«بانوی رنگ آمیزی شده» برای انسان خطری ندارد


«بانوی رنگ آمیزی شده» برای انسان خطری ندارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: هجوم پروانه های رنگارنگ با نام «بانوی رنگ آمیزی شده» به مناطق شهری و روستایی استان در روزهای گذشته خطری برای انسان ندارد.

امیر عبدوس روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هجوم قابل توجه پروانه های رنگارنگ در شهرهای سمنان، شاهرود، شهمیرزاد و برخی دیگر از مناطق روستایی و شهری استان سمنان به دلیل تغییر اقلیم است.
وی خاطر نشان کرد: به باور جوامع محلی میزان پوشش گیاهی در عرصه های سمنان به دلیل بارش های بهار امسال در 50 سال گذشته بی سابقه بوده که این امر در تکثیر و هجوم پروانه های رنگارنگ به برخی از مناطق شهری و روستایی تاثیر گذاشته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان این که پروانه های رنگارنگ خطری برای سلامت انسان ندارد، گفت: در صورت ارایه گزارشی مبنی خسارت این پروانه ها به بخش کشاورزی، گروه های کارشناسی استان تشکیل می شود.
عبدوس اضافه کرد: به طور حتم این پروانه ها به بخش کشاورزی خسارت وارد می کنند، اما تاکنون آماری از میزان خسارت ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی به اداره کل حفاظت محیط زیست ارایه نشده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: در صورت ارایه هر نوع گزارش مبنی بر خسارت بخش کشاورزی به دلیل هجوم پروانه ها در استان طرح سم پاشی اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، بانوی رنگ‌آمیزی شده یا Painted lady پروانه‌هایی هستند که به علت دارابودن رنگ‌های زیبا و متنوع به این نام خوانده می‌شوند و نباید آنان را آفت دانست.
7339/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس