7000 میلیاردتومان اعتبار برای نجات دریاچه ارومیه سرمایه‌گذاری شد


7000 میلیاردتومان اعتبار برای نجات دریاچه ارومیه سرمایه‌گذاری شد

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی گفت: 7 هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح نجات دریاچه ارومیه سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز به نقل از ستاد احیای دریاچه ارومیه، خلیل ساعی شامگاه گفت: با اتمام پروژه‌های مطرح‌شده برای تأمین منابع آبی جدید، هرسال معادل ۲۱ سانتی‌متر آب به ارتفاع دریاچه ارومیه اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح نجات دریاچه ارومیه سرمایه‌گذاری شده است، اظهار داشت: سال جاری آخرین سال پرهزینه دریاچه ارومیه خواهد بود و در صورت تأمین اعتبار و اجرای پروژه‌های مطرح‌شده، عملاً از سال آینده با هزینه‌ای حدود ۱۵۰ میلیارد تومان می‌توان وضعیت دریاچه را حفظ و به سمت احیای کامل پیش برد.

وی افزود: پروژه انتقال آب زاب تا به امروز بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تنها حدود ۷.۵ کیلومتر از آن باقی‌مانده است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی بابیان اینکه همچنین بیش از ۷۰ درصد پروژه شبکه‌های فاضلاب دو شهر تبریز و ارومیه به اتمام رسیده و با تأمین اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: با اتمام سه پروژه مهم برای تأمین منابع آبی جدید سالانه به‌صورت پایدار و دائمی ۸۰۰ میلیون مترمکعب و به عبارتی هرسال معادل ۲۱ سانتی‌متر آب به ارتفاع دریاچه ارومیه اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های دیگر احیای دریاچه آن‌چنان هزینه‌بر نبوده و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو اجرا می‌شود.

ساعی با تأکید بر ضرورت تأمین اعتبارات لازم برای اتمام پروژه‌ها گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات انجام‌شده و بارندگی‌های اخیر و بالا آمدن تراز دریاچه امید مردم به احیای دریاچه بیشتر شده است و با اتمام سه پروژه مطرح‌شده برای تأمین منابع آبی دائم تا پایان سال جاری عملاً احیای دریاچه ارومیه در سال‌های آتی محقق خواهد شد.

46

کد خبر 1260562

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید