کمک هزینه به سیلزدگان درحمیدیه خوزستان درحال پرداخت است


کمک هزینه به سیلزدگان درحمیدیه خوزستان درحال پرداخت است

اهواز - ایرنا - سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: کمک هزینه معیشتی از سوی دولت به خانوارهای سیلزده در شهرستان حمدیه در حال پرداخت است.

شاهین هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کمک هزینه معیشتی از سوی دولت به مبلغ 30 تا 50 میلیون ریال به خانوارهای سیلزده تعیین شده که تاکنون به یکصد خانوار سیلزده این شهرستان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه همچنان اردوگاه ثابت سیلزدگان ثامن در این شهرستان برپا است بیان کرد: در این اردوگاه اسکان اضطراری بالغ بر 312 نفر حضور دارند.
هاشمی ادامه داد: این افراد بیشتر از برخی روستاهای دشت آزادگان و اهالی مناطقی از شهر حمیدیه هستند که به دلیل نزدیک بودن خانه های آنها به رودخانه کرخه بر اثر سیلاب دچار خسارت جدی شدند و امکان برگشت به خانه های خود را ندارند.

** یک روستا درحمیدیه همچنان درگیر آبگرفتگی
هاشمی ادامه داد: روستای 'حمدان سلجه' به دلیل اینکه در پایین دست این شهرستان قرار دارد همچنان درگیر آبگرفتگی است و در تلاش هستیم که آب را از این روستا خارج کنیم؛ بخشی از اهالی این روستا در اردوگاه هستند و بخشی دیگر در کنار روستای خود چادر برپا و در آن اسکان دارند.
وی با اشاره به اینکه این روستا 40 خانوار دارد افزود: محل اسکان موقت این روستاییان با کمک بنیاد مسکن مشخص شده تا آب از این روستا کامل خارج شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه ادامه داد: با همکاری ستاد عتبات عالیات چهارهزار بسته حمایتی شامل مواد غذایی و بهداشتی،در بین مردم سیل زده این شهرستان در حال توزیع است.
هاشمی با اشاره به اینکه استان کرمان معین کمک رسانی به این شهرستان است افزود: بازرسان بنیاد مسکن این شهرستان همچنان برای ارزیابی خسارت وارده به خانه ها این شهرستان حضور دارند که تا روز شنبه هفته آینده ارزیابی خسارت خانه های آسیب دیده از سیل این شهرستان به پایان می رسد.

** 75 خانه شهری و روستایی حمیدیه نیازمند احداث مجدد هستند
سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه ادامه داد: دولت برای بازسازی خانه های روستایی آسیب دیده از سیل یکصد میلیون ریال کمک بدون عوض و 400 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند و برای بازسازی و ساخت خانه های آسیب دیده شهری نیز یکصد میلیون ریال کمک بدون عوض و 500میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند.
وی گفت: برای رهن خانه در روستا 60 میلیون ریال و در شهر 120 میلیون ریال نیز کمک هزینه به سیل زدگان پرداخت می شود.

** آسیب 9هزار هکتار زمین کشاورزی حمیدیه بر اثر سیلاب
هاشمی ادامه داد: در سیلاب اخیر محصول 9 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان آسیب دید که ارزش ریالی این میزان یک هزار و 700 میلیون ریال است.
وی افزود: همچنین 14 مدرسه در این شهرستان بر اثر سیلاب آسیب دید که 6 مدرسه از این تعداد باید دوباره ساخته شوند.
سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: 40 کیلومتر راه روستایی، تاسیسات آب شرب و شبکه های برق این شهرستان براثر سیلاب دچار خسارت جدی شدند.
شهرستان حمیدیه با جمعیت بیش از 53 هزار نفر در شمال غرب اهواز واقع است که در جریان سیلاب اخیر 13 روستای این شهرستان درگیر سیلاب شدند.
به گفته 'علیرضا تابش 'رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سیلاب اخیر در خوزستان 11 هزار و 229 واحد مسکونی نیازمند تعمیر هستند.
7158/ 6037

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)