بخش شرقی خط 7 مترو تهران امسال افتتاح می شود


بخش شرقی خط 7 مترو تهران امسال افتتاح می شود

تهران- ایرنا- مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره یه تکمیل و افتتاح خطوط 6 و 7 گفت: بخش شرقی خط 7 مترو تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، علی امام با اشاره به راه اندازی بخش جنوبی خط 6 مترو تهران بطول 9 کیلومتر با 3 ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا در فرودین ماه سال جاری ،گفت: در ماه های آینده ایستگاه میدان امام حسین (ع) در خط 6 را افتتاح می کنیم.
در حال حاضر خط شش مترو تهران بطول 9 کیلومتر و با 3 ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا در بخش جنوبی این خط در حال بهره برداری است.
خط شش با 38 کیلومتر طول و 31 ایستگاه طراحی شده است که از ایستگاه کوهسار در سولقان واقع در شمال غرب شروع و تا ایستگاه حضرت عبدالعظیم در جنوب شرق ادامه می یابد و ایستگاه میدان شهدا در خط شش با خط 4 تقاطعی بوده و مسافران می توانند بین خطوط 6 و 4 تبادل سفر داشته باشند.
همچنین خط 7 مترو تهران به‌طول 27 کیلومتر و 22 ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، با بیان اینکه ایستگاه میدان شهدا با خط چهار و ایستگاه میدان امام حسین(ع) با خط دو تقاطع دارد، افزود: در شبکه مترو برخورداری از ایستگاه های تقاطعی بسیار حایز اهمیت است، چرا که امکان تبادل مسافر بین خطوط و بهره برداری از خطوط مترو برای مسافران و شهروندان مناسب تر و سهل تر می شود.
امام با بیان اینکه تلاش داریم با بهره برداری از ایستگاه های عبوری؛ ایستگاه های تقاطعی را افزایش دهیم، گفت: در فصل پاییز نیز در نظر داریم تا ایستگاه اقدسیه به عنوان آخرین ایستگاه خط سه مترو به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به ضرورت و حساسیت احداث و راه‌‌اندازی پارکینگ و تعمیرگاه خطوط مترو و افزایش رضایتمندی بیشتر شهروندان ،گفت: هر سیستم ریلی به فضایی خاص برای اسکان قطارها ،تعمیر و نگهداری آنها نیازمند است که این فضا در صنعت ریلی به دپو معروف است.
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) تاکید کرد: دپوهای مترویی عمدتا متشکل از فضاهایی همچون پارکینگ، فضای تعمیرات سبک، سالن تعمیرات سنگین، دیزل شاپ، سالن تراش چرخ، سالن شستشوی اتوماتیک قطار، سالن تعمیرات تجهیزات ثابت، سالن رنگ، خط تست، مرکز فرمانِ دپو و برج کنترل است بنابراین احداث دپوپارکینگ ها در پروژه های قطار شهری، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی همچنین به راه اندازی پایانه ها و دپو پارکینگ های خطوط سه و چهار در سال جاری اشاره کرد و گفت: فرایند مناقصه پایانه آزادگان خط سه مترو در حال انجام است و امیدواریم فاز نخست آن تا پایان سال جاری راه اندازی شود.
امام همچنین به دپو پارکینگ بخش شرقی شهید کلاهدوز در غرب ایستگاه اکباتان اشاره و خاطر نشان کرد: امیدواریم فاز دوم دپو پارکینگ های بخش شرقی شهید کلاهدوز و فاز یک اکباتان به عنوان اولین دپو پارکینگ زیر زمینی امسال به بهره برداری برسد.
تهرام/7243//6139

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی