رحیمیان: برای پاسخ به نیازهای نسل جوان نیازمند تولید محتواهای جدید هستیم


رحیمیان: برای پاسخ به نیازهای نسل جوان نیازمند تولید محتواهای جدید هستیم

شفقنا-مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه گفت: ما باید برای نیازهای نسل جوان محتواهای جدید تولید کنیم و مسئول این تحول حوزویان و در راس آنها شورای عالی حوزه های علمیه است. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام والمسلمین حسین رحیمیان پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مسئول جدید دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه که […]

رحیمیان: برای پاسخ به نیازهای نسل جوان نیازمند تولید محتواهای جدید هستیم

شفقنا-مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه گفت: ما باید برای نیازهای نسل جوان محتواهای جدید تولید کنیم و مسئول این تحول حوزویان و در راس آنها شورای عالی حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام والمسلمین حسین رحیمیان پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مسئول جدید دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم آیت الله مشکینی روزی در خطبه نماز جمعه قم بیان کردند که زمانی که بنده به قم آمدم جمعا ۳۰۰ طلبه در این شهر حضور داشتند و در زمان آیت الله حائری از این تعداد نیز کمتر طلبه در قم وجود داشت.

او افزود: بنده به نظرم می رسد در آن زمان کمتر از ۱۰۰ طلبه نیز در اراک حضور داشته است، از این تعداد می توان ۲۰ نفر از بزرگان را نام برد که در حوزه اراک تربیت شدند. اینکه یک جمعیتی بالغ بر ۸۰ نفر ۲۰ نفر را در این سطح بالا تربیت می کند کرامت است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه گفت: از میان ۲۵۰ نفر طلبه سابق در قم نیز حدود ۵۰ طلبه به عنوان مفاخر حوزه تربیت شدند، امروز ۴ میلیون نفر در مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی وجود دارند، سوال این است که از این تعداد بالا چه مقدار فرهیخته و عالم باشخصیت در سطح بالا تربیت می شود.

او ادامه داد: ممکن است به نظر بیاید که امروز ضعف هایی در بین طلاب وجود دارد، اما امروز هم اگر بخواهیم با درنظر گیری واقعیت ها حوزه را با آموزش عالی مقایسه کنیم، هنوز حوزه با هیچ کجا قابل مقایسه نبوده و ۸۰ درصد از طلاب بدون درنظرگیری حضور و غیاب و به صورت واقعی تحصیل می کنند و برای استاد کرامت و احترام قائل هستند.

رحیمیان مطرح کرد: در سیل اخیر طلاب بدون هیچ ادعایی در مناطق درگیر، به خدمت رسانی پرداختند و امروز هم حوزه ها با هیچ کجا قابل مقایسه نیست.

او ابراز کرد: شرایط حوزه امروز با زمان تاسیس آن متفاوت شده و زندگی اجتماعی مردم به کلی تغییر کرده است، این تغییرات پاسخ های جدیدی را می طلبد و نمی توان با همان محتوا سخن گفت، اگر مسئله تحول و توجه به تغییرات امروز مغفول واقع شود این نگرانی وجود دارد که جایگاه مرجعیت تنزل پیدا کرده و دیگران کارکرد این جایگاه را تصاحب کنند.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه عنوان کرد: امروز نسل جوان و تحصیل کرده مطالبات جدیدی دارند و ما نمی توانیم این خواسته ها را نادیده بگیریم، بلکه باید محتوای مناسب و جدید برای آنان تولید کرد.

او تصریح کرد: در دهه های اخیر نظامی مبتنی بر اسلام در این کشور روی کار آمده و این نظام پاسخ به نیازهای جدید خود را از حوزه مطالبه می کند.

رحیمیان خاطرنشان کرد: پس از استقرار نظام شاهد دشمنی های بسیاری هستیم که در گذشته وجود نداشته است، مجموع این مسائل نشان دهنده این است که ما باید برای نیازهای نسل جوان محتواهای جدید تولید کنیم و مسئول این تحول حوزویون و در راس آن ها شورای عالی حوزه های علمیه است.

او اضافه کرد: شورای عالی حوزه های علمیه نسبت به عموم نهادها سرآمد بوده و این شورا از عالمان و فقهاء درجه اول تشکیل شده و خوشبختانه در همه دوره مقبول ترین چهره های حوزوی در این مجموعه حضور داشته اند، این مجموعه فاخر و ارزشمند کارهای بزرگی را تا به امروز انجام داده اند.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه یادآور شد: وقتی به مصوبات شورای عالی نگاه می کنیم می بینیم کارها و تصمیمات بزرگی برای حوزه رقم خورده و ما امیدواریم که با این هماهنگی که بین مدیریت و شورای عالی وجود دارد، پس از این کارهای ارزشمندتری به نفع حوزه های علمیه رقم بخورد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا