انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور منجی است


انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور منجی است

رضایی زارعی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران موجب آگاهی و بیداری جهانیان شد، گفت: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور منجی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر عباس، « امیر محمد رضایی زارعی » در جمع دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شماره یک، به تبیین موضوع « مهدویت، مبنای انقلاب اسلامی » پرداخت.

وی در تبیین این موضوع اظهار کرد: پس از آغاز غیبت صغری، امام مهدی( عج ) افرادی امین و مورد اعتماد را با نام و نشانی خاص از میان شیعیان به عنوان نواب خاص خود انتخاب کرد.

زارعی ادامه داد: در زمان غیبت صغری، آن حضرت دارای چهار نائب بود که به عنوان نواب خاص مشهورند و واسطه آن حضرت با مردم بودند.

سخنران تشکیلات تحقیقاتی میثاق الله اضافه کرد: پس از غیبت صغری و آغاز غیبت کبری، امام عصر ( عج ) با یک بیان کلی و ارسال نامه ای به آخرین نواب خاص خود فرمودند: « و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجه الله علیهم ».

وی در ترجمه این بیان، افزود: در رابطه با واقیعی که رخ خواهد داد و اتفاقات پیش رو به راویان احادیث ما رجوع کنید که آنان حجت من بر شما و من نیز حجت خداوند بر آنها هستم.

رضایی زارعی گفت: آن حضرت با این بیان، « فقها » را به عنوان نواب عام خود معرفی کردند.

انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور منجی است

وی خاطرنشان کرد: تا کنون حدود ۶۱ نواب عام وجود داشته است که آخرین آنها، حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی ) می باشند.

سخنران تشکیلات تحقیقاتی میثاق الله در ادامه به رابطه انقلاب اسلامی و مهدویت اشاره کرد و گفت: ملت ایران اسلامی خواهان حکومت الهی و دینی بودند و با درس گرفتن از قیام امام حسین (ع)، حکومت طاغوتی را که هدفی جز ترویج زندگی مادی گرایی نداشت، ساقط کرد.

رضایی زارعی با ذکر این نکته که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، سبب بیداری و آگاهی مسلمانان جهان شد، تصریح کرد: این انقلاب زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی سبب شد تا بار دیگر نگرش عمومی شیعیان به مسئله مهدویت به صورت ویژه جلب شود و نظر بسیاری از نظریه پرداران و دانشمندان را به این موضوع مشغول سازد.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک