دادستان اردستان: اشتغال زندانیان مورد توجه قرار دارد


دادستان اردستان: اشتغال زندانیان مورد توجه قرار دارد

کاشان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب اردستان گفت: یکی از اقدام هایی که در یک سال گذشته برای زندانیان انجام شده و ادامه می یابد، در بحث اشتغال است و تا کنون چند نفر نیز شاغل شدند.

به گزارش ایرنا، علیرضا شعبان فر شامگاه چهارشنبه در جشن گلریزان اردستان افزود: بحث اشتغال زندانیان تا سال گذشته از سوی انجمن زندانیان نایین انجام می شد که در سه ماه گذشته این کار به اردستان محول شد و از آن زمان تا کنون، تعدادی بر اساس ضوابط و مقررات به کار مشغول شدند.
وی بیان کرد: از آنجایی که شهرستان زندان ندارد، زندانیان اردستان به نایین اعزام می شدند که با پیگیری های صورت گرفته، با راه اندازی زندان نطنز به این شهر اعزام می شوند.
دادستان عمومی و انقلاب اردستان اضافه کرد: با توجه به افزایش تنگناهای اقتصادی تعداد پرونده ها 39 تا 40 درصد افزایش یافته که دستگاه قضائی تلاش دارد زندانیان آزاد شده، مشغول به کار شوند و کارفرمایان هم می توانند با همکاری دادستانی این افراد را به کار بگیرند تا از ورود دوباره این افراد به زندان جلوگیری شود.
وی عنوان کرد: بر اساس موافقت های صورت گرفته در آینده نیز زندان به نسبت کوچکی در شهرستان ساخته خواهد شد که امید می رود تا سال آینده عملیاتی شود و در بحث مکان انجمن نیز تملک خانه سازمانی باید صورت گیرد که اقدام های اولیه انجام شده و با همکاری مسوولان اردستان در حال خریداری است.
شعبان فر با اشاره به خانواده 53 زندانی اردستانی عنوان کرد: 80 درصد این افراد متاهل هستند که تلاش داشتیم با کمک های نقدی و غیر نقدی به این خانواده ها در مناسبت های گوناگون مورد حمایت قرار دهیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از زندانیان به دلیل جرم های ناخواسته یا خرد محکوم شده اند، افزود: تلاش داریم که کمبود سرپرست، کمتر در بین خانواده ها احساس شود و از این رو زندانیانی که برای نخستین بار محکوم شده اند، مرخصی بیشتری بگیرند که البته این امر زندانیان خاص را شامل نمی شود.
دادستان عمومی و انقلاب اردستان ادامه داد: همچنین بسیاری از معتادان به کمپ ترک اعتیاد هدایت می شوند اما پس از پاک شدن، در جامعه بیکار هستند و مشکلات مالی آنها برطرف نمی شود اما اگر مشغول به کار شوند، از ارتکاب جرم دوری خواهند جست.
نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه گفت: سالم سازی محیط لازم است و هیچ افتخاری نیست که زندان و زندانی داشته و پرونده های قضائی افزایش یابد؛ بلکه باید بی اخلاقی ها از جامعه برچیده شود.
حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد افزود: جشن گلریزان نیز کاری بسیار مهم و اثرگذار و برگ زرینی از مهربانی و کمک به کسانی است که به دلیل مشکلات اقتصادی یا ناخواسته گرفتار شده اند.
وی بیان کرد: گاهی قانون خشک و انعطاف پذیر نیست و شخص نمی شناسد؛ حال این افراد نیکوکار هستند که با برگزاری جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد را نجات می دهند تا خانواده های آنها نیز از گرفتاری نجات یابند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در