دست رد یحیی و قلعه نویی؛/ نکونام و تیم امید؛ از ایده تا جواب منفی


دست رد یحیی و قلعه نویی؛/ نکونام و تیم امید؛ از ایده تا جواب منفی

در حالی که در روزهای اخیر نام چند مربی مطرح داخلی برای نشستن روی نیمکت تیم امید به گوش رسید عدم تمایل از سوی آنها باعث شد تا بتوانیم حضورشان در جمع امیدها را منتفی بدانیم.

به گزارش "ورزش سه"، هر چند امیدهای ایران چندی پیش توانستند به صورت ناپلئونی خود را به مرحله بعدی رقابت های مقدماتی المپیک برسانند اما گویا باید باور کنیم امیدهای ایران به عنوان تیمی طلسم شده پیش از هر المپیک به میدان می روند و در نهایت نیز با ناکامی به کار خود پایان می دهند. برای این دوره از بازی ها هم مورد عجیبی برای این تیم به وجود آمده است. در حالی که تصور می شد جوانان ایران راحت بتوانند به مرحله دوم مقدماتی المپیک صعود کنند اما هرگز این اتفاق نیفتاد تا زلاتکو کرانچار و یارانش چشم به دیداری دیگر داشته باشند تا در نهایت یکی از آن صعودهای ناپلئونی و لب مرزی نصیب امیدهای ایران شود.

در هر حال هر چه که بود امیدهای ایران این بار با استفاده از خوش شانسی محض به دور دوم رقابت های مقدماتی المپیک رفتند و ما هم دلمان خوش بود که این بار بر خلاف دوره های دیگر می توانیم در برگزاری بازی های تیمی خوش شانس باشیم تا بالاخره پس از چهل سال و اندی المپیک نرفتن این بار بتوانیم با چاشنی شانس خود مان را به المپیک برسانیم.


پس از صعود امیدها تنها چند هفته زمان می خواستیم تا ببینیم این امیدهای ایران همچنان بدشانسی را به همراه خود دارند. حالا بدشانسی این روزهای تیم امید از کجا می آید؟ از جایی که این تیم با توجه به شرایط خاصی که دارد روی زمین مانده است و هیچ مربی مطرح داخلی خواستار نشستن روی نیمکت این تیم نیست که قرار است کاری بزرگ و رکوردشکنانه از خود به جا بگذارد.


پس از زمزمه هایی که درباره خروج کرانچار از تیم امید به گوش می رسید حضور چند نام معتبر از مربیان بزرگ داخل کشور بود. امیر قلعه نویی اولین کسی بود که از او به عنوان جانشین زلاتکو کرانچار نام می بردند. هر چند این نام بسیار عجیب بود اما 43 سال ناکامی در رسیدن به المپیک، ما را آنقدر محصور کرده است که به هیچ نامی، نگاه نشدنی نداریم حتی اگر نام بزرگی همچون امیر قلعه نویی را روی کاغذ ببینیم. بهرحال پرافتخارترین مربی لیگ برتری تقریبا همان طور که پیش بینی می شد تمایلی به حضور روی نیمکت تیم امید از خود نشان نداد تا مسئولان این تیم به دنبال یک گزینه دیگر بروند.


پس از خروج نام امیر قلعه نویی از میان نامزدهای هدایت تیم امید، یحیی گل محمدی دومین نامی بود که به گوش می رسید. نامی که البته شنیدن آن هم برای هواداران فوتبال در ایران لذت بخش بود. بالاخره هر آنچه باشد آقا یحیی پیش از این در تیم هایی مانند نفت و ذوب آهن و پدیده نشان داد چطور از یک تیم کاملا معمولی، یک تیم مدعی بسازد. پس از اعلام نام نامزد دوم سرمربیگری تیم ملی، عملا نه خود گل محمدی و نه هیچ یک از مسئولان تیم امید واکنشی بر این نشان ندادند تا لحظه به لحظه احتمال حضور این مربی بیشتر از قبل شود تا اینکه سرمربی تیم پدیده امروز و در جریان نشست مطبوعاتی با صراحت کامل اعلام کند برای فصل آینده نیز در تیم پدیده خواهد ماند و به زودی نیز قرارداد خود را با این تیم به امضا خواهد رساند. بله، این نقل قول از سوی آقایحیی بدین معناست که مدافع سابق تیم ملی هم نه واکنش مثبت و نه تمایلی برای نشستن روی نیمکت امیدها از خود نشان ندهد.


اما سومین نام که از محافل غیررسمی به بیرون درز کرد جواد نکونام بود. کاپیتان سابق تیم ملی ایران که پس از هدایت موفقیت آمیز نساجی حالا به دنبال اهداف بزرگ و جاه طلبانه خود است. اما نکونام هم ترجیح می دهد کار خود را در یک تیم باشگاهی دنبال کند. جایی که بشود برنامه های خود را در قامت یک تیم خوب که به قهرمانی هم نیم نگاهی دارد پیش ببرد. نکونام بعد از جدایی از نساجی با تیم های مختلفی مذاکره کرده و اولویتش ادامه کار در لیگ است. جالب این که با وجود مطرح شدن نام او به عنوان یکی از دستیاران ویلموتس، فدراسیون کوچکترین تماسی با نکو نداشته و او هم جزو کسانی است که ممکن است فکر کند از نامش سواستفاده می شود.


با عدم تمایل این سه مربی به هدایت تیم امید، کار انتخاب سرمربی برای حمید استیلی و کمیته فنی دشوارتر هم شده است.البته استیلی سرگرم تدوین برنامه ای است که فعلا تیم امید را فعال نگه دارد. برنامه ای که در صورت تصویب باعث تحولی در این رده سنی خواهد بود. لیگ برتر امیدها با حضور تیم های زیر 23 سال لیگ برتری وارد چرخه فوتبال می شود در شرایطی که آنها هم در همان روزهای برگزاری رقابت های لیگ، به میدان بروند و علاوه بر جلب توجه رسانه ها، در کوران مسابقات آب دیده بشوند و ستاره های جدیدی وارد چرخه فوتبال کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام