ذکری که ظهور را نزدیک می‌کند/توصیه گره‌گشای علامه طباطبایی(ره) برای منتظران


ذکری که ظهور را نزدیک می‌کند/توصیه گره‌گشای علامه طباطبایی(ره) برای منتظران

حجت‌الاسلام نوروزپور زنده نگه داشتن یاد امام زمان(عج) را موجب آ‌ثار و برکات معنوی برای منتظران دانست و گفت: در روایات و در پاسخ به شکوه از غیبت امام(عج)، بر مداومت به صلوات تاکید شده، زیرا استمرار صلوات حلال مشکلات و موجب برطرف شدن موانع ظهور است.

حجت الاسلام «محمد نوروزپور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات دین مبین اسلام بحث صلوات و دورود بر پیامبرگرامی اسلام(ص) و آل حضرت(ص) است، اظهار کرد: در سفارش خداوند به ذکر صلوات همین کافی است که در آیه 56 سوره مبارکه احزاب قرآن کریم آمده است:«إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما»،«همانا خدا و فرشتگانش همواره بر پیامبر(ص) درود می فرستند، ای کسانی که ایمان آورده اید، بر او درود فرستید و سلام گویید و کاملا تسلیم ( فرمان او ) باشید.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه بزرگان دینی ما هم توصیه بر ذکر صلوات بر محمد وآل محمد(ص) داشته اند، افزود: ذکر صلوات سفارشی است که خدا و ملائکه هم بر انجام آن اهتمام داشته اند و از مومنین هم خواسته شده که در زندگی مومنانه خود آن را مورد توجه قرار دهند. آیت الله العظمی بهجت(ره) همواره تاکید داشتند که «صلوات هم مداد است و هم پاک کن»، از باب اینکه ثواب های بسیاری برای انسان با ذکر صلوات نوشته و در عوض گناهان کثیری نیز با آن پاک می شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد امام زمان(عج) موضوع مهمی است که باید مورد توجه منتظران حضرت حجت(عج) قرار گیرد. به همین جهت سفارش شده است که به نیت حضرت حجت(عج) صدقه بپردازید و یا ذکر صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولی عصر(عج) در سبک زندگی یک منتظر واقعی مداومت کنید.

وی با بیان اینکه ذکر صلوات گروهی و دسته جمعی علاوه بر آثار و برکات معنوی و دنیوی برای مومن، زمینه ساز تعجیل در فرج حضرت حجت(عج) می شود، تاکید کرد: بسیاری از مشکلات جامعه ما به دلیل دوری از امام عصر(عج) است. به این معنا که امام زمان(عج) علیرغم اینکه در میان ما هستتند، ولی ما توفیق زیارت و درک امام را نداریم و این مشکل بزرگی است.

حجت الاسلان نوروزپور ادامه داد: در دعای غیبت حضرت مهدی(عج) در رابطه با عدم دسترسی منتظران به امام عصر(عج) و نداشتن توفیق دیدار آمده است: «اَللَّهُمَّ اِنَّا نَشْکُو اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا، وَ غَیْبَةَ وَلِیِّنا وَشِدَّةَ الزَّمانِ عَلَیْنا، وَ وُقُوعَ الْفِتَنِ بِنا، وَ تَظاهُرَ الْاَعْداءِ عَلَیْنا، وَکَثْرَةَ عَدُوِّنا وَقِلَّةَ عَدَدِنا»، یعنی خدایا به تو شکایت مى کنیم، از فقدان پیامبران، و غیبت امام مان و در روایات برای پاسخ به این شکایت منتظران آمده است که برای تعجیل و درک حضرت مهدی(عج) صلوات کثیر بفرستید، زیرا استمرار صلوات حلال مشکلات و موجب برطرف شدن موانع ظهور می شود.

وی در ادامه بیان کرد: ذکر صلوات خلاصه مضامین توحید، نبوت، امامت، ولایت و معاد است و ائمه معصومین(ع) هم که در نزد پروردگار دارای مقام و منزلت هستند، توصیه بر مداومت به ذکر صلوات کرده اند. همچنین جبریل امین برای رفع گرفتاری ها به پیامبران الهی، توصیه به ختم صلوات کرده اند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ختم های گروهی صلوات نوعی توسل به اهل بیت(ع) و واسطه قرار دادن آنها برای برطرف شدن موانع و مشکلات ازجمله موانع غیبت امام زمان(عج) است، گفت: این برنامه نه تنها در محافل و جلسات بلکه در همه زمان ها بویژه در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا که نافع در تعجیل فرج حضرت حجت(عج) است و می تواند عاملی برای کسب تقرب به حضرت(عج) برای مومن منتظر باشد خوشبختانه این سنت پسندیده در حال حاضر در همه محافل و مجالس و نیز شبکه های مجازی رو به گسترش است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف وامور خیریه در پایان با اشاره به توصیه علامه طباطبایی(ره) برای توجه به ذکر صلوات، خاطرنشان کرد: ایشان فرمود: هر وقت در زندگی با مشکلی مواجه شدید، برای تعجیل در فرج صلوات کثیر بفرستید که به برکت پیامبر(ص) و آل محمد(ص) این مشکلات رفع می شود. زیرا زمانی که انسان شروع به ذکر صلوات می کند، همانند برگ درختان که در پاییز فرو می ریزد، ذکر صلوات هم موجب ریختن گناهان و هم سبب از بین رفتن نفاق و فتنه می شود. در روایات هم تاکید شده است که هرکسی که نام پیامبر(ص) و آل محمد(ص) را بشنود و صلوات نفرستد از رحمت الهی به دور است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران