عفو بین الملل درباره اعدام های جدید در عربستان هشدار داد


عفو بین الملل درباره اعدام های جدید در عربستان هشدار داد

شفقنا- سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای تحت عنوان «سال ننگ: تداوم سرکوب منتقدان و فعالان حقوقی»، به وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی پرداخت و نسبت به دور جدید اعدام فعالان حقوقی و شخصیت های دینی هشدار داد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری «مرآه الجزیره»، این سازمان بین المللی در بیانیه خود عنوان […]

عفو بین الملل درباره اعدام های جدید در عربستان هشدار داد

شفقنا- سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای تحت عنوان «سال ننگ: تداوم سرکوب منتقدان و فعالان حقوقی»، به وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی پرداخت و نسبت به دور جدید اعدام فعالان حقوقی و شخصیت های دینی هشدار داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری «مرآه الجزیره»، این سازمان بین المللی در بیانیه خود عنوان کرد: مقامات عربستان سعودی در صدد اجرای مجازات اعدام در حق شماری دیگر از فعالان حقوقی و علمای دینی بازداشت شده هستند.

این سازمان با اشاره به اینکه فعالان زن در عربستان با انواع و اقسام شکنجه و تجاوز جنسی روبرو می شوند، تاکید کرد: سال جاری برای عربستان سعودی سال ننگ باید نامگذاری شود.

سازمان مذکور با اشاره به دور جدید بازداشت فعالان حقوقی و مطبوعاتی و نزدیکان بازداشت شدگان در آوریل گذشته، اعلام کرد: عربستان سعودی با اعدام علمای دینی و فعالان شیعه، بر موج اقدامات سرکوبگرایانه خود افزوده است.

در این بیانیه به اشاره به بازداشت شیخ سلمان العوده آورده است: دادستان سعودی ۳۷ اتهام از جمله ارتباط با اخوان المسلمین و دعوت به اصلاحات دولتی را به وی نسبت داده است.

انجمن حقوق بشر فرانکفورت هم به نقل از منابع موثق اعلام کرد که مقامات عربستان در صدد اجرای حکم اعدام شماری دیگر از فعالان حقوقی و علمای دینی هستند که در زندان های این کشور به سر می برند.

به نقل از بیانیه این انجمن، دولت عربستان قصد دارد پس از ماه رمضان، اعدام این افراد را از سر بگیرد.

جمعیت مذکور خواستار مداخله بین المللی برای توقف سیاست اعدام های سیستماتیک در عربستان شده و آورده است که اتهاماتی نظیر تروریسم و تهدید امنیت ملی کشور به این افراد نسبت داده شده است.

خبر را در مرآه الجزیره ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط