تاکید نخست وزیر عراق بر تقویت روابط تجاری-اقتصادی با ترکیه


تاکید نخست وزیر عراق بر تقویت روابط تجاری-اقتصادی با ترکیه

عادل عبدالمهدی: درباره موضوعات مختلفی چون آب، نفت، امنیت و مرزها با رئیس جمهور ترکیه گفتگو کردیم.

تاکید نخست وزیر عراق بر تقویت روابط تجاری-اقتصادی با ترکیهبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از آنکارا؛ نخست وزیر عراق برای دیدار با مقامات ترکیه وارد آنکارا شد.

عادل عبدالمهدی در کاخ بش تپه ریاست جمهوری آنکارا، مورد استقبال رسمی رجب طیب اردوغان قرار گرفت. دیدارهای دوجانبه و گفتگو درباره مهمترین مسائل منطقه ای، از جمله برنامه های سفر عبدالمهدی به ترکیه است.

همچنین؛ در نشست خبری مشترک نخست وزیر عراق با رئیس جمهور ترکیه در آنکارا، بر ضرورت همکاری های نظامی دو کشور و راه اندازی مجدد خط لوله گاز کرکوک، جیحون و اولویت بازسازی و توسعه مناطقی که توسط داعش آسیب‌ دیده است، همچنین تاسیس یک گذرگاه تجاری به جنوب عراق تاکید شد.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در این نشست خبری ابراز امیدواری کرد روابط میان عراق و ترکیه به خصوص در حوزه های اقتصادی و تجاری در چارچوب حفظ منافع مردم تقویت یابد.
عبدالمهدی گفت: بعد از اینکه عراق، داعش را شکست داد اکنون امنیت در این کشور برقرار است و ما در حال مبارزه با باقی مانده عناصر داعش در عراق هستیم.
نخست وزیر عراق افزود: درباره موضوعات مختلفی چون آب، نفت، امنیت و مرزها با رئیس جمهور ترکیه گفتگو کردیم.
عادل عبدالمهدی خاطرنشان کرد: ما هیچ گونه تجاوز به ترکیه از خاک عراق را نمی پذیریم. شرایط منطقه بسیار سخت است و ما در راستای کاهش تنش و ایجاد آرامش و صلح در منطقه با رئیس جمهور ترکیه گفتگو کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی