واکنش آموزش و پرورش به ماجرای ورود یک «سگ» به محیط مدرسه


واکنش آموزش و پرورش به ماجرای ورود یک «سگ» به محیط مدرسه

مدیر آموزش و پرورش منطقه 5 تهران درباره علت وجود یک سگ در مدرسه و مسائل مربوط به آن توضیح داد.

واکنش آموزش و پرورش به ماجرای ورود یک «سگ» به محیط مدرسهبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در همان هیاهوی پخش کلیپ جنجالی در مدارس و بررسی پیدای و پنهان این ماجرا، خبری مبنی بر حضور یک سگ در یکی از مدارس ابتدایی غیردولتی تهران مطرح شد؛ خبری که در ظاهر با هدف حمایت از محیط زیست و آشنایی و مهربانی با حیوانات انجام شد و حتی انجمن زیست محیطی با عنوان خبر خوش آن را در صفحات اجتماعی خود منتشر کرد هرچند در آموزش و پرورش این موضوع با وجود اجرا برای اولین بار سر صدایی نکرد تا جایی که برای پرسش از چند و چون ماجرا مسئولان مربطه هم اطلاع چندانی از این قضیه نداشتند.

به زعم دست اندر کاران این اقدام ورود «دکمه» اولین سگ به مدارس کشور، خبری خوش بود اما کمی بعد از انتشار این خبر، موضوع مربوطه از صفحه اجتماعی انجمن مربوطه حذف شد و به تدریج معدود ویدیوهای این برنامه از دیگر سایت‌هایی که این خبر را انعکاس داده بودند، حذف می‌شوند.

از طرفی دیگر سوالی مطرح می‌شود که چرا با وجود مثبت بودن این کار ، خبر مربوطه به تدریج از خروجی‌ها حذف می‌شود و انعکاسی چندانی پیدانمی‌کند.

فعالان محیط زیست با مجوز وزارت کشور وارد مدرسه شدند

در پی این موضوع ندیری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ماجرای ورود یک سگ با همکاری مجمع فعالان زیست محیطی به یکی از مدارس ابتدایی غیر دولتی منطقه ۵ اظهار کرد: بعد از بررسی‌های انجام شده و انتشار فیلم و اخباری مبنی بر ورود این سگ به مدرسه دریافتیم افراد حاضر در فیلم با نام مجمع فعالان زیست محیطی با دارا بودن مجوز از وزارت کشور برای آموزش و شناخت دانش‌آموزان از محیط زندگی همچنین آموزش بهداشت فردی، شناخت از حیوانات، جلوگیری از هرگونه آزار به آنها و نگهداری نکردن در منزل دوره آموزشی را در این مدرسه برگزار کردند.

وی ادامه داد: به مدیر مدرسه به دلیل نظارت نداشتن بر عوامل زیرمجموعه تذکر داده شد و با فرد خاطی به علت پخش فیلم در فضای مجازی برخورد لازم به عمل آمده است.

ندیری بیان کرد: فیلم منتشر شده بیانگر آن است که اهداف آموزشی به خصوص نگهداری نکردن حیوانات در منزل مورد توجه بوده است و هیچ یک از دانش‌آموزان و کارکنان ارتباط نزدیکی به حیوانات همراه با فعالان زیست محیطی نداشتند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران با اشاره به اینکه کبوتر، خرگوش، سگ و همستر همراه فعالان زیست محیطی برای آموزش دانش‌آموزان در مدرسه در نظر گرفته شده بوده است گفت: با توجه به تقید مسئولان مدرسه این آموزش‌ها صرفا به دلایل شرعی و در خصوص انتقال بیماری‌ها به دانش آموزان ارائه شده است، اما در انتشار تصاویر و فیلم‌ها فقط بخشی از این دوره آموزشی با نیت نادرست در فضای مجازی منتشر شد.

به طور کل هیچ کس منکر بی‌توجهی به محیط زیست و حیوانات نیست؛ این موضوع هم از دیدگاه امروزی و هم از نگاه قدیمی‌ها و بنا بر عرف و شرع پسندیده است اما این واکنش یک بام و دوهوا نسبت این اقدام جای سوال دارد؟

هرچند که ضرورت و درست و یا نادرست بودن حضور مستقیم یک سگ یعنی مصداق واقعی موضوع در ارتباط نزدیک با دانش‌آموزان با وجود شرایط جامعه جای بحث دارد اما بیش از آن واکنش دست اندرکاران ماجرا که گویی هنوز در بلاتکلیفی صحیح بودن یا نبودن این کارشان گیر افتاده‌اند، بیشتر سوال برانگیز است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403