بررسی اولیه اسمارت‌فون وان‌پلاس 7


اخیرا کمپانی چینی وان‌پلاس برای نخستین بار از 2 گوشی جدید به‌صورت هم‌زمان رونمایی کرد. اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 به‌عنوان مدل جانشین وان‌پلاس 6T معرفی شده است. این هندست یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای کاربرانی است که قصد خریداری یک پرچم‌دار قدرتمند با قیمتی ارزان‌تر از 500 پوند را دارند. در ادامه به بررسی پرچم‌دار جدید وان‌پلاس از زوایای مختلف خواهیم...

اخیرا کمپانی چینی وان‌پلاس برای نخستین بار از 2 گوشی جدید به‌صورت هم‌زمان رونمایی کرد. اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 به‌عنوان مدل جانشین وان‌پلاس 6T معرفی شده است. این هندست یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای کاربرانی است که قصد خریداری یک پرچم‌دار قدرتمند با قیمتی ارزان‌تر از 500 پوند را دارند. در ادامه به بررسی پرچم‌دار جدید وان‌پلاس از زوایای مختلف خواهیم پرداخت.

بررسی اولیه اسمارت‌فون وان‌پلاس 7

طراحی و نمایشگر

در نگاه نخست، طراحی وان‌پلاس 7 از شباهت‌های فراوانی با هندست نسل قبلی یعنی وان‌پلاس 6T برخوردار است و شبکه اسپیکر موجود در قسمت فوقانی و تحتانی نمایشگر اصلی‌ترین مولفه متمایزکننده این 2 مدل به‌شمار می‌رود. استفاده از نمایشگر ناچ‌دار در وان‌پلاس 7 احتمالا کمی منسوخ به‌نظر می‌رسد؛ اما این موضوع به معنای عدم جذابیت طراحی گوشی نیست. پنل پشتی دستگاه از ساختاری یکپارچه و شیشه‌ای برخوردار بوده و تنها از ماژول دوربین میزبانی می‌کند.

بررسی اولیه اسمارت‌فون وان‌پلاس 7

وان‌پلاس 7 از یک نمایشگر 6.41 اینچی آمولد با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل و چگالی پیکسلی 402ppi بهره می‌گیرد. این پنل از کیفیت نمایشی مناسبی برخوردار است؛ با این‌حال کیفیت آن به اندازه نمونه موجود در وان‌پلاس 7 پرو خیره‌کننده نیست. گوشی فاقد جک صوتی هدفون و هرگونه گواهی حفاظتی IP است. دکمه پاور و ضامن کشویی معروف وان‌پلاس در سمت راست بدنه گوشی قرار دارند و دکمه‌های تنظیم میزان بلندی صدا نیز در سمت چپ قاب مستقر هستند. اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر در مقایسه با نمونه به‌کارگیری شده در وان‌پلاس 6T از فضای نمایشی بزرگ‌تری پشتیبانی می‌کند. وان‌پلاس 7 در بازارهای غربی تنها با رنگ خاکستری براق عرضه می‌شود. نسخه قرمزرنگ گوشی نیز احتمالا در اختیار کاربران ساکن چین و هندوستان قرار خواهد گرفت.

مشخصات و سیستم‌عامل

وان‌پلاس 7 با سیستم‌عامل اندروید 9 پای روانه بازار می‌شود و احتمالا در آینده نیز از به‌روزرسانی‌های جدید این پلتفرم بهره‌مند خواهد شد. رابط کاربری Oxygen OS 9.5 گوشی در مقایسه با بسیاری از هندست‌های اندرویدی دیگر عملکرد روان‌تری از خود نشان می‌دهد. توان پردازشی گوشی توسط تراشه پیشرفته اسنپ‌دراگون 855 و پردازنده گرافیکی آدرنو 640 تامین می‌شود. طی سال جاری این تراشه در بسیاری از هندست‌های اندرویدی ممتاز مورد استفاده قرار گرفته است.

بررسی اولیه اسمارت‌فون وان‌پلاس 7

وان‌پلاس 7 با 2 پیکره‌بندی حافظه شامل 6 گیگابایت رم همراه با 128 گیگابایت حافظه‌داخلی یا 8 گیگابایت رم در کنار 256 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. با این‌حال به‌دلیل عدم وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، ارتقاء فضای ذخیره‌سازی دستگاه امکان‌پذیر نخواهد بود.

دوربین و باتری

در حال حاضر مدت شارژدهی باتری وان‌پلاس 7 دقیقا مشخص نیست؛ اما با توجه به تشابه فراوان میان این باتری و نمونه موجود در وان‌پلاس 6T احتمالا شارژدهی باتری این 2 مدل نیز مشابه یکدیگر خواهد بود. باتری وان‌پلاس 6T با یک نوبت شارژ کامل بیش از یک روز دوام می‌آورد. بعلاوه کاربران با خریداری وان‌پلاس 7 یک فست شارژر 15 واتی را دریافت خواهند کرد.

بررسی اولیه اسمارت‌فون وان‌پلاس 7

این هندست کماکان از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و کاربران جهت شارژ باتری بایستی از درگاه USB-C تعبیه شده در قسمت تحتانی گوشی استفاده کنند. پیکره‌بندی دوربین دوگانه وان‌پلاس 7 در مقایسه با وان‌پلاس 6T پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است. این ماژول از حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز به لنز جدید IMX586 سونی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و یک حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. وان‌پلاس در دوربین پرچم‌دار جدید خود از الگوریتم‌های UltraShot و Nightscape 2.0 بهره گرفته است؛ در نتیجه حسگر نور بیش‌تری را دریافت نموده و ضمن کاهش نویز تصویر، سایه‌ها با جزئیات بیش‌تری نمایش داده می‌شوند. به لطف پشتیبانی دوربین از قابلیت‌های OIS و EIS، حتی تصاویر ثبت شده در شرایط نوری ضعیف نیز از جزئیات مناسب و کیفیت قابل‌قبولی برخوردار هستند. دوربین دوم نیز به ارتقاء کیفی حالت بوکه و مات‌شدگی مناسب‌تر پس‌زمینه کمک خواهد کرد.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

در حال حاضر هیچ تضمینی وجود ندارد که وان‌پلاس 7 در بازار ایالات‌متحده عرضه شود؛ در عوض کمپانی، وان‌پلاس 7 پرو را در این بازار ارایه نموده و در کنار آن به فروش اسمارت‌فون وان‌پلاس 6T نیز ادامه خواهد داد. فروش نسخه پرو از روز 21 می آغاز می‌شود؛ در حالی‌که مدل استاندارد وان‌پلاس 7 در ماه ژوئن روانه بازار خواهد شد.

بررسی اولیه اسمارت‌فون وان‌پلاس 7

نسخه‌ای از گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی با قیمت‌گذاری 499 پوند (حدودا 640 دلار) در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد؛ در حالی‌که نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی با برچسب قیمتی 549 پوندی (حدودا 700 دلاری) عرضه می‌شود.

جمع‌بندی

با وجود اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 پرو و امکانات متعدد و پر زرق‌و‌برق آن احتمالا وان‌پلاس 7 چندان هیجان‌انگیز به‌نظر نخواهد رسید. اما چنان‌چه به‌دنبال یک پرچم‌دار با امکانات پیشرفته و قیمت‌گذاری ارزان‌تر هستید؛ در این‌صورت یقینا وان‌پلاس 7 گزینه معقولی به‌شمار می‌آید. به‌طور کلی طراحی ممتاز و قیمت‌گذاری رقابتی از جمله نقاط قوت برای فروش این هندست محسوب می‌شوند. در مقابل بهره‌مندی از الگوی بحث برانگیز ناچ و امکانات محدودتر نسبت به نسخه پرو احتمالا تردید بخشی از مشتریان را در پی خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها