بانک‌ها همکاری لازم را با سیل‌زدگان ندارند


بانک‌ها همکاری لازم را با سیل‌زدگان ندارند

نماینده مردم گنبد کاوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده به کندی پیش می‌رود، گفت: بانک‌ها همیشه در مقابل پرداخت تسهیلات مقاومت می‌کنند و لازم است نظارت بیشتری بر آنها صورت پذیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قره‌جه طیار نماینده مردم گنبدکاوس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان گفت: کار بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده آغاز شده اما نیاز است تا سرعت کار بیشتر شود و متأسفانه شاهد هستیم که کار به کندی در این زمینه پیش می‌رود.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسانی که برای گرفتن تسیهلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند، بانک‌ها هماهنگی لازم برای انجام این کار را ندارند و ظاهراً بخش‌نامه‌هایی که باید به شعب بانک‌ها در رابطه با ارائه تسهیلات به سیل‌زدگان ابلاغ و ارسال شود، نشده است.

نماینده مردم گنبد کاوس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما شاهد عدم هماهنگی در مجموعه کل بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به سیل‌زدگان هستیم و این در حالی است که این موضوع مصوبه هیأت دولت را دارد.

طیار با اشاره به برخی مشکلات مستاجران در مناطق سیل‌زده خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که برای جبران خسارت وارده از سیل به مردم اعطا می‌شود در قبال ارائه سند پرداخت می‌شود و این در حالی است که مستاجران سندی در اختیار ندارند و مالکان و صاحبان خانه این تسهیلات را دریافت می‌کنند و به مستاجران که وسایل خانه‌شان آسیب دیده، تسیهلاتی پرداخت نمی‌شود.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در بعضی از مواقع صاحبان خانه‌ها عنوان می‌کنند که چون سند خانه خودم و شناسنامه خودم را برای دریافت تسهیلات ارائه کرده‌ام، پس می‌خواهم تسهیلات را خودم بگیرم و این مسئله موجب می‌شود که در حق مستاجران اجحاف شود.

نماینده مردم گنبد کاوس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هنوز لایروبی‌ها در خصوص رودخانه‌های استان گلستان به صورت عملیاتی شروع نشده و امکانات در این زمینه اندک است.

طیار با اشاره به مشکلات کشاورزان خاطرنشان کرد: با توجه به خسارات وارده ناشی از سیل اخیر به کشاورزان ما درخواست داریم بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر بخشودگی جرایم و سود دیرکرد وام‌های کشاورزی و استمهال سه ساله این وام‌ها در خصوص کشاورزان مناطق سیل‌زده اجرایی شود.

وی افزود: مردم در استان گلستان برای تأمین مواد غذایی دوران بحران را پشت سر گذاشتند، اما آنچه که در اولویت نیازهای مردم قرار دارد لوازم خانگی و وسایل سرمایشی است و تسریع در بازسازی واحدهای مسکونی و پرداخت تسهیلات بانکی به مردم نیز از اولویت‌های نیازهای مردم مناطق سیل‌زده است.

نماینده مردم گنبد کاوس در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بانک‌ها همیشه در مقابل پرداخت تسهیلات مقاومت می‌کنند و لازم است نظارت بیشتری بر آنها صورت پذیرد و توضیحات لازم به آنها داده شود تا سخت‌گیری‌ها از سوی آنان انجام نشود.

انتهای پیام/ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...