تشخیص عفونت گوش با گوشی هوشمند


محققان دانشگاه واشینگتن یک نرم افزار توسعه دادند که قادر است تجمع مایعات در پشت پرده گوش را با استفاده از میکروفون گوشی هوشمند تشخیص دهد.

آفتاب‌‌نیوز :
برای این منظور گوشی هوشمند اصواتی را از طریق یک قیف کاغذی کوچک به درون گوش ارسال می‌کند و با پردازش اطلاعات مربوط به نحوه بازتاب این اصوات، وجود مایعات در پشت پرده گوش را با دقت 85 درصد تشخیص می‌دهد. در حال حاضر این شیوه در روش‌های تشخیصی روز توسط متخصصان و با استفاده از ابزارهای پیشرفته انجام می‌شود، اما اولین بار است که یک برنامه گوشی هوشمند این امکان را در اختیار می‌گذارد.

بر اساس گزارش انستیتوی ملی سلامت، عفونت گوش کودکان متداول‌ترین عامل مراجعه والدین به پزشک است. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که در گوش میانی و پشت پرده گوش مایعات تجمع کرده و عفونی می‌شوند. تجمع مایعات در عارضه دیگری موسوم به عفونت گوش میانی نیز رخ می‌دهد. هرنوع تجمع مایع در گوش ممکن است دردناک بوده و در شنوایی کودکان اختلال ایجاد کند. این وضعیت به ویژه هنگام یادگیری و سخن گفتن در کودکان آثار نامطلوبی دارد.

عفونت گوش پس از تشخیص با تحت نظر گرفتن یا مصرف آنتی بیوتیک به سادگی درمان می‌شود. امکان تشخیص سریع این وضعیت در خانه تصمیم‌گیری در خصوص مراجعه به پزشک را برای والدین تسهیل می‌کند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Translational Medicine منتشر شده است.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید