مهلت 2 هفته‌ای به وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری/ فعالیت مدارس خارج از کشور زیر ذره‌بین مجلس


مهلت 2 هفته‌ای به وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری/ فعالیت مدارس خارج از کشور زیر ذره‌بین مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در کمیته‌ای بررسی مسائل مربوط به مدارس خارج از کشور در چندین محور...

مهلت 2 هفته‌ای به وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری/ فعالیت مدارس خارج از کشور زیر ذره‌بین مجلسعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در کمیته‌ای بررسی مسائل مربوط به مدارس خارج از کشور در چندین محور مورد توجه قرار می‌گیرد.

فریده اولادقباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رسیدگی به وضعیت مدارس خارج از کشور اظهار کرد: برای بررسی وضعیت مدارس خارج از کشور کمیته بررسی اعمال ماده ۲۳۴ مربوط به مسائل فرهنگیان و مدارس خارج از کشور تشکیل شده است تا چندین محور در حوزه این مدارس را مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: انتخاب و اعزام نیروی انسانی به مدارس خارج از کشور، انتخاب سرپرستان اعزامی و پرداخت حق‌الزحمه همکاران شاغل در این مدارس و مواردی از قبیل پرداخت فوق العاده اشتغال همکاران به‌عنوان محور‌های کمیته بررسی اعمال ماده ۲۳۴ مورد توجه قرار گرفته است.

اولادقباد افزود: در مورد پرداخت فوق‌العاده اشتغال، همکاران خارج از کشور درخواست داشتند تا مانند سایر فعالان جمهوری اسلامی که به طور دائم در خارج از کشور فعالیت می‌کند، دریافتی داشته باشند، اما با توجه به ضوابط مالی در نظر گرفته شده برای مدارس این شرایط وجود ندارد.

بررسی فعالیت‌های عمرانی مرکز امور بین‌الملل در برخی کشور‌ها

رئیس کمیته ماده ۲۳۴ مسائل مربوط به فرهنگیان و مدارس خارج از کشور درباره انتخاب سرپرستان مدارس خارج از کشور گفت: درباره این موضوع هم بررسی‌های لازم انجام شد و بر اساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش انتخاب سرپرستان طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مصوب ۷۹/۴/۱۴ انجام می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: درباره مسائل یاد شده کمیته گزارشی آماده کرده و به کمیسیون ارجاع داده و در حال بررسی سایر مسائل مربوط به مدارس خارج از کشور است.

وی اظهار کرد: تخلفات ارزشیابی تحصیلی در مدارس خارج از کشور، ابهام در ترازنامه‌ها و تراکنش‌های مالی آموزش تطبیقی و فعالیت‌های عمرانی مرکز امور بین‌الملل در برخی کشور‌ها از دیگر مواردی است که در کمیته بررسی ماده ۲۳۴ بررسی شده است و هفته آینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات طرح می‌شود.

پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از وزیر آموزش و پرورش

اولادقباد در پاسخ به سوالی مبنی بر ابهامات ورود سند ۲۰۳۰ به برخی از فعالیت‌های مرکز امور بین‌الملل اظهار کرد: با توجه به دیدار مقام معظم رهبری با فرهنگیان مطالبات ایشان در حوزه‌های مختلف از قبیل سند ۲۰۳۰، فعالیت‌های پرورشی، توجه به تیزهوشان و مواردی دیگر از این قبیل مورد توجه مجلس قرار گرفت و بر این اساس آموزش و پرورش را مکلف کرد تا در این موارد اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه مجلس به طور کامل مطالبات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش را مورد توجه قرار می‌دهد، بیان کرد: مقرر شده است تا آقای بطحایی در مهلتی حدود ۲ هفته برنامه برای تحقق مطالبات رهبری را به مجلس ارائه کند و در این برنامه باید علاوه‌ بر برنامه ریزی‌ها اقدام و عمل مربوط به تحقق این مطالبات هم تعیین شده باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس