اژه ای: مذاکره با آمریکا جزو حرف های شیطانی است


اژه ای: مذاکره با آمریکا جزو حرف های شیطانی است

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه مذاکره با آمریکا غلط و جزو حرف‌های شیطانی است گفت: دو سال ما را معطل برجام و وابسته به خارج برای حل مشکلات کردند.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام غلامحسن محسنی اژه ای صبح پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل سابق دادگستری استان در ساری با گرامیداشت ماه مبارک رمضان معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه خناس‌ها در تلاش هستند تا تصمیم گیران را به تصمیم غلط بکشانند افزود: مگر نبود که دو سال ما را معطل برجام و وابسته به خارج کردند تا از این طریق مشکلات را حل کنند درحالی که رهبر انقلاب، عنوان کرده بودند که نباید به شیطان اعتماد کرد زیرا شیطان دوست ما نیست و امتحان پس داده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به اینکه حضرت امام راحل از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد کرده است گفت: بیش از دو سال ما را معطل کرده و مسائل کشور را گره زده‌اند اما مذاکره با آمریکا جزو حرف‌های شیطانی و غلط است و امروز رهبر معظم انقلاب و ولی و حجت ما فریاد می‌زند که نباید به شیطان اعتماد کرد.

وی با اظهار اینکه سر چه چیزی باید با آمریکا مذاکره کرد گفت: آمریکا جز به نابودی ما و اسلام علوی و ناب راضی نیست.

معاون اول قوه قضائیه با اظهار اینکه راضی نیستیم هیچ کشور اسلامی از بین رود به وضعیت مصر، لیبی، سوریه، عراق و یمن اشاره و اضافه کرد: ما نمی‌توانیم با کسی که مخالف اسلام و مسلمین است به مذاکره بنشینیم و چیزی به نفع اسلام و مسلمین از آن استخراج کنیم.

وی با گرامیداشت فرارسیدن ماه مباره رمضان اظهار داشت: در اول ماه رمضان از خداوند خواستیم که صفات بد مانند حسد، کینه، جهل و غیره را به نیکی‌ها مبدل کند و باید از ماه شریف و پرخیر وبرکت و ضیافت الهی بهره گرفت.

وی تصریح کرد: اگر ماه رمضان بگذرد و تحولی در ما ایجاد نشود، دچار خسران بزرگی خواهیم شد و باید از فضیلت این ماه بهره گرفت و باید به خود توجه کنیم.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید برتحول در ماه مبارک رمضان یادآور شد: باید زمان باقیمانده در ماه مبارک رمضان را دریابیم و از این ماه شریف توشه‌ای بزرگ بگیریم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با عنوان اینکه شیطان برای گمراه کردن انسان سوگند یادکرده است گفت: نفس انسانی نیز مکرر انسان را به سمت غیرخدا می‌کشاند و شیطان صفت‌ها و جنود ابلیس نیز دست به دست هم داده‌اند تا ما را توسل به حبل الله بازدارند.

وی با تاکید بر بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان تصریح کرد: امروز خناس‌ها از طرق و فضاهای مختلف در حال کارکردن هستند و در تصمیم سازی ما، نفوذی‌ها در حال کارکردن هستند.

مسئولان دستگاه قضائی تکلیف مدار هستند

حجت الاسلام محسنی اژه ای با تکریم از تلاش‌های دستگاه‌های قضائی استان مازندران، گفت: اکثریت مسئولان قوه قضائیه تکلیف مدار هستند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها زیاد است تاکید کرد: باید با بهره گیری از همه ظرفیت‌های استان مانند بسیج، مساجد، استانداری برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی تلاش کرد زیرا اگر ورودی پرونده‌ها زیاد باشد هر اندازه قاضی و کارمند به کارگیریم باز عقب خواهیم ماند.

وی گفت: بسیاری از پرونده‌ها مربوط به نزاع‌های خانوادگی، نزاع و توهین است در حالی که می‌توان با بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف این پرونده‌ها را کاهش داد و باید شوراهای حل اختلاف در راستای صلح و سازش فعال کرد.

شوراهای حل اختلاف تقویت شوند

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه صلح و سازش کار اصلی شورای حل اختلاف است گفت: قرار نبود شورای حل اختلاف قضاوت کند بلکه باید نسبت به تقویت آن اقدام کرد.

معاون اول قوه قضائیه، یکی از مسائل مهم در مازندران را بحث حرایم برشمرد و گفت: باید حریم رودخانه، دریا، شهر و غیره از سوی دولت و دستگاه‌های مرتبط مشخص شود و اگر تعیین نشود گرفتار خواهیم شد و از قدرت قضائی برای برخورد با تعلل استفاده شود.

وی با اظهار اینکه جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را باید گرفت از دستگاه‌های مسئول مانند منابع طبیعی و دستگاه‌های دیگر خواست تا جلوی این تخلفات و منشاها را گرفت و ادامه داد: اگر منابع طبیعی نسبت به تعیین حریم اقدام نکرد باید در این زمینه توجه کرد.

مجازات‌های جایگزین حبس مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام محسنی اژه ای با تاکید بر اجرای مجازات‌های جایگزین حبس اظهار داشت: مجازت های جایگزین نباید موجب تجری شود و هرنوع احکام بازدارنده باید به موقع اجرا شود و تا ۱۰ خردادماه تمام احکام مدنی و کیفری که تاکنون صادر شده ولی اجرا نشده باید دلایل آن به قوه قضائیه اعلام شود.

معاون اول قوه قضائیه، همکاری و مشورت با قضات، خیران، نماینده ولی فقیه و مدیران مرتبط را امری مهم دانست و گفت: نظارت مستمر بر همه واحدها مسئله بسیار قابل توجه است و بخش نظارتی را باید فعال‌تر کرد.

وی تصریح کرد: همچنین باید بررسی شود که چرا برخی احکام نقض می‌شود و چند درصد احکام بدوی در دادگاه تجدیدنظر یا عالی نقض شده اس.

حجت الاسلام محسنی اژه ای تکریم ارباب رجوع و مجموعه دستگاه قضائی را مهم دانست و گفت: مردم به دستگاه قضائی اعتماد دارند و برای ارتقای این وضعیت تلاش شود.

در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد، حجت الاسلام محمدصادق اکبری به عنوان رئیس کل جدید دادگستری مازندران معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام