گریفیث خروج نیروهای انصارالله از بندر حدیده را تایید کرد


گریفیث خروج نیروهای انصارالله از بندر حدیده را تایید کرد

نیویورک- ایرنا- نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، از انصارالله یمن به خاطر عمل به تعهداتشان قدردانی کرد و گفت: خروج نیروهای انصارالله از بندر حدیده زیر نظر ماموران سازمان ملل انجام شده و مورد تایید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مارتین گریفیث روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع یمن برگزار شد، افزود: بین یازدهم و چهاردهم ماه مه، انصار الله به طور داوطلبانه نیروهای نظامی خود را از بندر حدیده، سلیف و راس عیسی تحت نظارت سازمان ملل متحد خارج کردند.
وی ادامه داد: ژنرال مایکل لولسگارد و تیم وی از ماموران سازمان ملل متحد برای حمایت از توافق حدیده در هر سه بندر حضور داشتند و این جابجایی نیروها را رصد و تایید کردند.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن اضافه کرد: ماموران توافق حدیده سازمان ملل متحد تایید کردند که انصارالله به طور کامل، نیروهای خود را خارج کردند و در اجرای آن، همکاری خوبی با سازمان ملل داشته اند. نیروهای نظامی انصارالله در حال حاضر به طور کامل از سه بندر حدیده، سلیف و راس عیسی خارج شده اند.
گریفیث تصریح کرد: من از عبدالمالک حوثی به خاطر تعهدش و از انصارالله برای پیروی از عهدشان قدردانی می کنم. این اقدام نشان دهنده جدیت و تعهد آنها برای اجرای آن چیزی است که در استکهلم توافق کرده اند. این اقدام باید بسیار مورد استقبال قرار گیرد.
وی به لزوم توجه به مسایل اقتصادی هم تاکید کرد و گفت: من گام های برداشته شده را از سوی طرف ها برای اطمینان یافتن از حل موضوعات اقتصادی توافق حدیده تشویق می کنم. نمایندگان طرف ها روز گذشته در امان برای گفت و گو درباره موضوعات گرد هم آمدند.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن افزود: باید تاکید کنم که این گفت و گوها بسیار اهمیت دارد چرا که آنها اطمینان خواهند یافت که درآمد ناشی از این بنادر برای منافع مردم یمن در سراسر خطوط مقدم استفاده می شود. من بار دیگر از دولت اردن برای میزبانی این گفت و گوها تشکر می کنم.
گریفیث شرایط یمن را بین جنگ و صلح توصیف کرد و ادامه داد: اگر آتش بس در حدیده به طور کامل اجرا می شود، تشدید درگیری ها در مناطق دیگر این کشور هشدار دهنده است. افزایش خشونت در الضالع برای روند صلح نگران کننده است و تنش ها را در جنوب برانگیخته است.
وی به حمله به خطوط نفت آرامکو در روز گذشته هم اشاره کرد و گفت: من نسبت به خبرهای مربوط به حمله روز گذشته به تجهیزات آرامکو در عربستان سعودی بسیار نگران هستم. این رخدادها یادآوری می کنند موفقیت هایی که به زحمت به دست آمده اند می توانند به آسانی از بین بروند.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن اضافه کرد: ما نمی توانیم نادیده بگیریم چگونه این تحولات بر روند سیاسی تاثیر دارند. یافتن راه حل سیاسی یک تمرین بسیار ظریف همچون یک ظرف شکننده است.
گریفیت پیشرفت ملموس در حدیده را راهی برای گفت وگو به منظور پایان دادن به درگیری و جلوگیری از انهدام مذاکرات سیاسی دانست و اظهار کرد: همان گونه که بسیاری از یمنی ها برای من روشن کرده اند، تنها یک راه حل جامع قادر خواهد بود تا صلح پایدار را در یمن فراهم سازد. امیدوارم طرف ها به زودی بتوانند گفت وگوها را آغاز کنند.
وی تصریح کرد: حل این بحران تنها در صورتی ممکن خواهد بود که همه صداهای یمنی ها اعم از زنان را شامل شود.
اروپام*1429

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه