جمعه سابق مرکز استان اظهار داشت: آن مرحوم فردی ولایتمدار و تحت اوامر مطیع امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود که توانست در دوران 23 سال نمایندگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سمت امام جمعه یزد خدمات ارزنده ای به انقلاب ایفا کند.
همچنین به مناسبت سالگرد سومین شهید محراب و 23 شهیده زن ، امروز مراسمی در مسجد روضه محمدیه با حضور آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد، محمدعلی طالبی استاندار، تعدادی از خانواده های معظم شهدا، آزادگان، رزمندگان، اصناف و بازاریان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.
در این مراسم مسئول دفتر شورای نگهبان یزد گفت: شهید صدوقی همواره در خط ولایت فقیه، خادم مردم و شخصیتی استکبار ستیز بود.
حجت الاسلام سید ناصر محمدی افزود: این شهید همواره در کنار امام راحل (ره) و در خدمت نظام و اهداف عالیه اسلام قرار داشت و لحظه ای دست از مسیر حق و حقیقت بر نداشت و عاقبت توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.
آیت‌الله صدوقی در 11 تیرماه سال 1361 مصادف با دهم ماه رمضان پس از اقامه نماز جمعه در مسجد ملااسماعیل یزد به دست منافقان کوردل به شهادت رسید .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق