جو ناپایدار اصفهان از امروز تا اوایل هفته آینده


جو ناپایدار اصفهان از امروز تا اوایل هفته آینده
کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: طی امروز تا اوایل هفته آینده در اکثر مناطق استان وضعیت جوی قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، گاهی طوفان لحظه‌ای و در ساعات عصر و شب رگبار بهاری و در برخی مناطق همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فاطمه زهرا سیدان امروز در گفت‌و‌گو با فارس، با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار از امروز تا اوایل هفته آینده در سطح استان است، اظهار کرد: بر این اساس طی این مدت در اکثر مناطق استان وضعیت جوی قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، گاهی طوفان لحظه‌ای و در ساعات عصر و شب رگبار بهاری و در برخی مناطق همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه افزود: شدت بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب استان خواهد بود و احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و موقت در برخی مناطق به ویژه مناطق غرب، جنوب و شمال استان وجود دارد.

رگبار بهاری مهمان شب‌های اصفهان

وی از صدور اطلاعیه شماره ۹ اداره هواشناسی خبر داد و توضیح داد: در این اطلاعیه آمده است که با توجه به گذر امواج ناپایدار در تراز میانی جو و افزایش ناپایداری‌های جوی، بارش‌های رگباری بهای، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی بر روی استان طی ساعات بعد از ظهر و شب روزهای چهارشنبه تا روز جمعه پیش‌بینی می‌شود، شدت بارش‌ها طی روزهای چهارشنبه و جمعه و در مناطق غربی و جنوبی استان خواهد بود، همچنین شرایط بارش‌های رگباری شدید به صورت محلی و احتمال تگرگ و روان‌آب نیز وجود دارد.

شدت ناپایداری‌ها از امروز تا روز جمعه در اصفهان

سیدان در ادامه به صدور اخطاریه‌ای بر اساس اطلاعیه شماره ۹ اداره هواشناسی اشاره و این اخطاریه را این گونه تشریح کرد: به سبب تقویت ناپایداری جو، طی روزهای چهارشنبه تا روز جمعه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، تشدید بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، تندباد شدید موقتی و احتمال تگرگ در مناطق غرب، جنوب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در مناطقی که در دامنه کوه‌ها و ارتفاعات استان قرار دارند، وقوع سیلاب‌های ناگهانی به‌صورت محلی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی انتظار می‌رود، بنابراین توصیه می‌شود ضمن اتخاذ تمهیدات لازم، از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات و ورود دام به مراتع جلوگیری شود.

آمار بارش‌های شب گذشته

وی همچنین از بارش‌های شب گذشته سخن گفت و عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به صبح امروز در برزوک ۲، سمیرم ۱.۵، فریدون‌شهر ۰.۶ و اردستان و نطنز ۰.۵ میلی‌متر بارش ثبت شده است ولی با توجه به وقوع سیلاب در مشهد اردهال کاشان، در ایستگاه ثبت بارش شهرستان کاشان بارشی ثبت نشده بود.

کاهش ۲ درجه‌ای دمای اصفهان

سیدان با اشاره به این که دمای هوا در اکثر مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده، یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت، اعلام کرد: دمای هوای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعات روز به ۲۸ درجه سانتی‌گراد و فردا در سردترین ساعات روز به ۱۵ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و سردترین نقطه استان بویین‌میاندشت با ۴ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نقطه استان خوروبیابانک با ۳۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس