چگونه «نه به جنگ با ایران»، هشتگ داغ کاربران آمریکایی شد؟


خرداد؛هشتگی در توییتر با موضوع ایران داغ شده که بر خلاف هشتگ‌هایی با موضوع...

چگونه «نه به جنگ با ایران»، هشتگ داغ کاربران آمریکایی شد؟
خرداد؛ هشتگی در توییتر با موضوع ایران داغ شده که بر خلاف هشتگ‌هایی با موضوع مشابه محتوای فارسی زبان در آن به چشم نمی‌خورد.

هشتگ «نه به جنگ با ایران» با هدف تقبیح اقدامات و اظهارات جنگ طلبانه اخیر آمریکا علیه ایران در توییتر با اقبال قابل توجهی همراه شده است. کانون استفاده از این هشتگ، آمریکا بوده است. با وجود این که تیم امنیت ملی دولت آمریکا در هفته‌های اخیر روز به روز به هدف غایی خود یعنی افزایش احتمال درگیری نظامی با ایران نزدیک‌تر شده، اما ترند شدن این هشتگ نشان می‌دهد آمریکایی‌ها خواستار یک جنگ خونین دیگر در خاورمیانه نیستند.

بسیاری از کاربران با بازنشر یکی از توییت‌های قدیمی ترامپ در سال ۲۰۱۱ به استراتژی‌های جنگ طلبانه مقام‌های آمریکایی در آستانه انتخابات‌ها اشاره کرده‌اند. ترامپ در نوامبر ۲۰۱۱ در توییتر خود نوشته بود: اوباما حاضر است برای انتخاب مجدد یک جنگ با ایران به راه بیندازد.

چگونه «نه به جنگ با ایران»، هشتگ داغ کاربران آمریکایی شد؟


این ادعای ترامپ در آستانه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری اوباما نشانگر نحوه تفکر او درباره جنگ‌افروزی است. به گمان ترامپ به راه انداختن یک جنگ نظیر جنگ با ایران می‌تواند محبوبیت کاندیدا‌ها را در انتخابات بالا برده و شانس او را برای انتخاب شدن افزایش دهد.

بسیاری از کاربران توییتر این طرز تفکر ترامپ در سال ۲۰۱۱ را به اقدامات اخیر او در آخرین سال ریاست جمهوری‌اش نسبت داده و گفته‌اند او امروز درست همان طوری فکر می‌کند که هشت سال پیش فکر می‌کرد.

اکانت پایگاه خبری «ریل نیوز» نیز با استفاده از این هشتگ به تحلیل اقدامات جان بولتون برای تحریک ایران پرداخته و نوشت: جان بولتون می‌خواهد ایران را تحریک کرده و جنگی را راه بیاندازد که ۲۰ سال آرزویش را داشت.

یکی از توییت‌هایی که مورد توجه قرار گرفته توییت ویل بانچ، ستون نویس نشریه فیلی در آمریکاست. او گفته هرکسی که تاریخ جنگ خلیج تانکین در سال ۱۹۶۴ و تشدید درگیری‌های آمریکا با ویتنام را بداند حتما شوکه شده و نسبت به اتفاقاتی که در خلیج فارس در حال رخ دادن است هشیار خواهد شد.

او گفته در دو سال اخیر به تیم ترامپ ثابت شده که آمریکایی‌ها شکایتی نسبت به اعزام ۱۲۰ هزار نیروی آمریکایی به خلیج فارس ندارند. اقدامی که فاجعه‌ای شبیه به ویتتام را رقم خواهد زد. ما باید ثابت کنیم که تیم ترامپ در اشتباه است.

او از هشتگ «نه به جنگ» استفاده کرده و دیگران را تشویق کرده که با این هشتگ به تیم ترامپ نشان دهند خواستارورود به یک جنگ فاجعه بار دیگر مشابه ویتنام نیستند.

توییت‌های سناتور رو خانا، نماینده ایالت سیلیکون، ولی آمریکا در کنگره نیز با هشتگ «نه به جنگ» با ایران بار‌ها بازنشر شده است.

او در یک رشته توییت توضیح داده که اوباما سرمایه‌های سیاسی زیادی را برای جلوگیری از یک جنگ با ایران هزینه کرد و به ما نشان داد چطور با جهان با سیاست خارجی مثبت تعامل داشته باشیم. تیم اوباما از جمله وندی شرمن، جان کری، جک سولیوان و بن رودز با تسلط کامل مذاکرات برجام را پیش بردند تا از عدم دستیابی ایران به بمب اتم اطمینان حاصل کنند. پس از توافق ایران به این توافق پایبند بود همان قدر که اروپایی‌ها پایبند بودند و جهان به جایی امن‌تر با ایران فاقد سلاح هسته‌ای تبدیل شده بود. امادر ماه می ۲۰۱۸ ترامپ از این توافق خارج شد.

او در ادامه گفته حسن روحانی رییس جمهور ایران باید تندرو‌های حکومت را راضی کند که با آمریکا وارد مذاکره شوند. ایران توافق را قبول کرده و به مفاد آن پایبند بوده و خواستار مذاکره برای جلوگیری از جنگ است.

رو خانا با اشاره به سه اقدام کلیدی دولت ترامپ علیه ایران از جمله قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی، تحریم‌های نفتی و اعزام ناوگروه به خلیج فارس گفته همه این‌ها اقدامات خطرناکی بوده که ما را به سمت جنگ با ایران سوق می‌دهد. کنگره باید برای ترامپ روشن کند که هر گونه تامین مالی برای جنگ علیه ایران را مسدود خواهد کرد.

پایگاه خبری «ریل نیوز» در گزارشی که با هشتگ «نه به جنگ با ایران» منتشر کرده با لری ویلکرسون سرهنگ نیروی دریایی آمریکا گفت‌وگو کرده است. ویلکرسون گفته جنگ با ایران باور جان بولتون و مایک پمپئو است. اگر ترامپ با این ایده همراهی کند به یک احمق تبدیل خواهد شد.

بسیاری از کاربران آمریکایی ویدئوی تشابه اظهارات تیم جرج بوش در زمان حمله به عراق و اظهارات مقامات دولت ترامپ را که چندی پیش «مو آن» منتشر کرده بود را این بار با هشتگ «نه به جنگ با ایران» بازنشر کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس