پورمحمدی: اتفاقات پاریس طبل رسوایی تمدن معاصر و تمدن مادی است


پورمحمدی: اتفاقات پاریس طبل رسوایی تمدن معاصر و تمدن مادی است

شفقنا- دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز گفت: اتفاقات پاریس طبل رسوایی تمدن معاصر و تمدن مادی است چون کشوری که خود را در اوج توسعه می داند، 6ماه است در آشوب و درگیری شده است. به گزارش فارس، ‌حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز عصر امروز (چهارشنبه) در نشست شورای مرکزی حزب بیداری اسلامی اظهار داشت: رمضان از مسائل […]

پورمحمدی: اتفاقات پاریس طبل رسوایی تمدن معاصر و تمدن مادی است

شفقنا- دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز گفت: اتفاقات پاریس طبل رسوایی تمدن معاصر و تمدن مادی است چون کشوری که خود را در اوج توسعه می داند، ۶ماه است در آشوب و درگیری شده است.

به گزارش فارس، ‌حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز عصر امروز (چهارشنبه) در نشست شورای مرکزی حزب بیداری اسلامی اظهار داشت: رمضان از مسائل اجتماعی و سیاسی بیگانه نیست و بخش زیادی از دعاها و حتی خود روزه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ما در ماه مبارک رمضان و در دعای افتتاح، دولت حق یعنی سیاسی ترین خواسته جامعه را میخواهیم گفت: این بندگی و عبودیت ناب دینی است که در قالب گریه و زاری و محبت جدی ترین مسائل سیاسی جامعه مطرح می شود و جامعه به این سمت حرکت می شود.

پورمحمدی با بیان اینکه آنچه در این موقعیت مهم است که ما شرایط پیرامونی خود و فضای عمومی جهان را بشناسیم و ببینیم رسالت مان چیست گفت: آن قدر پیچیدگی اوضاع زیاد شده که با تعمق هم نمی شود فهمید چه برسد بخواهیم سطحی تحلیل کنیم.

وی افزود: حتی کشورهایی که فقط به منافع مادی فکر می کنند امروز هزار گرفتاری دارند و به راحتی حل نمی شود. اگر جامعه ای بیش از زندگی های خود هدفگذاری داشته باشد قطعا مسیر سخت تری خواهد داشت.

پورمحمدی با اشاره به کنایه دیشب رهبر انقلاب در خصوص حوادث فرانسه اظهار داشت: این بخش از بیانات هم یک متلک سیاسی بود و هم پیام خوبی داشت که شما که هر هفته در فرانسه آشوب دارید. اتفاقات پاریس هم طبل رسوایی تمدن معاصر و تمدن مادی است چون کشوری که در اوج توسعه است ۶ماه است در آشوب و درگیری هستند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده قدرت تاثیرگزاری و شمول و شبکه های تحت تاثیرش از زمان انبیا بیشتر است گفت: حرف هایی که علیه جمهوری اسلامی هست در تاریخ همیشه بوده و تاریخ همین طور شکل گرفته است.

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز افزود: ما به سختی هایی که می آید می رود باید نگاه فراتاریخی کنیم تا بدانیم عمق آن چیست. تلاش در این عرصه این است که بتوان این جریان را حفظ کرد.

پورمحمدی با طرح این سوال که آیا فکر کردیم که چرا صنعت توریسم در ایران موفق نیست؟ گفت: یک بخشش داخلی است اما بخش بزرگتر آن است که دنیای معارض ما می خواهد ما را کسی نبیند چون اکثر آنهایی که به ایران آمده اند نظرشان درمورد ما عوض شده و مبلغ ما شده اند و عده ای سخت طرفداری می کنند و مصاحبه می کنند و مقاله می نویسند.

وی با اشاره به اینکه با آمارهای موجود امروز امروز مردم ما از نظر رفاه از اروپا بهتر هستند، خاطرنشان کرد: البته بخشی از اینها اسراف است که رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردند و این برق و سوختی که مصرف می کنیم پول نفتمان است.

پورمحمدی ادامه داد: دنیا نباید متوجه شود در این کشور چه اتفاق افتاد چون یک کشور در تحریم با شعارها و مدل خودش گام های بلند علمی و توسعه و فناوری را می پیماید.

وی با بیان اینکه وقتی ایران می ایستد و نزوئلا و فلسطین و یمن هم می ایستند گفت: فقر ایران فقر گرسنگی نیست بلکه فقر تمتع و رفاه و فقر اشتغال مطلوب است و نوع توقعات بر اساس مطالبات جدید است.

پورمحمدی ضمن تاکید بر اینکه رسالت نخبگان سیاسی این است که دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند، تصریح کرد: من با آمارها زیاد سرکار دارم. در جلسه هیات دولت از این آمارها گفتم آقایان وزرا دورم چرخیدند. آقای روحانی گفت اینها را بنویس بده من از این آمارها برای منبرم می خواهم.

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز ضمن بیان اینکه خیلی از دوستانمان در فضای دیپلماتیک ایران را ندیده اند اظهار داشت: ایران را اینطور نمی شود شناخت و فهمید.

وی با بیان اینکه عرف ما در پیروزی سیاسی این است که طرف مقابل را برنیم گفت: همین هایی که به آنها انتقاد می کنیم ۱۰کار منفی و ۲۰کار مثبت انجام داده اند و مبارزه سیاسی درایران باید شرافتمندانه و غیرتمندانه باشد و دست گذاشتن روی ضعف ها تخریب خودمان است.

پورمحمدی ضمن اشاره به اینکه در جامعه روحانیت مبارز به این جمع بندی رسیدیم که باید سرمایه اجتماعی مان را بروز و احیا و برجسته کنیم چون پایه قوام سیاسی ماست، گفت: باید پراکندگی ها را شناسایی کنیم و نقطه قوت هایمان را بشناسیم.

دبیرعالی جامعه روحانیت ادامه داد: اگر توانستیم به مشارکت فعال درانتخابات کمک کنیم کمک می کنیم ولی تمرکزمان را روی این موضوع گذاشته ایم.

وی تاکید کرد: توصیه ما به جریانات سیاسی انقلابی این است که باهم باشند و هرچه وحدت باشد استقبال می کنیم چون رقابت سیاسی پراکنده خوب نیست و رقیب هم قوی باشد و باهم سبقت در خیر داشه باشند نه تناقض در قدرت طلبی.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس