خرید برگ سبز چای به 32 هزار تن رسید


جهان ساز گفت:از ابتدای فصل برداشت تاکنون 32 هزار تن برگ سبز چای با ارزش بیش از 100 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

خرید برگ سبز چای به 32 هزار تن رسیدپول‌نیوز - حبیب جهان ساز، رئیس سازمان چای کشور، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: براساس آخرین آمار، از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۳۲ هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده چای چین بهاره از کیفیت بالایی برخوردار است، افزود: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی ۹۹ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و مابقی درجه ۲ است.

جهان ساز از پرداخت ۲۶ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: براساس آمار تا ۱۹ اردیبهشت، ۲۶ میلیارد تومان از بهای برگ سبز خریداری شده به حساب چایکاران واریز شده است که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته تا اوایل خرداد بخش عمده‌ای از مطالبات چایکاران را پرداخت کنیم.

رئیس سازمان چای ادامه داد: از مجموع برگ سبز خریداری شده تا کنون ۶ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک استحصال شده است که به مرور وارد بازار می‌شود.

وی درباره تاثیر بارندگی‌های اخیر بر تولید برگ سبز چای گفت: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی، پیش بینی دما، پرداخت تسهیلات به زراعی و هرس کف بر یک هزار هکتار از باغات و همچنین به زراعی ۲ هزار هکتار از باغات و سایر مباحث همچون شخم و کوددهی پیش بینی می‌شود که امسال ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شود.

جهان ساز با بیان اینکه مشکلی در فروش چای تولید داخل نداریم، اظهار کرد: با توجه به کیفیت بالای چای تولیدی و استقبال مصرف کنندگان از چای داخل به سبب رقابت با برند‌های خارجی، کارخانه‌های چای مشکلی در فروش ندارند.

رئیس سازمان چای از افزایش ۱۰ درصدی برداشت برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: اگرچه امسال به سبب شرایط اقلیمی برداشت چای در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ روز به تاخیر افتاد، اما میزان برداشت نسبت به سال گذشته ناشی از شرایط مناسب اقلیمی افزایش داشته است.

وی در پایان با بیان اینکه امسال ۲۶ تا ۲۷ درصد نیاز کشور از چای تولید داخل تامین می‌شود، تصریح کرد: با توجه به مصرف چای داخل، سالانه ۶۰ تا ۷۰ هزار تن چای مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید