2 کولبر حشیش در مهریز به دام پلیس افتادند


2 کولبر حشیش در مهریز به دام پلیس افتادند

یزد - ایرنا - فرمانده منطقه انتظامی مهریز گفت: در 24 ساعت گذشته با تلاش ماموران پلیس، با دستگیری 2 کولبر در جاده های فرعی این شهرستان، 50 کیلوگرم حشیش کشف شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین منصوری افزود: ماموران در عملیات ضربتی متهمان را دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی دادند.
وی ادامه داد: متهمان قصد انتقال محموله را به یزد داشتند
به نوشته دانشنامه ویکی پدیا، کولبر اصطلاحی است که توسط مردم محلی مناطق کردنشین به افرادی گفته می‌شوند که برای کسب درآمد زندگی خود به حمل اجناسی بین دو طرف خط مرزی مبادرت می‌ورزند.
آنها بیشتر در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان مشغول به کار هستند.
کولبران به خاطر بیکاری و از روی ناچاری و در قبال دستمزد ناچیز اقدام به عبور غیر قانونی از مرز و حمل و ورود کالای غیر قانونی خارجی می‌کنند.
کالای مورد نظر که بدون پرداخت عوارض طبق تعریف قانون قاچاق محسوب می‌شود بر روی پشت کولبران یا از طریق حمل با حیوان بارکش از مناطق صعب العبور مرزی به داخل شهرها و روستاهای مرزی انتقال داده می‌شود.
بیشتر این اجناس تلویزیون، کولر، بخاری، سیگار، لاستیک خودرو، پوشاک و منسوجات است، اما در موارد متعددی اسلحه هم قاچاق شده است.
کولبری در استان‌های مرزی بیشتر رواج دارد و جزو یکی از خطرناکترین کارهاست، کولبران را هم جوانان و هم افراد میانسال تشکیل می‌دهند که فقط برای امرار معاش روزانه خود روی به این شغل خطرناک آورده‌اند.
بازه سنی این کارگران مرزی ۱۳ الی ۶۰ سال است.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
یزد نقش موثری در ارتباط استان های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب، بعضا راه های آن برای انتقال کالای قاچاق و نیز مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
7536/ 2047/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...