ظرفیت خیران سلامت به سمت برنامه های پیشگیرانه هدایت شود


ظرفیت خیران سلامت به سمت برنامه های پیشگیرانه هدایت شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: کمک خیران سلامت و کارهای تاثیرگذار آنان را باید به سمت اقدام های پیشگیرانه سوق داد.

امیر بینایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ظرفیت خیران برای برنامه‌ های حوزه بهداشت و پیشگیری استفاده شود تا عمده مشکلات بخش درمان کشور در آینده برطرف شود.
وی با اشاره به ضرورت مشارکت مردمی در حوزه بهداشت و سلامت، بیان کرد: مشارکت همگانی در این عرصه با توجه به عمومی بودن سلامت یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.
مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ادامه داد: انگیزه های خیرخواهانه باید شناسایی، ساماندهی و پشتیبانی شود.
وی به فعالیت مجمع خیران سلامت در استان سمنان اشاره و تصریح کرد: علاوه بر شناسایی و ساماندهی افراد خیرخواه، باید نیازهای حوزه سلامت شناسایی و فعالیت خیران به این سمت هدایت شود.
بینایی، نیازسنجی حوزه سلامت بر اساس مطالعات علمی و تحقیقات را از ضرورت ها برشمرد و افزود: نیازسنجی حوزه سلامت با هدف آگاهی یافتن خیران از نیازهای این حوزه و جلب حمایت مالی آنان به منظور جلوگیری از هدررفت منابع الزامی است.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات مبتنی بر طرح آمایش بهداشت و سلامت خیران در این حوزه سبب افزایش اثرگذاری و کاهش مشکلات درمانی در آینده می شود.
مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان یادآور شد: فعالیت های تحقیقاتی در حوزه بهداشت و سلامت در شهرها و روستاهای استان، نیازهای مردم مناطق در این حوزه را براساس اقلیم، جمعیت و نوع آسیب های موجود در منطقه ارزیابی، بررسی و شناسایی می کند.

** ضرورت تجمیع موسسه های خیریه حوزه سلامت
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به فعالیت موسسه های متعدد خیریه حوزه بهداشت و سلامت در این استان، خاطرنشان کرد: این موسسه های خیریه برای خدمات رسانی مطلوب تر به افراد جامعه تجمیع شوند.
وی تاکید کرد: تجمیع و تخصصی شدن موسسه های خیریه سبب افزایش کیفیت ارائه خدمات و جلوگیری از موازی کاری در این حوزه می شود.
بینایی اظهارداشت: برخی همپوشانی های عملیاتی این موسسه ها مانع ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان در حوزه سلامت شده است و گاهی برخی افراد نیازمند از دریافت خدمات محروم می مانند.
به گزارش ایرنا، بیش از 670 میلیارد ریال کمک توسط خیران سلامت استان به منظور توسعه خدمات حوزه بهداشت و درمان اهدا شده و بیش از 2 هزار و 500 بیمار شهرستان های مختلف استان را مورد حمایت و درمان قرار داده است.
مجمع خیران سلامت استان سمنان با تشکیل هیات مدیره ای به ریاست آیت الله سید محمد شاهچراغی امام جمعه سمنان و جمعی از خیران، مسئولان و صاحب نظران با بیش از 250 نفر عضو از سال 1387 فعالیت دارد.
9891/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت