دادستان مشهد: متهمان پرونده پدیده برمشکلات موجود افزودند


دادستان مشهد: متهمان پرونده پدیده برمشکلات موجود افزودند

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران: پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد در حال برگزاری است.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، با حضور جمعی از شکات، سهامداران، نمایندگان سازمان‌ها و ادارات دولتی، وکلای مدافع متهمین، اصحاب رسانه و مطبوعات و وکلای شکات به ریاست قاضی منصوری در مشهد در حال برگزاری است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به اقدامات تشکر آمیز جمعی از سهامداران وشکات شرکت پدیده از اقدامات دستگاه قضایی گفت: ما تنها به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنیم و هیچگونه انتظاری از هیچ کسی نداریم.
غلامعلی صادقی همچنین با اشاره به تلاش عده‌ای برای اخلال در روند احقاق حقوق شکات افزود: متاسفانه نمونه‌هایی از اینگونه رفتار و گفتار را در فضای مجازی شاهدیم؛ اما به تمامی سهامداران اطمینان خاطر می‌دهیم که دستگاه قضایی تحت تاثیر اینگونه جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها قرار نخواهد گرفت و به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با کسانیکه به دنبال جوسازی هستند اتمام حجت می‌کنیم و به آن‌ها هشدار می‌دهیم که دست از اقدامات خود بردارند و در مسیر اجرای قانون سنگ اندازی نکنند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: تحقیقات در خصوص تمامی افراد و مراجعی که در این پرونده کوتاهی کرده‌اند ادامه دارد و منعی برای رسیدگی به اینگونه تخلفات نیز وجود ندارد.

قاضی صادقی افزود: علیرغم مهلت‌های مختلفی که به متهمان برای جبران مافات داده شد و جلسات متعددی که با حضور متهم اصلی و مسولان برگزارشد؛ متاسفانه شاهد بودیم که متهمان نه تنها همکاری نکردند بلکه برمشکلات موجود افزودند.

وی گفت:تا قبل از تشکیل پرونده تذکرات متعددی به متهمان داده شد تا جلوی انحرافات رابگیرند و به وعده‌هایی که به سهامداران داده اند عمل کنند؛ اما پس از طی شدن زمان قابل توجهی عملکرد متهمان درجهت انجام تعهداتشان در قبال مردم، ما را ناامید کرد و نهایتا مجبور به انجام اقدامات مضاعف قضایی شدیم.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: متاسفانه متهمان در مهلت‌هایی که برای جبران عملکرد خود به آن‌ها اعطا شد اقدام مفیدی در جهت انجام تعهداتشان نداشتند و در همین ایام میزان قابل توجهی از اموال سهامداران حیف و میل شد و چنانچه اقدامات پیشگیرانه انجام نمی‌شد این روند ادامه می‌یافت.

وی ادامه داد: اولویت اول ما در اینگونه پرونده‌ها ابتدا استیفای حقوق سهامداران و شکات و پس از آن مجازات قانونی متهمان است و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

صادقی با اشاره به سیاست‌های قوه قضاییه و تاکیدات رئیس قوه قضاییه در زمینه برخورد قاطعانه با مفاسد افزود:همانگونه که با تمام توان در جهت حمایت از تولید، صنعت و کارآفرینی گام برمی داریم، با همان عزم با مفسدان اقتصادی طبق قانون و برحسب وظیفه برخورد خواهیم کرد و در این مسیر تحت تاثیر فشار‌ها و جوسازی‌ها قرار نخواهیم گرفت.

خبر در حال تکمیل است...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403