نماینده مجلس: اقدامات آمریکا اقتصاد جهان را به چالش می کشد


نماینده مجلس: اقدامات آمریکا اقتصاد جهان را به چالش می کشد

تبریز-ایرنا- عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات آمریکا در معادلات بین المللی و تحریم های اقتصادی علیه ایران، اقتصاد جهان را به چالش می کشد.

محمدحسین فرهنگی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: سیاست های خصمانه آمریکا باعث شده اقتصاد جهانی با چالش جدی مواجه شود و از اینرو کشورهایی نظیر ژاپن، عراق، قطر و برخی کشورهای دیگر سعی دارند هرچه سریع تر مانع ایجاد خسارات بیشتر شوند.
وی به موضوع میانجی گری برخی کشورها بین ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم میانجی گری در صورتی جواب می ‌دهد که سیاست‌ های نادرست کاخ سفید اصلاح شود وگرنه نتیجه این امر نیز مشابه برجام خواهد شد.
فرهنگی تلاش برخی کشورها برای میانجی گری میان ایران و آمریکا را با هدف کاهش خسارت های ناشی از تحریم های اقتصادی ارزیابی کرد و ادامه داد: بسیاری از کشورها با سیاست های یکجانبه و غیرمنطقی آمریکا مخالف هستند زیرا که این سیاست ها به اقتصاد آنها ضربه می زند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اقدام و نیت این کشورها برای میانجی گری بسیار مثبت است و نشان می دهد سیاست هایی که جمهوری اسلامی در پیش گرفته توانسته بسیاری از کشورها را با خود همراه و صف آنها را از صف آمریکا جدا کند و این نشان دهنده قدرتی است که ایران توانسته است طی این سال ها کسب کند.
3038/3071

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم