25 رکوردی که کسی تصورش را نمی کرد شکسته شود


... نوشته 25 رکوردی که کسی تصورش را نمی کرد شکسته شود اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

به نظر می‌رسد که این طبیعت بنیادین بشر است که یک سقف شیشه‌ای را با تمام ظرافت غیر قابل دسترسی که دارد مشاهده می‌کند … و فقط می‌خواهد آن را بشکند و خرد کند. کتاب رکوردهای جهانی گینس در سال ۱۹۵۵ خلق شد و تا به امروز همچنان در حال انتشار شاهکارهای شگفت‌انگیز و باور نکردنی در گوشه و کنار جهان است. این کتاب هم رکوردهای جهانی دستاوردهای انسانی را در بر دارد و هم جوانب غیرعادی جهان طبیعی را نشان می‌دهد. کتاب گینس با فهرستی از عجیب و غریب‌ترین چیزهایی که در صفحات‌اش دارد، همیشه عنوان پرفروش‌ترین کتاب را نسیب خود می‌کند. در حال حاضر که سال ۲۰۱۹ است، این کتاب در ۶۴امین سال انتشارش قرار دارد و در ۱۰۰ کشور و به بیش از ۲۳ زبان منتشر شده‌است.

کتاب رکوردهای جهانی گینس چیزی بیش از یک کتاب جالب برای مطالعه است. در حال حاضر این کتاب به نوعی، یک مسئولیت بین‌المللی در زمینه‌ی فهرست‌بندی و تایید رکوردهای جهانی محسوب می‌شود. مردم در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا رد پای خود را در تاریخ ثبت کنند. تنها هدف آن‌ها قید شدن نام‌شان در کتاب رکوردهای جهانی گینس است!

در این نوشتار با ۲۵ نفر از این آدم‌های شجاع آشنا خواهیم شد که رکوردهایی را شکستند که هیچ‌کس حتی تصورش را نمی‌کرد! با ما همراه باشید!

۲۵. پپسی

همه می‌دانید که شرکت‌ها هر ساله مبالغ هنگفتی را خرج تبلیغات خود در طول یکی از پربیننده‌ترین مسابقات می‌کنند: سوپربول!‌ در سال ۲۰۰۲، پپسی رکورد گرانقیمت‌ترین کمپین‌ تبلیغاتی را با ۸.۱ میلیون دلار شکست.

بازیگر این آگهی تبلیغاتی بریتنی اسپیرز بود که پپسی را در پنج تم مختلف در طول پنج دهه جرعه جرعه سر می‌کشد. این آگهی در مجموع ۹۰ ثانیه به طول انجامید.

۲۴. میسیز

فروشگاه‌های زنجیره‌ای میسیز انگار که بیش‌تر از همیشه به حال و هوای عید نیاز داشته باشند، در سال ۲۰۱۴، رکورد طولانی‌ترین آرزوها را برای پاپانوئل شکستند. این شرکت مردم را در سراسر جهان تشویق کرد تا لیست‌ خواسته‌های‌شان را به صورت آنلاین ارسال کنند و آن‌ها را در یک فهرست کلی قرار داد. نتیجه‌ی نهایی ۱۲۱۱۳۸ آرزو بود، که بالاتر از رکورد ۷۵۹۵۴ در سال ۲۰۱۲ است.

۲۳. هانتر هیز و آتلانتیک رکوردز

هانتر هیز هنگامی که رکورد بیش‌ترین کنسرت‌های زنده را در ۲۴ ساعت در سال ۲۰۱۴ شکست، در واقع با آتلانتیک روکوردز کار می‌کرد. هیز برای تبلیغ آلبوم خود به نام طرح داستان کمپین خود را در شهر نیویورک آغاز کرد و در فیلادلفیا به پایان رساند.

۲۲. خطوط هوایی فیجی

همیشه عشق برنده می‌شود، به خصوص زمانی که پای شکستن رکورد در میان باشد. در پروازی از نیوزیلند به فیجی، هواپیمایی فیجی، ازدواج دو مسافر را در زمان پرواز با هم هماهنگ کرد. این مراسم ازدواج در حضور ده ساقدوش داماد و عروس برگزار شد.

این دو زوج در ارتفاع ۴۱۰۰۰ فوت، “بله” گفتند و هواپیمایی فیجی لقب میزبان مرتفع‌ترین مراسم عروسی را به خود اختصاص داد!

۲۱. آربیز

شفافیت در شرکت‌ها، خصوصا در جنبه‌هایی که به مواد غذایی مربوط است، یک ویژگی قابل تقدیر است. آربیز برای این‌که به مشتریان خود نشان بدهد برای ارائه‌ی یک ساندویچ عالی چه‌قدر تلاش لازم است، یک تبلیغ تجاری ۱۳ ساعته، پنج دقیقه‌ای و ۱۱ ثانیه‌ای طولانی در دلوث، مینه‌سوتا پخش کرده‌است.

این آگهی بازرگانی، از ابتدا تا انتها، کل روند آهسته‌ی پخت و پز نوعی ساندویچ را به نمایش گذاشت، و به طور موثری عنوان طولانی‌ترین آگهی را به این شرکت اختصاص داد.

۲۰. کلاگز

بازی کردن با غذا همیشه کار ناپسندی نیست، مخصوصا وقتی که پای شکستن رکورد به میان می‌آید. در سال ۲۰۱۶، کارکنان کلاگز U.K. رکورد بیش‌ترین جعبه‌های غلات صبحانه به شکل دومینو را شکست. تعداد دقیق کورن فلکس کلاسیک ۲۶۸۶ بود.

۱۹. دی‌اچ‌ال (DHL)

DHL رکورددار بعدی در فهرست ما است به این ترتیب که در سال جاری رکورد بیش‌ترین تعداد افراد روی یک کلک را شکست. این شرکت موفق شد ۹۵۶ کارمند خود را روی یک کلک سوار کند و به این ترتیب رکورد قبلی را که تعداد ۵۱۲ نفر روی یک قایق و در اختیار شرکت آلمانی REWE بود، شکست.

۱۸. بیل گیتس و پل آلن

بیل گیتس و پل آلن که به عنوان موسس مایکروسافت در سال ۱۹۷۵ شناخته شده بودند، هر دو مدت کوتاهی پس از آن‌که شرکت‌شان به وجود آمد جزو رکوردداران جهانی گینس ثبت شدند. در سال ۱۹۸۰، گیتس و آلن پس از انتشار اولین سیستم عامل خود، به نام زنیکس، رکورد اولین میکرو رایانه‌ی جهان را به دست آوردند.

۱۷. گروه علی‌بابا

۱۱ نوامبر ۲۰۱۵ رویداد خرید آنلاین “روز مجردها” را در علی‌بابا برگزار کردند، و در نهایت هم رکورد زدند و هم محبوبیت زیادی را به دست آوردند. این رویداد عنوان “بالاترین درآمد فروش آنلاین را توسط یک شرکت و تنها در عرض ۲۴ ساعت” برای علی‌بابا به دست آورد. به علاوه فروش بیش‌تر خودروها، تلویزیون‌ها، گوشی‌های تلفن همراه، ساعت، شیر، چندین تن آجیل، عسل و سیب در یک روز و در یک پلت فرم شخصی دستاورد دیگر آن روز برای علی‌بابا بود.

۱۶. یاهو

شرکت یاهو برای این‌که از زبان‌ها نیفتد، برای تولد ۲۰ سالگی‌اش رکورد بزرگ‌ترین سرود را شکست. ۳۴۳۲ کارمند یاهو به رهبری ویلی گوستافسون، که آهنگ تبلیغاتی شرکت را ساخته بود، در خواندن این سرود شرکت کردند و به این عنوان دست یافتند.

۱۵. ریچارد برانسون

بنیانگذار ویرجین بودن تنها یکی از دستاوردهای زیادی است که ریچارد برانسون دارد، برخی از آن‌ها حتی نام او را در رکوردهای جهانی گینس ثبت کرده‌است. برخی از رکوردهایی که او شکسته‌است عبارتند از بیش‌ترین تعداد کسانی که سوار تخته‌ی موج‌سواری شده‌اند (۲۰۱۴)، بیش‌ترین تعداد فالوورهای لینکدین (۲۰۱۴) و پیرترین کسی که از کانال انگلیسی توسط کایت‌بورد (۲۰۱۲) عبور کرده‌است. اگر فکر می‌کنید، داستان به همین جا ختم شده، کاملا در اشتباه هستید. رکورد ثروتمندترین میزبان برنامه‌های واقع‌نما، اولین کسی که اقیانوس آرام را با بالون طی کرد (۱۹۹۱) و اولین کسی که اقیانوس اطلس را با بالون (۱۹۸۷) طی کرد نیز در اختیار اوست. تردیدی وجود ندارد که برانسون فقط یک هدف در ذهن دارد. برتری!

۱۴. اینتل

شرکت‌ها نیز نام خود را در رکوردهای جهانی گینس ثبت کرده‌اند، و اینتل نیز آماده بود تا در این چالش رخی نشان دهد. این شرکت برای پنجاهمین سالگرد تولدش یک پروموشن عظیم را منتشر کرد! ۲۰۱۸ کوادکوپتر اینتل در فولسوم، کالیفرنیا به آسمان رفتند، و با موفقیت رکورد “هواپیماهای بدون سرنشین را شکستند. نیازی به گفتن نیست که ایستگاه پلیس پس از این رویداد، گرفتار پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی کسانی بود که در مورد دیدن بشقاب پرنده در آسمان سوال داشتند!

۱۳. سیگنوس گربه‌ی نژاد مین کوون

کسانی که گربه دوست دارند احتمالا می‌دانند که طول گربه‌ی نژاد مین کوون تا چه حد می‌تواند زیاد باشد، به این ترتیب اصلا عجیب نیست که سیگنوس گربه‌ی نقره‌ای از نژاد مین کوون دارای یک رکورد جهانی در کتاب گینس است. دم بلند، کرکی و کاملا با شکوه او ۴۴ سانتی‌متر طول دارد، و تا جایی که به رکوردها مرتبط است، عنوان بلندترین دم را در اختیار دارد.

۱۲. یو جیانسیا

در سال ۲۰۱۸، یو جیانسیا از جیانگ سو، چین با طولانی‌ترین مژه ثبت شده به رکوردهای جهانی گینس پیوست. جیانسیا اولین بار در سال ۲۰۱۸ متوجه شد مژه‌هایش کم کم بلند و بلندتر می‌شوند. طول مژه‌ی او ۱۲.۳ سانت است اما تا کنون هیچ تحقیقی برای پیدا کردن علت بلند شدن مژه‌ی او انجام نشده‌است.

۱۱. لیو تانگ

هنگامی که اریگامی را تصویر می‌کنیم، آن‌چه به ذهن‌مان می‌رسد معمولا تصاویر مینیاتوری و قابل حرکت و لایه‌های کوچکی از کاغذ است. در این مورد، لیو تانگ ایده‌های پیچیده‌تری را برای کرگدن اریگامی‌اش داشت. جالب توجه است که طراحی او اصلا کوچک نبود. این کرگدن ۴ متر ارتفاع و نزدیک ۸ متر طول دارد. نیازی به گفتن نیست که او افتخار داشتن رکورد بزرگ‌ترین اریگامی را دارد. این کردگدن غول‌پیکر در یکی از مراکز خرید چین به نمایش گذاشته شده‌است.

۱۰. تام باگنال

به نظر می‌رسد که نیاز به سرعت یکی از پیچیدگی‌های ذاتی انسان است، و در تام باگنال، این خصیصه خود را به عنوان سریع‌ترین گوکارت در جهان نشان می‌دهد. تام، که عشق به مهندسی به او انگیزه می‌‌داد، بیش از یک سال وقت گذاشت و گو کارتی ساخت که رکورد ۱۱۲.۲۹ مایل در ساعت را دارد.

۹. سومیکو ایوامورا

سن یک عدد است و سومیکو یکی از حامیان بزرگ این جمله است. او با ۸۳ سال سن، پیرترین DJ جهان است که با نام سومیراک شناخته می‌شود. البته این زن یک رستوران هم دارد و در ژاپن آشپزی می‌کند. او می‌‌گوید که انجام دادن کارهای متفاوت به او انرژی می‌دهد.

۸. بتی گود هارت

برای شروع کردن چیزی که دوست دارید، هرگز دیر نیست – چه کسی می‌داند، حتی ممکن است رکورد جهانی به دست شما تغییر کند. به عنوان مثال بتی گوهارت را ببینید. او تا سن ۷۸ سالگی بندبازی را شروع نکرده بود! در حال حاضر، بتی رکورد پیرترین هنرمند بندباز را از آن خورد کرده‌است. او بیش از ۸۴ سال سن دارد!

۷. بزرگ‌ترین ربات متحرک

لگو ها در هر جایی نشانه‌ای از کودکی است و خلاقیت را در ذهن کودکان برمی‌انگیزد تا بتوانند بسازند و کشف کنند. در مورد مت از وینچستر هم نقطه‌ی شروع همین بود. مت کنجکاوی اولیه‌ی خود را در مهندسی با همین لگوها به دست آورد. عشق او به لگو در نهایت منجر به ساخت بزرگ‌ترین ربات متحرک (ربات شش پایی) در جهان شد. این دستگاه ۲۸۰ سانت ارتفاع و ۴۸۰ سانت عرض دارد.

۶. دونجا کان

اکثر ما احتمالا هولا هوپ (همان حلقه) را قبلا امتحان کرده‌ایم (و احتمالا به طرز افتضاحی هم شکست خورده‌ایم، زیرا بسیار سخت‌تر از آنی است که به نظر می‌رسد). تسلط بر هولا هوپ قطعا نوعی چالش است، و دونجا کان از آلمان به راحتی می‌تواند آن را انجام بدهد. کان دارای رکورد چرخاندن بیش‌ترین تعداد هولا هوپ را به طور همزمان دارد. به این ترتیب که ۵۹ حلقه را در قسمت‌های مختلف بدن‌اش همزمان می‌چرخاند.

۵. جسیکا و راشل، سناب زدن دو تایی

راشل و سگش جسیکا، به عنوان یک تیم متشکل از سگ و صاحب سگ، در دسامبر ۲۰۱۶ با هم طناب زدند و رکورد بیش‌ترین تعداد طناب زدن را از آن خود کردند. این دو از آن زمان تا کنون قادر به حفظ رکورد خود از ۵۹ پرش بوده‌اند.

۴. فیدر، سگی که می‌پرد

صاحب فیدر، سگ ایتالین گربهاند از مریلند U.S. وقتی که دید او پرید و به سقف زیرزمین ضربه زد، فهمید که این سگ برای پرش‌های بلند آفریده شده‌است. فیدر پس از تمرین پرش از مانع در حال حاضر با پریدن به ارتفاع ۱۹۱.۷سانتی‌متر دارای رکورد جهانی بالاترین پرش انجام شده توسط یک سگ است.

۳. زئوس، سگ گریت دین

زئوس متعلق به خانواده‌ی دورلگ در میشیگان و یک سگ درمانگر پاره وقت بود. این سگ با ایستادن روی پاهای عقب خود، تا یک ارتفاع ۲۲۰ سانتی کشیده شد، یعنی برابر با بیش از یک سوم ارتفاع یک زرافه‌ی متوسط، و به این ترتیب رکورد جاینت جورج که او هم سگ دیگری از نژاد گریت دین بود را شکست.

۲. میا هام

میا هام ۱۵۸امین گل بین‌المللی خود را در ۳ نوامبر ۲۰۰۴ به ثمر رساند، که یک موفقیت بزرگ برای این بازیکن فوتبال بود. او با این گل رکورد سابق خود را شکست و رکوردی را برای تیم ملی فوتبال زنان U.S. به ارمغان آورد. میا هام این موفقیت را در حالی به دست آورد که ۵۱ ثانیه به پایان مسابقه وقت باقی مانده بود و در واقع با این گل تیم او به تساوی ۱ بر ۱ در مقابل دانمارک رسید. هام با این گل ۵۱ گل جلوتر از گلزن بعدی، ‌الیزابتا ویگنوتو از ایتالیا جلو افتاد. نیازی به گفتن نیست، هام تیمش را به یک رکورد با ارزش رساند.

۱. باب بیمون

باب بیمون می‌گوید هنگامی که از باند پرش در ورزشگاه المپیک مکزیکو سیتی در ۱۸ اکتبر، ۱۹۶۸ پریدم، تنها چیزی که در ذهن‌ام داشتم برنده شدن بود و اصلا به شکستن رکورد فکر نمی‌کردم. بیمون حدود ۶۰ سانت بیش‌تر از رکورد قبلی پرید. رکورد چشمگیر بیمون ۸.۹۰ متر بود. این ورزشکار خیلی بیش‌تر از آن‌چه مردم تصور می‌کردند پرید. حتی دستگاه اندازه‌گیری الکترونیکی قادر به محاسبه‌ی فاصله نبود! آن‌ها برای اندازه‌گیری طول پرش باب از یک نوار اندازه‌گیری قدیمی استفاده کردند.

سارا فیضی

https://list25.com/25-records-that-no-one-thought-could-be-broken-but-were/

منبع: توئنتی فایو لیست

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی